Bekijk volle/desktop versie : Alle juristen en/of mensen met verstand van ontslagen worden, melden!



04-09-2012, 16:25
Hello everybody,

Ik werk nu al ong. 2 maanden bij een supermarkt( i know it's not a dreamjob, maar ik wil ze jnoen geven) in die 2 maanden ben ik 20 daagjes weggeweest omdat er iets is gebeurd in de familie. Dat is nu 3 weken geleden. Nou heb ik me afgelopen zaterdag ziekgemeld. Dus gister hadden ze me gebeld dat ze afscheid van me willen nemen, omdat ze niet op me kunnen rekenen. Terwijl ik altijd op tijd kwam, altijd me werkkleding aanhad en me werk goed deed, en wanneer zij me vroegen te werken kon ik altijd. Nou is mijn probleem dat ik nooit een contract bij hun heb getekend, altijd als ik er naar vroeg zeiden ze dat het wel later kwam. Ze beweren trouwens van wel en dat mn proefperiode voorbij is. Morgen zal ik dus deze 'zogenaamde contract' zien. Kort gezegd; ze willen mij ontslaan om een domme reden, maar ik heb nog nooit een contract bij hun getekend. Dus ze kunnen mij niet zomaar gedag zeggen toch? Who knows wat mijn rechten zijn en wat ik het beste tegen hun kan zeggen morgen tijdens het gesprek.

05-09-2012, 14:35


Als jij geen contract hebt, zoals jezelf beweert dan heb je geen poot om op te staan. Daarnaast kunnen zij jouw ontslaan ogv langdurige ziekte, aangezien het een supermarktbaantje is waar ze juist op personeel rekenen (zal 20 d voldoende zijn om aan te rekenen als langdurig) en als jij er dan circa 3 wk tussenuit gaat en daarna weer ziek meldt, dan heb je het een beetje voor jezelf verkloot. Genoeg supermarkten, solliciteer en begin opnieuw en zorg ervoor dat je niet regelmatig afwezig bent, want dan hebben ze niets aan je..voor jou 10 anderen die wel hard willen werken om hun bijbaantje te behouden. Succes!

05-09-2012, 21:00

Citaat door pretty_womann:
Als jij geen contract hebt, zoals jezelf beweert dan heb je geen poot om op te staan. Daarnaast kunnen zij jouw ontslaan ogv langdurige ziekte, aangezien het een supermarktbaantje is waar ze juist op personeel rekenen (zal 20 d voldoende zijn om aan te rekenen als langdurig) en als jij er dan circa 3 wk tussenuit gaat en daarna weer ziek meldt, dan heb je het een beetje voor jezelf verkloot. Genoeg supermarkten, solliciteer en begin opnieuw en zorg ervoor dat je niet regelmatig afwezig bent, want dan hebben ze niets aan je..voor jou 10 anderen die wel hard willen werken om hun bijbaantje te behouden. Succes!
is het wat je denkt toch?

05-09-2012, 21:02
een werkgever mag nooit iemand ontaslaan die ziek is.
dus morgen moet je niet naar je werkgaan maar naar rechtshulp. je krijgt hulp van hun.

ik neem aan dat jij salaris van hun al hebt gekregen, neem je bankafschriften mee.

als ze geen contract opgestuurd hebben dan werkt het naar mijn weten in je voordeel

volgens de wet is mondeling afspraak ook bindend.

05-09-2012, 22:55


Wisten ze van je 20 dagen afwezigheid? Als in had je het wel netjes gemeld?
Weet wel dat er alleen 2 maanden proeftijd is als je een contract hebt van twee jaar of langer...
Gezien het een supermarkt is en je pas daar werkt, betwijfel ik dat..

Het lijkt mij echt stug dat jij daar aan het werk was zonder contract?

Volgens mij zijn ze jou gewoon voor de gek aan het houden? Arbeidscontract korter dan twee jaar of waarbij geen einddatum is afgesproken geldt een proeftijd van 1 maand. Daar kun je ze al sws op pakken! Plus je hebt je ziek gemeld, dus ze kunnen niet bepaald veel doen. Advies: meld je niet beter.


Ps: juist zonder contract kunnen ze je veel maken. Maar gezien we in Nederland leven, don't worry.