Bekijk volle/desktop versie : Rutte: 'PvdA maakt Nederland minder veilig'



Pagina's : [1] 2 3 4

09-09-2012, 08:41
'PvdA maakt Nederland minder veilig'
DEN HAAG - Met de PvdA aan de macht wordt Nederland weer onveiliger, stelt premier en VVD-lijsttrekker Mark Rutte in een interview met NU.nl.



Foto: ANP
Volgens hem zorgen de door de partij van Diederik Samsom voorgestelde bezuinigingen op veiligheid voor een afname van het veiligheidsniveau in Nederland.
"Als je in een financiële crisis zit willen mensen van de politiek het puntje aan de horizon. Maar dat gaat altijd gepaard met onzekerheid. Dat kun je wegnemen door iets essentieels als de veiligheid van mensen. Dan moet je dus niet, zoals de PvdA voorstelt, een half miljard bezuinigen", aldus Rutte, die benadrukt dat de VVD wel 250 miljoen investeert in veiligheid.



"Kunnen mijn kinderen veilig naar school? komen ze veilig thuis na het uitgaan in het weekend? En als ik zelf oud ben, kan ik dan mijn hondje nog uitlaten? Er heerst een hele basale behoefte aan veiligheid."
Verder stoort het Rutte dat de PvdA wel wil investeren in stages voor ex-criminelen, extra onderwijs voor criminelen en softdrugs wil legaliseren.
Maandag volgt het hele interview met Mark Rutte.

Lees alles over de verkiezingen op onze special

09-09-2012, 08:42


Rutte, man: snap het het nog niet?

Hoe dom kun je zijn.... kassa voor de PvdA

Ik begin er nu toch ernstig over te denken om NIET op deze angsthaas te stemmen.(Was ik toch al niet van plan).

Misschien komt mijn stem volgende week dan toch nog weer eens op de PvdA, ipv op een onbelangrijke partij.

09-09-2012, 08:56
Rutte:

"Kunnen mijn kinderen veilig naar school? komen ze veilig thuis na het uitgaan in het weekend?
En als ik zelf oud ben, kan ik dan mijn hondje nog uitlaten? Er heerst een hele basale behoefte aan veiligheid."

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Oh, Kijk meneer Rutte: dat kan allemaal natuurlijk niet meer bij een partij als de PvdA?

En jatoch? : De VVD denkt met u mee:
"Als ik ouder ben: kan ik dan nog wel rondkomen? Kan ik nog wel mijn ziektekostenpremie betalen?
Heb ik dan so wie so nog wel geld om een hondje te verzorgen? Laat staan mij zelf.

Wat een schandalig gelul. Een politicus onwaardig.

09-09-2012, 09:01

Citaat door aplat:
'PvdA maakt Nederland minder veilig'
DEN HAAG - Met de PvdA aan de macht wordt Nederland weer onveiliger, stelt premier en VVD-lijsttrekker Mark Rutte in een interview met NU.nl.



Foto: ANP
Volgens hem zorgen de door de partij van Diederik Samsom voorgestelde bezuinigingen op veiligheid voor een afname van het veiligheidsniveau in Nederland.
"Als je in een financiële crisis zit willen mensen van de politiek het puntje aan de horizon. Maar dat gaat altijd gepaard met onzekerheid. Dat kun je wegnemen door iets essentieels als de veiligheid van mensen. Dan moet je dus niet, zoals de PvdA voorstelt, een half miljard bezuinigen", aldus Rutte, die benadrukt dat de VVD wel 250 miljoen investeert in veiligheid.



"Kunnen mijn kinderen veilig naar school? komen ze veilig thuis na het uitgaan in het weekend? En als ik zelf oud ben, kan ik dan mijn hondje nog uitlaten? Er heerst een hele basale behoefte aan veiligheid."
Verder stoort het Rutte dat de PvdA wel wil investeren in stages voor ex-criminelen, extra onderwijs voor criminelen en softdrugs wil legaliseren.
Maandag volgt het hele interview met Mark Rutte.

Lees alles over de verkiezingen op onze special
De heer Rutte is kennelijk zijn gesprekje met de heer Peter R. de Vries alweer vergeten.

09-09-2012, 09:06



Citaat door Raven:
De heer Rutte is kennelijk zijn gesprekje met de heer Peter R. de Vries alweer vergeten.
Inderdaad.

O jee er IS een financiele crisis. Weet je wat: we gaan zeggen dat we de veiligheid moeten vergroten. Dan verliezen de mensen misschien hun onzekerheid.

Inspelen op basale angsten is een gruwelijke morele fout van een politicus.Ik mag hopen dat dit de VVD zal opbreken aanstaande woensdag.

09-09-2012, 09:31

Citaat door aplat:
Inderdaad.

O jee er IS een financiele crisis. Weet je wat: we gaan zeggen dat we de veiligheid moeten vergroten. Dan verliezen de mensen misschien hun onzekerheid.

Inspelen op basale angsten is een gruwelijke morele fout van een politicus.Ik mag hopen dat dit de VVD zal opbreken aanstaande woensdag.
Meneer De Vries veegde aardig de vloer met hem aan.

De heer Rutte voert campagne met een filmpje waarin slachtoffers aangeven dat er met hun zaak niets gebeurt en hem is tijdens dat gesprek behoorlijk de maat genomen. De bureaucratie van de omwenteling naar een Nationale Politie levert geen extra agenten op en de heer Rutte was onbekend met het verschil tussen een agent op straat en degenen die zaken op moeten lossen; de dames en heren rechercheurs. Van die laatsten is een schrijnend tekort, maar daar heeft ook de VVD geen oog voor.

Het was grappig om te zien hoe Peter R. de Vries door die luchtbelletjes prikte.

09-09-2012, 10:30
Rutte loopt te Kutten.

peiling Gisteren VVD,CDA,PVV, SGP 69 zetels met de CU er bij hebben ze 75 zetels...nog geen meerderheid.

al twijfel ik of de CU uberhaupt zou overwegen om mee te doen.

PVDA, SP, CDA en D66 hebben samen 80 zetels
PVDA,SP,CDA Groen links hebben samen 73 zetels met de CU erbij 79 zetels.

Dat de kans erin zit dat de de VVD buietnspel komt te staan is dus zeer wel aanwezig en bovendien realistscher dan dat het CDA ooit nog eens met de Pvv in een bootje gaat zitten.

Rutte u bent een blamage, draaikont en een leugenaar en zeker geen premier van alle Kiezers.
u houdbaarheidsdatum is voorbij en de VVD zal u voorzeker inwisselen na de verkiezingen.

09-09-2012, 10:40

Citaat door Joh:
Rutte loopt te kutte???!!!!..


Goedenmorgen ya gooya Mathijs..
Mogguh TM.

Rutte is net zo iiritant als die verkeerd ingekraste lansgpeelplaat van een Globi.

09-09-2012, 11:16

Citaat door Mathijs:
Rutte loopt te Kutten.

peiling Gisteren VVD,CDA,PVV, SGP 69 zetels met de CU er bij hebben ze 75 zetels...nog geen meerderheid.

al twijfel ik of de CU uberhaupt zou overwegen om mee te doen.

PVDA, SP, CDA en D66 hebben samen 80 zetels
PVDA,SP,CDA Groen links hebben samen 73 zetels met de CU erbij 79 zetels.

Dat de kans erin zit dat de de VVD buietnspel komt te staan is dus zeer wel aanwezig en bovendien realistscher dan dat het CDA ooit nog eens met de Pvv in een bootje gaat zitten.

Rutte u bent een blamage, draaikont en een leugenaar en zeker geen premier van alle Kiezers.
u houdbaarheidsdatum is voorbij en de VVD zal u voorzeker inwisselen na de verkiezingen.
Heerlijk dat regeren met de SGP

09-09-2012, 11:21

Citaat door Simcha:
Heerlijk dat regeren met de SGP
God forbid.













09-09-2012, 11:22

Citaat door Raven:
God forbid.












En dan is Mathijs blij. Hij viert het nu al als een overwinning.

09-09-2012, 11:23

Citaat door Simcha:
Heerlijk dat regeren met de SGP


Citaat door Raven:
God forbid.



dat is toch waar Rutte op aan lijkt te sturen.

nu hij de sociaal democraten bij herhaling een gevaar en bedreiging noemt.

09-09-2012, 11:24



Citaat door Mathijs:
dat is toch waar Rutte op aan lijkt te sturen.

nu hij de sociaal democraten bij herhaling een gevaar en bedreiging noemt.
Dus,....ach laat maar.

09-09-2012, 11:26

Citaat door Simcha:
En dan is Mathijs blij. Hij viert het nu al als een overwinning.
nee..ik zie het als verlies..Rutte neemt de kiezer weer niet serieus, hij bemoeilijkt het formatieproces en mensen zullen weer vertrouwen in de poltiek verliezen als Rutte opeens zal besluiten om wel een kabinet te willen gaan vormen met de PvdA.

hoe geloofwaardig ben je als je met een "bedreiging" en een "gevaar" voor Nederland vervolgens gaat samenwerken?

Niet..Rutte doet met zijn uitspraken de Politiek geen goede dienst..dus ik ben in het geheel niet aan het vieren.

09-09-2012, 11:27

Citaat door Simcha:
En dan is Mathijs blij. Hij viert het nu al als een overwinning.
Hm, naar verluidt staat een samenwerking tussen PvdA en VVD al in potlood (danwel in de grondverf).

Pagina's : [1] 2 3 4