Bekijk volle/desktop versie : Heel wat anders nu!!!!!!!!!!!



Pagina's : [1] 2 3

15-12-2004, 21:39
'De kabeltarieven, lokale heffingen, ziekenfonds, treinkaartjes, de huren, kinderopvang, bankpasjes: alle prijzen stijgen fors, terwijl de kwaliteit van het geleverde nauwelijks verbetert', zegt een woordvoerster. 'Bovendien zijn het allemaal uitgaven waar mensen moeilijk onderuit kunnen.'

Steeds meer arme Nederlandertjes en Medelandertjes zijn "het haasje/de lul" en zullen hun onvrede steeds vaker en intensiever kenbaar maken. Tot groot verdriet van de rest van de Nederlanders/Medelanders. Het wordt dus steeds belangrijker voor jezelf om goed in je vel te zitten, want de toekomst van de samenleving als geheel zit er nauwelijks dieproze uit.

Ons eens zo rijke landje gaat op deze wijze heel rap naar de afgrond, er komt zeer zeker sociale onrust, dat kan toch niet anders. Hoe lang pikken wij dit nog???

15-12-2004, 22:08


Had je een idee Meneer M?

15-12-2004, 22:09
Tja, waar gaat het heen

15-12-2004, 22:22

Citaat door Raihana:
Had je een idee Meneer M?
Ze zou de uitgaven voor de sociale zekerheid moeten opschroeven om ervoor te zorgen dat werklozen niet meteen ook nieuwe armen worden. Verder zou ze een sterke sociaal-economische politiek moeten voeren om nieuwe wegen van bestaan te zoeken. Maar dat kan niet, want de regering die wij nu hebben roept immers dat alleen een terugtrekkende beweging van de overheid op de lange duur tot verbetering van de situatie kan leiden. Dat is dat 'eerst het zuur en dan het zoet'-kolderverhaal van Balkenende.

15-12-2004, 22:27



Citaat door _Mercurius_:
Ze zou de uitgaven voor de sociale zekerheid moeten opschroeven om ervoor te zorgen dat werklozen niet meteen ook nieuwe armen worden. Verder zou ze een sterke sociaal-economische politiek moeten voeren om nieuwe wegen van bestaan te zoeken. Maar dat kan niet, want de regering die wij nu hebben roept immers dat alleen een terugtrekkende beweging van de overheid op de lange duur tot verbetering van de situatie kan leiden. Dat is dat 'eerst het zuur en dan het zoet'-kolderverhaal van Balkenende.

Toch is in heel Europa een trend aan de gang om die verzorgingsstaat te versoberen. Of je nu in Zweden woont, Duitsland, Frankrijk, Italië of Nederland. Dat zal dan wel zijn redenen hebben.

15-12-2004, 22:33
Ach ja, dat kan er ook nog wel bij. Volgens mij is er bijna niets meer over dat
volgend jaar niet duurder wordt. En dan zijn er nog personen binnen dit kabinet
die het vreemd vinden dat de koopkracht nog verder achteruit gaat dan
verwacht.

15-12-2004, 22:35

Citaat door Hoogervorst:
Toch is in heel Europa een trend aan de gang om die verzorgingsstaat te versoberen. Of je nu in Zweden woont, Duitsland, Frankrijk, Italië of Nederland. Dat zal dan wel zijn redenen hebben.
Heeft Nederland hierin wel een keuze, of maakt de invloed van Europa terugtred en versobering sowieso onontkoombaar? De overheid trekt zich terug uit velerlei verzor-gingsarrangementen. Het kabinet-Balkenende wijst de burgers nadrukkelijk op hun eigen verantwoordelijkheid. Kunnen ze die wel aan?

15-12-2004, 22:45
Afschaffing van de WAO, uitkleding WW, VUT, het afschaffen van de pre
pensioen, ziekenfonds premie's omhoog maar het pakket uitgekleed,
kinderbijslag bevriezen, Lonen bevriezen (van de gewone werknemer)
gemeenteheffingen fors omhoog, dankzij de EURO kleding en boodschappen fors
duurder, de huren gestegen, energie fors duurder.
Collegegeld omhoog etc.etc... Werkeloosheid stijgt in 2005, En ik maar denken
dat het kabinet het doel heeft de economie vlot te trekken Als mensen minder te
besteden hebben, wordt er minder uitgegeven. De VUT- WW- WAO premie
Wat gebeurt er wanneer je hier straks aanspraak op wil maken?? Om nog
maar te zwijgen als je gezondheid je in de steek laat!! Bijstand in plaats van
WAO. Maar dat gaat aan de hoge heren ambtenaren voorbij, voor hen royale
wachtgelden en een goude handdruk..Leuke nieuwe banen, particulier
verzekerd..geen kinderopvang want partner kan gewoon thuis blijven. Het moge
duidelijk zijn ....ik ben het beu!

15-12-2004, 22:47

Citaat door _Mercurius_:
Ze zou de uitgaven voor de sociale zekerheid moeten opschroeven om ervoor te zorgen dat werklozen niet meteen ook nieuwe armen worden. Verder zou ze een sterke sociaal-economische politiek moeten voeren om nieuwe wegen van bestaan te zoeken. Maar dat kan niet, want de regering die wij nu hebben roept immers dat alleen een terugtrekkende beweging van de overheid op de lange duur tot verbetering van de situatie kan leiden. Dat is dat 'eerst het zuur en dan het zoet'-kolderverhaal van Balkenende.
Dit gaat moeilijk worden, als ik naar gemeentes kijk die sinds januari 2004 voor 75% alles zelf moeten gaan financieringen (i.p.v. 25 %) i.v.m. de WWB....dan gaat het heel moeilijk worden. De gemeente waar ik mee samenwerk komt nu 3 miljoen euro tekort (sociale dienst).......de paniek begint toe te slaan....onder de afdelingshoofden en het college van B&W.

15-12-2004, 23:04

Citaat door _Mercurius_:
Heeft Nederland hierin wel een keuze, of maakt de invloed van Europa terugtred en versobering sowieso onontkoombaar? De overheid trekt zich terug uit velerlei verzor-gingsarrangementen. Het kabinet-Balkenende wijst de burgers nadrukkelijk op hun eigen verantwoordelijkheid. Kunnen ze die wel aan?

Oh jawel, zeer zeker. De staat heeft pas na WOII een grote invloed gekregen (of tijdens, natuurlijk, maar u snapt me waarschijnlijk wel). Daarvoor hebben mensen ook voor zichzelf gezorgd. Ik snap niet waarom dat nu niet zou kunnen.

Ik zou zo graag willen dat veel regelingen worden veranderd.

16-12-2004, 01:31

Citaat door RitaMaria:
En dan zijn er nog personen binnen dit kabinet die het vreemd vinden dat de koopkracht nog verder achteruit gaat dan verwacht.
En Zalm vind het dan vast weer eens tijd om het inkomen van de ministers weer eens op de agenda te zetten...

16-12-2004, 01:55
Ik ben het er mee eens, ze moeten met hun poten van het zorgstelsel afblijven.

Wilders is trouwens groot voorstander van het afschaffen van -tig subsidies, zie het rapport
http://www.burkestichting.nl/content/nl/actueel/tocqueville5.pdf van de edmund burke stichting waar Wilders schijnbaar lid van is

16-12-2004, 02:08


Nadat Nederland heeft erkend, na lang gepuf en gekreun, dat het een migratie land is, was te verwachten dat "solidariteits geschenkjes" zoals de bijstand zwaar onder vuur zouden komen te liggen.
De versnelling van de afbraak van dergelijke sociale voorzieningen, zijn niet in de laatste plaats te danken aan het beeld over de "nieuwe nederlanders" meestal samengevat alszijnde islamieten.
Of dit beeld juist is doet niet meer ter zake.
Criminaliteit is gestegen en houdt gelijke tred met de komst van moskeeen.
Het beeld is: waar een moskee verschijnt, stijgt de criminaliteit.
Autochtoon Nederland zal als reactie hierop steeds rechtser gaan stemmen. Zie Wilders.
Anderzijds zullen partijen als de PVDA steeds meer de meer rechtse standpunten overnemen.

16-12-2004, 02:10
ja man

vooral die kk ziekenfonds irriteert mij
120 euro p kwartaal en niks wordt vergoed
laat staan kosten voor n bezoek aan n tandarts--> eerst betalen dan claimen
slaat nergens op

allemaal door die balkenellende!

16-12-2004, 02:12
? is dat in het ziekenfonds ook? ik dacht dat dat dan direct betaald werd, en dat je alleen een rekening kreeg als je particulier verzekerd bent (zoals ik)

Pagina's : [1] 2 3