Bekijk volle/desktop versie : Groeiecho



14-09-2012, 17:59
Dag dames,

Ik heb vandaag een groeiecho gehad. Alles was goed Alhemdolileh, alleen ze gaf aan dat de baby paar dagen achter loopt met de groei.

Terwijl ze met de 20 weken echo aangaf dat de baby iets groter dan het gemiddelde is. Raar toch?

14-09-2012, 18:08


Niemand ervaringen?

14-09-2012, 19:04
Dame, je moet er niet zwaar aan tillen.

Zo een groei echo is alle behalve betrouwbaar. Je moet naar je VK luisteren. Zij kunnen op een gegeven moment voelen of de baby goed gegroeid is en of zwaar genoeg is.

Bij ons geven ze nooit een groeiecho omdat het niet meer te meten is en ze geven helemaal geen gewicht op want dat kunnen ze niet wegen.

Bij mijn buurvrouw zaten ze er een kilo naast. Veel vrouwen moesten een keizersnede ondergaan omdat het kind te zwaar zu zijn en dan zaten er flink naast.

Dat soort dingen.

Zolang je genoeg vruchtwater hebt.. en het kind groeit is er niets aan de hand.

14-09-2012, 19:55

Citaat door Djennet:
Dame, je moet er niet zwaar aan tillen.

Zo een groei echo is alle behalve betrouwbaar. Je moet naar je VK luisteren. Zij kunnen op een gegeven moment voelen of de baby goed gegroeid is en of zwaar genoeg is.

Bij ons geven ze nooit een groeiecho omdat het niet meer te meten is en ze geven helemaal geen gewicht op want dat kunnen ze niet wegen.

Bij mijn buurvrouw zaten ze er een kilo naast. Veel vrouwen moesten een keizersnede ondergaan omdat het kind te zwaar zu zijn en dan zaten er flink naast.

Dat soort dingen.

Zolang je genoeg vruchtwater hebt.. en het kind groeit is er niets aan de hand.
Je hebt helemaal gelijk. Ik moet me er ook niet druk om maken.

Maar het is inderdaad niet betrouwbaar, want anders zou ze eerst niet zeggen je baby is groter dan het gemiddelde en dan paar weken later loopt je baby achter. Ik dacht wel gelijk misschien had ik niet moeten vasten hihi

14-09-2012, 19:58



Citaat door Tsabont_:
Je hebt helemaal gelijk. Ik moet me er ook niet druk om maken.

Maar het is inderdaad niet betrouwbaar, want anders zou ze eerst niet zeggen je baby is groter dan het gemiddelde en dan paar weken later loopt je baby achter. Ik dacht wel gelijk misschien had ik niet moeten vasten hihi
Nee nee, ieder kind is ook ander he. Want wij (de ouders) zijn ook niet allemaal hetzelfde.

Gair inscha Allah!

14-09-2012, 20:04

Citaat door Djennet:
Nee nee, ieder kind is ook ander he. Want wij (de ouders) zijn ook niet allemaal hetzelfde.

Gair inscha Allah!
InshAllah !

14-09-2012, 21:33
bij mij was ook alles goed en de baby was tot 33 weken heel wat zwaarder geschat met 34 weken bleek die anderhalf kilo te zijn en is toen geboren was toen zogenaamd al bijna 3 kilo dus ik vertrouw niet op verloskundige die beetje voelt en zegt hoeveel de baby weegt een echo is wel wat duidelikjer

14-09-2012, 21:53

Citaat door minamina:
bij mij was ook alles goed en de baby was tot 33 weken heel wat zwaarder geschat met 34 weken bleek die anderhalf kilo te zijn en is toen geboren was toen zogenaamd al bijna 3 kilo dus ik vertrouw niet op verloskundige die beetje voelt en zegt hoeveel de baby weegt een echo is wel wat duidelikjer
Ja maar volgens mij zijn de echo's tegenwoordig ook niet helemaal betrouwbaar. Maar goed Allah o a3lam

14-09-2012, 22:18
Een echo is bullshit! M'n kleine was met 33 weken ongeveer 2600 gram volgens hun. Ze woog bij geboorte 2700

14-09-2012, 23:33

Citaat door Snoepiet:
Een echo is bullshit! M'n kleine was met 33 weken ongeveer 2600 gram volgens hun. Ze woog bij geboorte 2700
Nee dat kan inderdaad dan niet kloppen! Dat bedoel ik dus..

Vond het al zo vaag allemaal, dacht ga ervaringen vragen van andere dames hihi

14-09-2012, 23:43

Citaat door Tsabont_:
Nee dat kan inderdaad dan niet kloppen! Dat bedoel ik dus..

Vond het al zo vaag allemaal, dacht ga ervaringen vragen van andere dames hihi
Je merkt het zelf hoor de grootte. Hoe en waar die schopt en aan de grootte van je buik.

14-09-2012, 23:50

Citaat door Snoepiet:
Je merkt het zelf hoor de grootte. Hoe en waar die schopt en aan de grootte van je buik.
Ik heb niet zo een grote buik, en moet zeggen dat de baby ook niet extreem hard schopt..

Had jij een grote buik?

15-09-2012, 00:05



Citaat door Tsabont_:
Ik heb niet zo een grote buik, en moet zeggen dat de baby ook niet extreem hard schopt..

Had jij een grote buik?
Ik had een mini buik en wist altijd al dat ze klein was. Maar ze geloofden me niet