Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk De naamloze Diane35



Pagina's : [1] 2

11-09-2012, 20:28
Ik heb van de huisarts de Diane35 pil voorgeschreven gekregen. Vandaag ging ik naar de apotheek en ik heb de naamloze diane35 pil meegekregen namelijk: cyproteronacetaat ethinylestradiol. Ik heb op internet gezocht naar deze pil en ik las veel negatieve reacties.

Wie heeft ervaring met deze pil? Ik wil het gebruiken voor mijn acne. Kan ik terug gaan naar de apotheek en vragen naar de originele Diane35 pil? Het kost wel geld, en wordt niet vergoed door de verzekering, hoeveel t kost weet ik niet. Weten jullie dat?

Svp jullie reacties

Alvast bedankt!

11-09-2012, 21:32


Slechte pil, NIET innemen... je gaat haaruitval van krijgen, echt extreem. Heb ik ook gehad, ging toen rondkijken op het internet en veel meiden met zelfde bijwerkingen. Ik weet niet of je pil vergoed krijgt of niet. Ik slik de originele Diana 35, maar betaal er wel zelf voor omdat die van mij niet wordt vergoed, dus ja..

11-09-2012, 21:41
@Samartje Hoeveel betaal jij voor de Diane35?

11-09-2012, 22:31
Svp jullie reacties. :-)

12-09-2012, 16:14


Ik gebruik die naamloze pil ook.
Eigenlijk heb ik nergens last van.

Maar ik had/ heb geen acne.

Gekke was dat ik wel een beetje acne kreeg toen ik hem net ging gebruiken. Het is wel een hormoonbom natuurlijk.
Maar in een weekje was dat helemaal weer weg.

12-09-2012, 16:16
Ik kreeg puistjes van de naamloze versie. Ik heb dus weer de echte diane gekocht. Het kost iets van 16 euro voor drie strips.

12-09-2012, 16:21

Citaat door Sienna-la:
Ik kreeg puistjes van de naamloze versie. Ik heb dus weer de echte diane gekocht. Het kost iets van 16 euro voor drie strips.
Dat is niet eens zo duur eigenlijk.
Ik ga volgende keer dan om de echte vragen.

12-09-2012, 16:49

Citaat door Sienna-la:
Ik kreeg puistjes van de naamloze versie. Ik heb dus weer de echte diane gekocht. Het kost iets van 16 euro voor drie strips.



dat had ik dus ook

14-09-2012, 17:50
Ik ben vandaag naar de apotheek geweest en ik heb toch maar de Diane 35 pil gekocht, en de naamloze merk terug gebracht. De Diane 35 kost EUR 21,62.

14-09-2012, 17:53
Dan is ie behoorlijk duurder geworden

08-10-2012, 17:15
Dames, ik heb een vraag aan jullie.

Ik heb de pil niet op de eerste dag van mijn menstruatie ingenomen, dat is niet erg heb ik begrepen van mijn huisarts.
Ik zit nu in mijn stopweek, maar ben nog steeds niet ongesteld geworden, op de bijsluiter staat geschreven dat je op de 2e of 3e dag van de stopweek ongesteld zou moeten worden. Ik zit nu op mn 4e dag van de stopweek en vrijdag begin k weer met de pil.

Is het raar dat ik niet ongesteld ben geworden? Komt het omdat ik niet op de eerste dag van mijn menstruatie de pil heb genomen? En kan k wel gewoon as vrijdag weer beginnen met de pil?

Svp jullie reacties.

Dank. :-)

08-10-2012, 17:50

Citaat door Masti:
Dames, ik heb een vraag aan jullie.

Ik heb de pil niet op de eerste dag van mijn menstruatie ingenomen, dat is niet erg heb ik begrepen van mijn huisarts.
Ik zit nu in mijn stopweek, maar ben nog steeds niet ongesteld geworden, op de bijsluiter staat geschreven dat je op de 2e of 3e dag van de stopweek ongesteld zou moeten worden. Ik zit nu op mn 4e dag van de stopweek en vrijdag begin k weer met de pil.

Is het raar dat ik niet ongesteld ben geworden? Komt het omdat ik niet op de eerste dag van mijn menstruatie de pil heb genomen? En kan k wel gewoon as vrijdag weer beginnen met de pil?

Svp jullie reacties.

Dank. :-)
Nee is niet raar, bij mij ook altijd pas de 5e dag ofzo.
Gewoon vrijdag weer beginnen.

08-10-2012, 18:49


Ok, bedankt voor je reactie.

08-10-2012, 18:56
Meid, ga niet aan de pil voor je acne. Wanneer je stopt komt je acne dubbel zo erg terug. Lees maar op internet en ervaringen.
OOk zijn er veel bijwerkingen aan verbonden.

Probeer een andere oplossing te bedenken voor je acne.

08-10-2012, 20:01
Dat je acne erger wordt wanneer je stopt is volgens mij onzin hoor. Vroeger had ik ook last van uitslag op mijn schouders, sinds ik met pil was begonnen was het weg, toen ik was gestopt, bleef het weg... ik slik het nu weer, omdat ik het zo fijn vind dat mijn haargroei zoooooooooooo langzaam is.

Pagina's : [1] 2