Bekijk volle/desktop versie : 300.000 Nederlande



Pagina's : [1] 2

16-12-2004, 23:01
in opdracht van nova heet onderzoekbureau Foquz onder 488 moslims een representatief onderzoek gedaan naar de islamitische wetgeving de sharia..

Hieruit is naar voren gekomen dat ruim 300.000 moslims verlangen naar extreem strenge wet. Dit is maar liefst 30% vd ondervraagde... Dan vraag ik mij af, waar hebben ze die moslims vandaan getoverd die de sharia in Nederland willen, en in hoevere is dit betrouwbaar...





http://www.novatv.nl/uploaded/FILES/Politieke-Voorkeuren-Moslims.doc

17-12-2004, 10:32



Citaat door dot_nl:
Tja, het zal wel overwaaien... Moet je weten hoeveel mensen dat ontvlucht zijn, je weet pas wat je hebt als je het kwijt bent. Zo geld het ook in onze democratie en vooral dat hoe ships het soms ook lijkt, het eigenlijks best wel prima is..
huh

17-12-2004, 11:06
Hebben ze de resultaten ook opgesplitsts naar verhoudingen tussen man en vrouw?
En zijn de resultaten ook opgedeeld naar leeftijdscategorie? Dus pubers versus volwassenen?
En wat zijn de verhoudingen tussen mensen met een stabiele baan en woonomgeving en overigen??

17-12-2004, 11:14

Citaat door Farkoessa:
in opdracht van nova heet onderzoekbureau Foquz onder 488 moslims een representatief onderzoek gedaan naar de islamitische wetgeving de sharia..

Hieruit is naar voren gekomen dat ruim 300.000 moslims verlangen naar extreem strenge wet. Dit is maar liefst 30% vd ondervraagde... Dan vraag ik mij af, waar hebben ze die moslims vandaan getoverd die de sharia in Nederland willen, en in hoevere is dit betrouwbaar...





http://www.novatv.nl/uploaded/FILES/Politieke-Voorkeuren-Moslims.doc
Hier kun je weer zien dat heel veel niet weten wat het effect van een dergelijke extreme islamitische wetgeving voor hun zou kunnen zijn zeker als je in het achterhoofd houd hoe landen die zijn gestoelt op een dergelijke wetgeving omgaan met anders denkenden.

Als men een dergelijke strengheid zou doorvoeren hier dan heb je binnen no-time kampen waar andersdenkenden worden opgesloten met als bijkomend nadeel dat een dergelijke wetgeving niet word vastgesteld op basis van een islamitische tekst maar op een christelijke, een soort van nieuwe inquisitie dus, die figuren waren indertijd nu niet bepaald bekend vanwege hun tolerantie.

17-12-2004, 11:21


Ik heb dat programma ook gezien, en heb net ff het rapport gelezen. De vraag was of men vind dat er een moslimpartij moet komen. De daarop volgende vraag was of het programma van deze partij op de Sharia gebasseerd zou moeten zijn. Dat betekent dus niet dat 300.000 moslims verlangen naar een extreem strenge wet. Maar dat ze wel vinden dat als een partij zich op de islam beroept ze ook de normen en waarden van de sharia overnemen in hun programma-punten.

17-12-2004, 11:34

Citaat door muslima4life:
Ik heb dat programma ook gezien, en heb net ff het rapport gelezen. De vraag was of men vind dat er een moslimpartij moet komen. De daarop volgende vraag was of het programma van deze partij op de Sharia gebasseerd zou moeten zijn. Dat betekent dus niet dat 300.000 moslims verlangen naar een extreem strenge wet. Maar dat ze wel vinden dat als een partij zich op de islam beroept ze ook de normen en waarden van de sharia overnemen in hun programma-punten.
Het overnemen van de sharia zou ongrondwettelijk zijn, met dergelijke idiote standpunten heeft het GPV zich ook al eens voor de rechter moeten verantwoorden, dat ging om toelaten van vrouwen. (de klacht is later door de klaagster ingetrokken, waarschijnlijk onder druk van de heren van het GPV)

17-12-2004, 11:39
Ik beweer ook helemaal niet dat het grondwettelijk zou zijn. Ik wil alleen ff duidelijk maken dat dus niet 300.000 moslims hebben geroepen, wij willen de sharia, begrijp je. Je moet de vraag wel in zijn context lezen. Dat lijkt nu zo door het eerste bericht van Farkoessa.
Als er een islamitische partij is, die zich islamitisch noemt, in welk land dan ook, dan moet je niet tegenstrijdigheden gaan vertonen door programma-punten te hebben die niet islamitisch zijn. Dan moet je jezelf geen islamitische partij noemen. Zo heb ik die vraag begrepen.

17-12-2004, 11:41

Citaat door muslima4life:
Ik heb dat programma ook gezien, en heb net ff het rapport gelezen. De vraag was of men vind dat er een moslimpartij moet komen. De daarop volgende vraag was of het programma van deze partij op de Sharia gebasseerd zou moeten zijn. Dat betekent dus niet dat 300.000 moslims verlangen naar een extreem strenge wet. Maar dat ze wel vinden dat als een partij zich op de islam beroept ze ook de normen en waarden van de sharia overnemen in hun programma-punten.
Eindelijk eens iemand die verder leest dan zijn neus lang is

Dat de media een belangrijke rol speelt in de samenleving is nu wel duidelijk maar zou zij met deze taak met veel verantwoordelijkheid niet in een andere hoedanigheid moeten uitvoeren namelijk ipv polariserend en stigmatiserend in het belang van de bevolking het nieuws op een bepaalde manier neerzetten zodat het de bevolkingsgroepen naar elkaar toebrengt?

Wat vinden de luitjes ervan?

17-12-2004, 11:46

Citaat door moussystyles:
Eindelijk eens iemand die verder leest dan zijn neus lang is

Dat de media een belangrijke rol speelt in de samenleving is nu wel duidelijk maar zou zij met deze taak met veel verantwoordelijkheid niet in een andere hoedanigheid moeten uitvoeren namelijk ipv polariserend en stigmatiserend in het belang van de bevolking het nieuws op een bepaalde manier neerzetten zodat het de bevolkingsgroepen naar elkaar toebrengt?

Wat vinden de luitjes ervan?
Je bedoelt een soort van censuur ten faveure van een bepaalde groep??
Dat werkt misschien in Marokko, maar hier hebben we persvrijheid!!

17-12-2004, 11:50

Citaat door muslima4life:
Ik beweer ook helemaal niet dat het grondwettelijk zou zijn. Ik wil alleen ff duidelijk maken dat dus niet 300.000 moslims hebben geroepen, wij willen de sharia, begrijp je. Je moet de vraag wel in zijn context lezen. Dat lijkt nu zo door het eerste bericht van Farkoessa.
Als er een islamitische partij is, die zich islamitisch noemt, in welk land dan ook, dan moet je niet tegenstrijdigheden gaan vertonen door programma-punten te hebben die niet islamitisch zijn. Dan moet je jezelf geen islamitische partij noemen. Zo heb ik die vraag begrepen.
Lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk, ik ga er nog steeds vanuit dat het grootste deel van de Moslims in Nederland gematigde mensen zijn die hun best doen hun leven zo goed als mogelijk in te richten.

Trouwens als je het onderzoek leest blijkt maar 10 % een partij te willen die de hele sharia in het programma wil opnemen en 20 % op een manier zoals jij dat aangeeft wat mij ook heel logisch zou lijken. Hoe kun je bijvoorbeeld een Christelijke partij hebben zonder de Christelijke grondbeginselen niet voor een deel in je programma te hebben.

Voor het gemak hebben ze gewoon beide percentages opgeteld en dat ruikt op een vreselijke manier naar stemmingmakerij bovendien is de steekproef erg dun met een foutmarge van 4.5 % en dat is bij extrapolatie rond de 50.000 personen.

Slecht onderzoek naar mijn mening.

Zo zie je maar weer als je echt wilt liegen heb je statistiek nodig.

17-12-2004, 11:54

Citaat door TheStef:

[COLOR=Black]Trouwens als je het onderzoek leest blijkt maar 10 % een partij te willen die de hele sharia in het programma wil opnemen en 20 % op een manier zoals jij dat aangeeft wat mij ook heel logisch zou lijken. Hoe kun je bijvoorbeeld een Christelijke partij hebben zonder de Christelijke grondbeginselen niet voor een deel in je programma te hebben. [/COLOR]
Dit is dus prussies wat ik bedoelde, wij begrijpen elkaar.

17-12-2004, 11:57

Citaat door muslima4life:
Dit is dus prussies wat ik bedoelde, wij begrijpen elkaar.
Precies. Een moslim partij in Nederland zou ook gebaseerd moeten zijn op de grondbeginselen van de Islam. Een partij dus met democratische beginselen gecombineerd met normen en waarden van de Islam.

17-12-2004, 12:02



Citaat door Zelfkritiek:
Hebben ze de resultaten ook opgesplitsts naar verhoudingen tussen man en vrouw?
En zijn de resultaten ook opgedeeld naar leeftijdscategorie? Dus pubers versus volwassenen?
En wat zijn de verhoudingen tussen mensen met een stabiele baan en woonomgeving en overigen??
Als ik het goed heb,zijn de straffen voor zowel man als vrouw het zelgde in de sahria.
Alleen in landen zo als Kenia ,Soedan en ect.is de sharia aan gepast9door de mannen natuurlijk ).
Daar is de vrouw automatisch schuldig

17-12-2004, 12:03

Citaat door a3ir:
Als ik het goed heb,zijn de straffen voor zowel man als vrouw het zelgde in de sahria
In dat geval zou ik een goed lezen wat er in de onderstaande thread wordt besproken....

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=440436

17-12-2004, 12:07

Citaat door Zelfkritiek:
Precies. Een moslim partij in Nederland zou ook gebaseerd moeten zijn op de grondbeginselen van de Islam. Een partij dus met democratische beginselen gecombineerd met normen en waarden van de Islam.
Ik zou een islamitische partij een aanwinst vinden voor onze democratie, ik ben benieuwd wie de handschoen opneemt.

Het werkt in ieder geval verdere integratie in de hand, een grote bevolkingsgroep krijgt zo een politieke uitlaatklep, het gevoel van een aantal dat ze buiten de samenleving zouden staan (politiek althans) zou hiermee ook wel eens kunnen afnemen.

Het IDA (islamitisch democratisch appel )

Wie neemt de handschoen op?

En dan niet de AEL die heeft zichzelf al besmet dat is een klup met dezelfde opvattingen als Wilders en consorten alleen in tegengestelde richting

Pagina's : [1] 2