Bekijk volle/desktop versie : Jeugd harder aangepakt om snoeppapiertjes



11-09-2012, 11:57
Jongeren die in Groningen een snoeppapiertje op de grond gooien, worden aangepakt.



Toezichthouders gaan de zogenoemde snoeproutes, straten rond scholen en winkels, scherper in de gaten houden en jonge overtreders worden naar Bureau Halt gestuurd. Dat heeft de gemeente dinsdag laten weten. Om het afvalprobleem terug te dringen werd de afgelopen jaren geëxperimenteerd met acties op scholen om afval te verminderen en de inzet van milieustewards.

Omdat dat onvoldoende bleek, werd ingezet op handhaving. Boetes die afhankelijk van de leeftijd konden oplopen tot 120 euro bleken daarbij echter vaak betaald te worden door de ouders. Om nu de jongeren zelf te confronteren met hun 'onwenselijke gedrag' worden zij naar Bureau Halt gestuurd, waar zij een alternatieve straf aangeboden krijgen.


Vaak gaat het om schoonmaakwerk. Vorig jaar deelden Groningse toezichthouders 140 boetes uit voor het weggooien van afval op straat. Jaarlijks veegt de gemeente 2,3 miljoen kilo aan zwerfvuil op.

11-09-2012, 12:13


Ik erger me ook groen en geel aan die asociale kikkers die zomaar de straat vervuilen. Beboeten die handel.

11-09-2012, 12:15

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Ik erger me ook groen en geel aan die asociale kikkers die zomaar de straat vervuilen. Beboeten die handel.

was in Marokko, die straten daar lijken vuilnisbelten

11-09-2012, 12:23

Citaat door motorola:
was in Marokko, die straten daar lijken vuilnisbelten
Walgelijk idd. Ze proberen er wel iets aan te doen, maar in een land als marokko is dat gewoon een onmogelijke opgaven

11-09-2012, 13:08


Dit probleem heeft ook duidelijk de prioriteit

11-09-2012, 14:47

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Ik erger me ook groen en geel aan die asociale kikkers die zomaar de straat vervuilen. Beboeten die handel.

11-09-2012, 15:02
Inderdaad.daar begint asociaal gedrag accepteren.

11-09-2012, 15:04

Citaat door Crash:
Dit probleem heeft ook duidelijk de prioriteit
Ik vind van wel, Hecht veel waarde aan schone straten ens timuleer mijn buren en familieleden om ook schoon te zijn.
Waar we nu op leven, waar we op lopen, springen, spugen, snoeppapier gooien, alles is van allah subhana wa ta'ala.