Bekijk volle/desktop versie : schengen visum voor mijn schoonmoeder



06-09-2012, 10:03
salam aleykoum,

wie heeft ervaring met visum aanvragen van marokko naar belgie.
de aanvraag moeten worden ingediend in casa, wat neem je mee, hoelang duurt het ongeveer.
kan de persoon die naar belgie komt, medische verzorging krijgen.
wat zijn jullie ervaringen met de belgische consulaat in casa.
en oh ja waar kan ik in marokko een schengen reisverzekering aansluiten?

alvast bedankt

06-09-2012, 11:02


UP zou ik ook wel willen weten!!

07-09-2012, 11:04
wij hebben een aantal maanden geleden mijn schoonmoeder naar hier laten komen, ze is hier 3 maanden gebleven en is ondertss weer terug naar marokko. Ze moet zich persoonlijk gaan aanmelden in casablanca bij het consulaat. Ze moet alle documenten die op s site http://www.diplomatie.be/casablancanl/ staan in orde brengen. Je vind alles op de site terug. Wij hebben van hieruit enkel een verbintenis tot ten lasteneming laten opstellen bij de gemeente. Een copie van mijn mans identiteitskaart, zijn loonfiches van de laatste 3 maanden opgestuurd. Ahja uw schoonmoeder moet een paspoort laten maken, maar dat is evident denk ik. ALs alles in orde is, dan duurt het een aantal weken vooraleer ze een antwoord krijgt. Bij ons was dat zo'n 3 weken, en toen mocht ze haar paspoort gaan halen waarin het visum van 3 maanden werd aangebracht.. Als je schoonma genoeg bestaansmiddelen heeft in marokko zelf en dit kan bewijzen, dan zouden ze haar in principe niet kunne weigeren. WAt het medische aspect betreft, dat weet ik niet zo goed. Mijn schoonmoeder heeft hier een aantal onderzoeken gedaan, maar mijn huisarts heeft dit op mijn naam laten doen, dit mag mss wel niet, maar anders zou het teveel kosten. Enkel de foto's laten maken heeft ze wel op haar naam gedaan, omdat we dat niet konden omzeilen, dus dat hebben we wel zelf betaald. Ik denk dat als ze een ziekteverzekering in marokko heeft, dan kan ze dit eventueel laten terug betalen, maar ben nie zeker. Dus dat moet je nog even navragen. Voor de rest, veel succes