Bekijk volle/desktop versie : Tegenwoordig.



Pagina's : [1] 2

12-09-2012, 22:30

Citaat:
mensen hebben je alleen maar nodig wanneer het voor hen uitkomt
Wat ik toch hoor, zie en zelf meemaak.

12-09-2012, 22:37


iedereen kent wel dat soort types
dat soort situaties zijn wel spijtig
je kunt helpen fisabillilah, zolang het jezelf niet schaadt
of juist niet

voor de rest salam salam
vriendjes zou'k ni worden met dat soort types iig

12-09-2012, 22:43

Citaat door faraha:
iedereen kent wel dat soort types
dat soort situaties zijn wel spijtig
je kunt helpen fisabillilah, zolang het jezelf niet schaadt
of juist niet

voor de rest salam salam
vriendjes zou'k ni worden met dat soort types iig
Helaas wel ja.. Veel kan je er niet aan doen, gewoon op afstand blijven is de enigste oplossing.

12-09-2012, 22:48

Citaat door Islaaamx:
Helaas wel ja.. Veel kan je er niet aan doen, gewoon op afstand blijven is de enigste oplossing.
vroeger een buurmeisje waar ik mee bevriend raakte
eerst alles gezellig en later merkte ik dat ze alleen maar langs kwam als er weer problemen waren
help dit, luister dat, gezeik zus, gedoe zo enz
in het begin denk je nog ok we zijn vrienden, maar als het goed ging was ze in geen velden of wegen te bekennen
ewa op een gegeven moment heb je ook zoiets van hey zo zijn we niet getrouwd he
wel binnenvallen of 100x bellen als er wat is, maar wanneer het goed gaat horen we amper van je
en het vervelende was dat ze verder ontzettend aardig was en haar familie ook
maar goed na een korte 'vriendschap' het contact maar verbroken, wanneer ik dr nu nog tegen kom zeggen we wel gedag enzo en ff praatje maken maar verder niets en zo wil ik het graag houden !

12-09-2012, 23:00


Tjah zo zijn sommige mensen nou eenmaal.. Daar kun je het beste geen aandacht aan besteden en afstand houden.

12-09-2012, 23:06

Citaat door faraha:
vroeger een buurmeisje waar ik mee bevriend raakte
eerst alles gezellig en later merkte ik dat ze alleen maar langs kwam als er weer problemen waren
help dit, luister dat, gezeik zus, gedoe zo enz
in het begin denk je nog ok we zijn vrienden, maar als het goed ging was ze in geen velden of wegen te bekennen
ewa op een gegeven moment heb je ook zoiets van hey zo zijn we niet getrouwd he
wel binnenvallen of 100x bellen als er wat is, maar wanneer het goed gaat horen we amper van je
en het vervelende was dat ze verder ontzettend aardig was en haar familie ook
maar goed na een korte 'vriendschap' het contact maar verbroken, wanneer ik dr nu nog tegen kom zeggen we wel gedag enzo en ff praatje maken maar verder niets en zo wil ik het graag houden !


Zo heb ik nu ook een 'vriendin' wel iets laten weten in de vakanties maar wanneer ze school heeft, is ze druk bezig met de rest en vergeet ze mij. Of tenzij ze problemen heeft stuurt ze mij en zegt ze dat ik de enige ben die ze nog heeft. GRRRR

Citaat door Batool:
Tjah zo zijn sommige mensen nou eenmaal.. Daar kun je het beste geen aandacht aan besteden en afstand houden.
Inderdaad, you've right.

12-09-2012, 23:12

Citaat door StreetChic:
ik vind dat wel kunnen want wanneer anders?

heb ook wel zoiets van sommige mensen hoef ik echt niet elke dag in me leven te hebben hoor maar als ze me nodig zouden hebben zou ik er wel zyn in sha Allah & ook als je er dan niet bent wanneer dan wel? & ook al je weet dat je diegene kunt helpen waarom zou je het dan niet doen?
Streeetchic are you seriousss
accepteer jij het dan dat iemand je gewoon 'gebruikt'?

12-09-2012, 23:15

Citaat door StreetChic:
ik vind dat wel kunnen want wanneer anders?

heb ook wel zoiets van sommige mensen hoef ik echt niet elke dag in me leven te hebben hoor maar als ze me nodig zouden hebben zou ik er wel zyn in sha Allah & ook als je er dan niet bent wanneer dan wel? & ook al je weet dat je diegene kunt helpen waarom zou je het dan niet doen?
iemand incidenteel helpen bij nood is wat anders dan een vriendschap, bij een vriendschap ben je er voor elkaar in goede en minder goede tijden, samen lachen en samen huilen en dan van beide kanten

ofwel het moet een vriendschap zijn die gebaseerd is op dat de ene partij altijd hulp biedt wanneer de andere partij er om vraagt en verder niets, en beide partijen zijn ok daarmee
dat kan natuurlijk

verder heeft iedereen denk ik wel mensen in de nabije omgeving die ongeacht de tijd of de mate van contact bij ze mogen aankloppen in geval van nood, zelfs als het andersom niet kan

12-09-2012, 23:22
Hoezo tegenwoordig? Is altijd zo geweest. Zo zit een mens nu eenmaal in elkaar.

12-09-2012, 23:31
Een kennis van mij heeft een auto met trekhaak.

Iedereen belt hem en rijdt voor iedereen een aanhangwagen rond. Volgens mij weet hij zelf ook dat hij bij de meeste niet hoeft aan te kloppen voor hulp.

12-09-2012, 23:36

Citaat door StreetChic:
voor my is dat geen vorm van gebruiken als iemand echt hulp nodig heeft dan moet je diegene gewoon helpen ; tenzy het echt heel vaak gebeurd op een buitensporige manier dat je gaat denken van hey hallooooo nu ga je wel te ver

of als het voor iets harams is dan is ook niet goed of course maar wat ik egenlyk wou zeggen is dat je term vriendschap niet in ruil hoeft voor hulp ; het is wel een mooi gebaar enzo maar vriendschap kan ook voor praten & fun zonder in ruil wat te verwachten maar echte vrienden helpen mekaar wel natuurlyk alleen beetje not done om by voorbaat iets in ruil terug te verwachten

zoiets dus

Wat moooii!! Je bent denk ik echt wel te goedddd

12-09-2012, 23:37

Citaat door Surfster:
Hoezo tegenwoordig? Is altijd zo geweest. Zo zit een mens nu eenmaal in elkaar.
Dat kan.. maar vindt toch dat het tegenwoordig erger is

13-09-2012, 11:53



Citaat door Surfster:
Een kennis van mij heeft een auto met trekhaak.

Iedereen belt hem en rijdt voor iedereen een aanhangwagen rond. Volgens mij weet hij zelf ook dat hij bij de meeste niet hoeft aan te kloppen voor hulp.
misschien houdt hij er een goed gevoel aan over dat hij deze mensen zo kan helpen en is dat voor hem genoeg

13-09-2012, 11:58
Dat heb ik dus ook opgemerkt.

Daarom ga ik niet meer alles lopen doen voor andere.
Ruimte hebben is veel beter.
Als ze toch niet zijn wie je had gedacht

13-09-2012, 12:04

Citaat door Surfster:
Een kennis van mij heeft een auto met trekhaak.

Iedereen belt hem en rijdt voor iedereen een aanhangwagen rond. Volgens mij weet hij zelf ook dat hij bij de meeste niet hoeft aan te kloppen voor hulp.
die trekhaak kan hij er makkelijk af laten halen dat scheelt heel wat stress

Pagina's : [1] 2