Bekijk volle/desktop versie : Pakistaans meisje op borgtocht vrij



Pagina's : [1] 2 3 4

07-09-2012, 10:09
Pakistaans meisje op borgtocht vrij
ISLAMABAD - Het verstandelijk gehandicapte christelijke Pakistaanse meisje dat wordt beschuldigd van het verbranden van verzen uit de Koran, mag op borgtocht worden vrijgelaten.

Dat heeft een rechter in Pakistan besloten.
De 14-jarige Rimsha komt uit een arme buitenwijk van Islamabad en werd 2,5 week geleden gearresteerd. De imam van de moskee in de buurt had haar aangegeven. Volgens haar advocaten wilde het meisje, dat naar verluidt niet kan lezen, slechts wat rondslingerende papiertjes verbranden.

.Dit weekend werd bekend dat de imam zelf was opgepakt. Hij zou hebben geknoeid met het bewijs en zelf pagina's van een koran hebben toegevoegd aan een stapeltje verbrande bladzijden. De imam zou gezegd hebben dat ''dat dat de enige manier is om de christenen uit deze buurt te verbannen''.

De beschuldiging tegen het 14-jarige christelijke meisje zorgde internationaal voor veel ophef.

http://www.nu.nl/buitenland/2903535/pakistaans-meisje-borgtocht-vrij.html

07-09-2012, 10:31



Citaat:
Het verstandelijk gehandicapte christelijke Pakistaanse meisje dat wordt beschuldigd van het verbranden van verzen uit de Koran, mag op borgtocht worden vrijgelaten.
Op borgtocht nog al liefst, zijn ze daar nu echt achterlijk? Ze hadden haar direct haar vrijheid terug moeten geven, met daarbij welgemeende excuses.

07-09-2012, 10:31
Die Imam zal er wel afkomen mer een slappe boete of zo, of met een berisping met citaat uit een heilig boek.

Of zijn daar de straffen tegen zondige gelovigen veel hoger dan in Europa?

07-09-2012, 10:33
Aplat en waar baseer je dat op?

07-09-2012, 10:36



Citaat door aplat:
Pakistaans meisje op borgtocht vrij
ISLAMABAD - Het verstandelijk gehandicapte christelijke Pakistaanse meisje dat wordt beschuldigd van het verbranden van verzen uit de Koran, mag op borgtocht worden vrijgelaten.

Dat heeft een rechter in Pakistan besloten.
De 14-jarige Rimsha komt uit een arme buitenwijk van Islamabad en werd 2,5 week geleden gearresteerd. De imam van de moskee in de buurt had haar aangegeven. Volgens haar advocaten wilde het meisje, dat naar verluidt niet kan lezen, slechts wat rondslingerende papiertjes verbranden.

.Dit weekend werd bekend dat de imam zelf was opgepakt. Hij zou hebben geknoeid met het bewijs en zelf pagina's van een koran hebben toegevoegd aan een stapeltje verbrande bladzijden. De imam zou gezegd hebben dat ''dat dat de enige manier is om de christenen uit deze buurt te verbannen''.

De beschuldiging tegen het 14-jarige christelijke meisje zorgde internationaal voor veel ophef.

http://www.nu.nl/buitenland/2903535/pakistaans-meisje-borgtocht-vrij.html
Dit is echt een wtf moment. Laat dat meisje met rust man... Geef haar een flinke schadevergoeding en hoppa ze heeft een beter leven.

07-09-2012, 10:45

Citaat door deVerdeler:
Dit is echt een wtf moment. Laat dat meisje met rust man... Geef haar een flinke schadevergoeding en hoppa ze heeft een beter leven.
Als je eerlijk bent, zie jij dat dan al gebeuren daaro?

07-09-2012, 10:56

Citaat door Seal97:
Als je eerlijk bent, zie jij dat dan al gebeuren daaro?
Nee... En dat irriteert mij.

07-09-2012, 10:59

Citaat door deVerdeler:
Nee... En dat irriteert mij.
Dat snap ik...

Maar eerlijk gezegd denk ik dat in elke maatschappij waar 1 geloof (ongeacht welke) de boventoon voert, het altijd hommeles zal zijn met dit soort fratsen.

07-09-2012, 11:04

Citaat door Seal97:
Dat snap ik...

Maar eerlijk gezegd denk ik dat in elke maatschappij waar 1 geloof (ongeacht welke) de boventoon voert, het altijd hommeles zal zijn met dit soort fratsen.
Ooit waren de moslims die aan de macht waren tolerant naar andersdenkenden en andersgelovigen. Dat is nu niet meer zo lijkt het. Alhoewel Marokko het wel goed doet wat dit betreft.

07-09-2012, 11:15

Citaat door deVerdeler:
Ooit waren de moslims die aan de macht waren tolerant naar andersdenkenden en andersgelovigen. Dat is nu niet meer zo lijkt het. Alhoewel Marokko het wel goed doet wat dit betreft.
En ook daar heb ik mijn twijfels over: als andersgelovigen extra belasting moeten betalen enzo, noem ik dat niet "tolerant". Laat staan als een simpele godsontkenning al garant kan staan voor een aanklacht godslastering.

Afijn, nu is het (geestelijke) armoede troef, aldaar.

07-09-2012, 11:21
Is nederland dan wel tolerant seal97, aangezien je geen boerka mag dragen.

07-09-2012, 11:21
Daarom is het ook tijd voor een islamitisch khalifaat, rechtvaardigheid kun je moeilijk vinden als de macht is verdeeld bij de verkeerde mensen


07-09-2012, 11:21



Citaat door Seal97:
En ook daar heb ik mijn twijfels over: als andersgelovigen extra belasting moeten betalen enzo, noem ik dat niet "tolerant". Laat staan als een simpele godsontkenning al garant kan staan voor een aanklacht godslastering.

Afijn, nu is het (geestelijke) armoede troef, aldaar.
Nee nee Niks daarvan .. Met je 'afijn' Seal haha.

Andersgelovigen betaalden een minimum belasting, omdat zij niet dienstplichtig waren. Wel heel het verhaal vertellen of kennen.

07-09-2012, 11:23

Citaat door misterXXX:
Is nederland dan wel tolerant seal97, aangezien je geen boerka mag dragen.
Hier kan je ten minste nog een tegengeluid laten horen en je er tegen vechten. Je hebt zelfs niet-moslims die moslims steunen bij het aanvechten van een boerka-verbod. Dat zou daar dus echt niet kunnen. Daar ben je je leven al niet zeker als je een verkeerde stap maakt.

07-09-2012, 11:24
De ouders zijn straatarm, het kind onschuldig en dan toch borgtocht... wat een compleet falend land.

Pagina's : [1] 2 3 4