Bekijk volle/desktop versie : ivm verkiezingen...



11-09-2012, 14:41
Asalamou alijkoum,

Ik had een vraag ivm de verkiezingen.
Mij gelieve niet allemaal aan te vallen of dergelijks.
Een gewone, normale en simpele vraag zonder al te ver bij na te denken.

Dit is het eerste jaar dat hier zoveel "heisa" over wordt gemaakt.
Ik heb hier nog NOOIT iets over gehoord.
Hier in Belgie spreekt men helemaal niet over "stemmen is haraam" enz...
Ik hoor echt niemand spreken hierover.

Kan er mij iemand vertellen waarom dit nu opeens is het middelpunt staat van elke discussie die je hier voert met iemand?


Dankjewel


Ma3a salama

11-09-2012, 14:53


Ik ben zelf van België, de moskeeën spreken daar idd niet over aangezien de meeste moskeeën (lees bestuur) en de geheime dienst 2 handen op 1 buik zijn spijtig genoeg.

Deze zaken ga je dan ook niet snel horen in de moskeeën, neen, daar doen ze actief mee aan de verkiezingen en houden ze zelfs info avonden en dergelijke meer.

In groot steden als Antwerpen, Brussel, Gent is dit walhamdoelilah wel wijd verspreid door de jongeren die in contact zijn met de geleerden.

11-09-2012, 14:54
[video=youtube;7FqY--HvzJk]http://www.youtube.com/watch?v=7FqY--HvzJk[/video]

11-09-2012, 15:02
Ook tijdens vorige verkiezingen was er zo'n drukte.. ten minste in NL wel..
Als je Moskeeën bedoeld, dan heb je een heel kleine kans dat die zal waarschuwen voor democratie, aangezien Moskeebesturen 99 van de 100 keer samenwerken met de staat/gemeente/inlichtingendienst.
De zeldzame keer dat een Moskee de waarheid zal vertellen, zal het ook problemen krijgen.

11-09-2012, 15:03



Citaat door The_Rock:
Ik ben zelf van België, de moskeeën spreken daar idd niet over aangezien de meeste moskeeën (lees bestuur) en de geheime dienst 2 handen op 1 buik zijn spijtig genoeg.

Deze zaken ga je dan ook niet snel horen in de moskeeën, neen, daar doen ze actief mee aan de verkiezingen en houden ze zelfs info avonden en dergelijke meer.

In groot steden als Antwerpen, Brussel, Gent is dit walhamdoelilah wel wijd verspreid door de jongeren die in contact zijn met de geleerden.
Inderdaad, jongeren onder elkaar vertellen het elkaar door.
En, dan nog hoor ik in mijn omgeving helemaal niets!
en ja, dit is het he: ze werken allemaal samen!
Ze moeten elkaar "steunen" want ze hebben elkaar "nodig".

dankjewel!

11-09-2012, 15:05

Citaat door UtrechtseJihad:
Ook tijdens vorige verkiezingen was er zo'n drukte.. ten minste in NL wel..
Als je Moskeeën bedoeld, dan heb je een heel kleine kans dat die zal waarschuwen voor democratie, aangezien Moskeebesturen 99 van de 100 keer samenwerken met de staat/gemeente/inlichtingendienst.
De zeldzame keer dat een Moskee de waarheid zal vertellen, zal het ook problemen krijgen.
ja, hier in Belgie is dat veel veel minder!
En, inderdaad zoals de vorige reactie: Ze werken allemaal samen dus krijgen ze indereen problemen met elkaar als ze zeggen dat stemmen niet mag enz...

dankjewel

11-09-2012, 15:22
Zuster in België is er stemplicht, dus opdagen zal je sowieso moeten doen, maar je kunt dit creatief oplossen door het stemcabinne in te gaan, niets te doen en dan je kaart in dat apparaatje steken.

11-09-2012, 15:25

Citaat door The_Rock:
Zuster in België is er stemplicht, dus opdagen zal je sowieso moeten doen, maar je kunt dit creatief oplossen door het stemcabinne in te gaan, niets te doen en dan je kaart in dat apparaatje steken.
ik ga/ging sowieso stemmen.

dankje