Bekijk volle/desktop versie : Studie Van vmbo naar havo



Pagina's : [1] 2

04-09-2012, 22:54
Zijn er hier mensen die van het vmbo-t hun diploma gehaald hebben en havo zijn gaan doen? En hoe ervoeren jullie dat? Ging het makkelijk.. Of juist moeilijk?

04-09-2012, 23:28


Ik, en heb hamdoellilah mijn havo diploma gehaald. Persoonlijk valt de havo wel mee, dus maak je qua moeilijkheidsgraad (weet niet welk profiel je in gedachte hebt) niet al te druk. Het is gewoon iets meer, maar dat is allemaal een kwestie van goed plannen..

Komt goed..! Succes.

04-09-2012, 23:31
Ik twee jaar terug alweer! Het valt reuze mee hoor, als je wilt lukt het je zeker!

04-09-2012, 23:32
Zeker doen!

05-09-2012, 18:14


Ben gister begonnen, heb het profiel natuur en techniek gekozen, heb gemerkt dat ze super snel door de stof heen gaan..

05-09-2012, 20:56

Citaat door geheimpuh:
Ben gister begonnen, heb het profiel natuur en techniek gekozen, heb gemerkt dat ze super snel door de stof heen gaan..



waarom heb je deze profiel gekozen?

heb een bijspijkercursus voor wiskunde gehad?

deze profiel wordt als zwaar ervaren door mavo leerlingen.
je moet harder werken dan vorig jaar

06-09-2012, 20:29

Citaat door Algebra:
waarom heb je deze profiel gekozen?

heb een bijspijkercursus voor wiskunde gehad?

deze profiel wordt als zwaar ervaren door mavo leerlingen.
je moet harder werken dan vorig jaar
klopt, maar dit is echt de richting die ik op wil, wiskunde heb ik op de mavo met een 9 afgerond dus vond het niet nodig, vind het nu nog niet zo moeilijk.. ben benieuwd of dat zo blijft

06-09-2012, 23:48
Ik!
En ben zo blij dat ik de keuze gemaakt heb alhamdoullilah,
Ik zit nu in mijn examenjaar..
Het is zeker de moeite waard, je hebt zo veel meer mogelijkheden met een HAVO-diploma!
Het is niet moeilijk, maar wel veel meer dan op de mavo!
Veel succes..

07-09-2012, 17:35

Citaat door DarkEyess:
Ik!
En ben zo blij dat ik de keuze gemaakt heb alhamdoullilah,
Ik zit nu in mijn examenjaar..
Het is zeker de moeite waard, je hebt zo veel meer mogelijkheden met een HAVO-diploma!
Het is niet moeilijk, maar wel veel meer dan op de mavo!
Veel succes..
oh echt, succes meid! ja ik deed geen moer op de mavo, nu mn best doen dan moet het zeker lukken toch!

07-09-2012, 20:20
hoe oud ben je?
als je met gem 8,5 bent geslaag kan je gelijk naar havo 5
maar wiskunde B in een jaar halen blijft een probleem.


opstrommodule wiskunde mavo havo
http://www.slo.nl/voortgezet/vmbo/themas/theoretische_leerweg/doorstroom-tl-havo/vmbo/Opstroommodule_wiskunde._Leerlingenboekje.pdf/

let op blok 5 moet je niet maken. het behoort niet tot wiskunde b

07-09-2012, 23:39

Citaat door geheimpuh:
oh echt, succes meid! ja ik deed geen moer op de mavo, nu mn best doen dan moet het zeker lukken toch!
Hahaha the same here, heb mijn mavo-diploma megt mijn ogen dicht gehaald! jaa als je je best doet lukt alles!
Veel succes meid!

08-09-2012, 06:15

Citaat door DarkEyess:
Hahaha the same here, heb mijn mavo-diploma megt mijn ogen dicht gehaald! jaa als je je best doet lukt alles!
Veel succes meid!
Dankje wel! moet lukken inschallah we gaan er voor..

08-09-2012, 11:02


Er word ook altijd gezegd dat de overgang van vmbo naar havo groter is dan van havo naar vwo.

Het word moeilijker maar je kunt het wel aan. de moeilijkheid zit hem in het feit dat op het vmbo je alles van je boeken kunt overschrijven je weinig zelf nadenkt en op de havo moet je juist veel meer zelf nadenken en doen, wat meer inzicht.

03-11-2012, 10:20

Citaat door Algebra:
hoe oud ben je?
als je met gem 8,5 bent geslaag kan je gelijk naar havo 5
maar wiskunde B in een jaar halen blijft een probleem.


opstrommodule wiskunde mavo havo
http://www.slo.nl/voortgezet/vmbo/themas/theoretische_leerweg/doorstroom-tl-havo/vmbo/Opstroommodule_wiskunde._Leerlingenboekje.pdf/

let op blok 5 moet je niet maken. het behoort niet tot wiskunde b
Dat is super aardig van je! ik zie het nu pas.. en ik heb het echt nodig want havo is echt super moeilijk merk ik nu..

03-11-2012, 13:05
uitwerkingen getal en ruimte

http://www.adeleuw.nl/Havo%20wb/havowb.htm

Pagina's : [1] 2