Bekijk volle/desktop versie : Ten huwelijk gevraagd!!



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

14-09-2012, 11:39
Salam Alaykoum,

Ik zit een beetje met een dilemma! Het gaat om een broeder die mij na 1 kennismakingsgesprek ten huwelijk heeft gevraagd. Hij zegt: tawaqala 3alla Allah. En als het aan hem ligt wilt hij volgende week al trouwen als het kan.
Het is echt een Masha Allah goede man. Hij zit in zijn laatste jaar Master voor gezondheidswetenschappen. Werkt al sinds zijn 15de jaar. Zijn karakter, daar kunnen velen van leren. Hij is Respectvol, begripvol, lief, grappig, empathisch.. Hij is nu 3 weekjes terug van Umrah. Men kan alleen maar dan goed over hem praten. Iedereen zegt tegen me dat ik bof met zo'n persoon en dat ik gek ben als ik het niet zou doen.

Alleen er is echter 1 punt waar ik wel mee zit.. Hij is somalisch. En ik voel me niet echt aangetrokken tot hem. Mijn familie vind dat ik het zelf moet weten maar vinden hem niet echt bij me passen. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik weet dat als ik samen een leven met hem ga opbouwen dat ik niets tekort zal komen. En dat ik gelukkig ga worden. Maar in mijn hart weet ik niet of ik met hem kan SAMENleven zoals vrouw en man dat doen. Ga ik me aangetrokken tot hem voelen na het huwelijk? Wat als dat gevoel niet komt? Pff.. Ik weet het gewoon niet..

Graag wat advies,

14-09-2012, 11:44


Het was ook zo mooi om waar te zijn. Het begon zzo mooi... en ineens boem..

14-09-2012, 11:46

Citaat door Loginomdehoekin:
Het was ook zo mooi om waar te zijn. Het begon zzo mooi... en ineens boem..
..

14-09-2012, 11:46
broeder en trouwen.. rare combi in een zin..

14-09-2012, 11:47


Niemand kan je garanderen dat dat gevoel zal komen, maar één ding is zeker, als je familieleden zullen zien dat je meer dan gelukkig met hem zal zijn, dan zullen ze spijt krijgen van de vooroordelen die ze hiervoor hadden over hem en jou..

Maar als zij gelijk blijken te hebben en jij je niet tot hem aangetrokken zal voelen en het ineens zal eindigen... de spijt bij jou te herkennen zal zijn en dit veel moeilijker voor jou zal zijn. Puur om het feit dat jij alleen staat en zij als familie.

14-09-2012, 11:47

Citaat door Loginomdehoekin:
Het was ook zo mooi om waar te zijn. Het begon zzo mooi... en ineens boem..
Nou, jouw reactie zegt al genoeg..

14-09-2012, 11:47
Bij twijfel, nooit doen!

14-09-2012, 11:50
Ik zou het niet doen.

14-09-2012, 11:50
Ikzelf zou dat niet kunnen, jij moet salaat istigaara bidden en dan besluiten wat je doet. Succes ermee.

14-09-2012, 11:51

Citaat door Loginomdehoekin:
Niemand kan je garanderen dat dat gevoel zal komen, maar één ding is zeker, als je familieleden zullen zien dat je meer dan gelukkig met hem zal zijn, dan zullen ze spijt krijgen van de vooroordelen die ze hiervoor hadden over hem en jou..

Maar als zij gelijk blijken te hebben en jij je niet tot hem aangetrokken zal voelen en het ineens zal eindigen... de spijt bij jou te herkennen zal zijn en dit veel moeilijker voor jou zal zijn. Puur om het feit dat jij alleen staat en zij als familie.
Pffff.. Ik weet het niet. Ik ben gewoon helemaal in de war. Hij is toch moslim? Hij is echt damn goede moslim! Hij is alles wat een vrouw in een man kan wensen.. Het gaat mij puur om het gevoel. Dat hij somalisch is interesseert me helemaal niets! En diegene die daar vooroordelen over hebben moeten een leven gaan zoeken. Want dat slaat nergens op. Islam kent geen ras. Maar goed, i am confused..

14-09-2012, 11:51
Betekent het dan dat hij een bruine huidskleur heeft? So what? Hij heeft toch deen in zijn hart.. Dat is het voornaamste, als hij zo extreeem lelijk is dan kan ik begrijpen dat je je niet aangetrokken voelt tot hem.. Maar probeer het toch te overwegen ghair insh'Allah

14-09-2012, 11:53

Citaat door Rana-S:
Pffff.. Ik weet het niet. Ik ben gewoon helemaal in de war. Hij is toch moslim? Hij is echt damn goede moslim! Hij is alles wat een vrouw in een man kan wensen.. Het gaat mij puur om het gevoel. Dat hij somalisch is interesseert me helemaal niets! En diegene die daar vooroordelen over hebben moeten een leven gaan zoeken. Want dat slaat nergens op. Islam kent geen ras. Maar goed, i am confused..
Hij echt damn goede moslim dus. Hij is alles wat een vrouw in een man kan wensen, maar toch twijfel je? Een andere vrouw zou graag met zo'n man willen trouwen die een damn goede moslim is en alles heeft wat een vrouw kan wensen, maar jij niet?

14-09-2012, 11:55


Wat houdt je precies tegen om ja te zeggen?

14-09-2012, 12:09

Citaat door Loginomdehoekin:
Hij echt damn goede moslim dus. Hij is alles wat een vrouw in een man kan wensen, maar toch twijfel je? Een andere vrouw zou graag met zo'n man willen trouwen die een damn goede moslim is en alles heeft wat een vrouw kan wensen, maar jij niet?
dan houd haar maar 1 ding tegen, en dat is dat hij somalisch is, ook al ontkent zij dat glashard.

14-09-2012, 12:12
Inderdaad, ze had zich altijd voorgenomen dat ze met een Marokkaan zou eindigen, totdat ineens Mr. Somali Perfect voor de deur stond. Toen twijfelde ze, want iets had haar verteld vanaf jongs af aan dat ze met een Marokkaan zou eindigen waar ook haar familie zou achterstaan, maar nu het een Somali is twijfelt ze, omdat ook haar familie hier niet achter staat en ervan weerhoudt om die keuze te maken, want als haar familieleden het uiteindelijk bij het juiste eindje hadden en zij niet... en dat is hetgeen waar ze nu mee zit.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7