Bekijk volle/desktop versie : Reflux / maagzuur bij babys



03-09-2012, 23:09
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met reflux / maagzuur bij haar kind?
Hoe herkende je dit en wat heb je er tegen gedaan om de klachten te verminderen?

Vandaag ben ik met mijn zoontje bij de huisarts geweest vanwege klachten waar hij last van heeft en die al dagen aanhouden, de dokter kwam ermee dat mijn zoontje last heeft van maagzuur / reflux. Ik moest hem nu elke twee uur tien minuten voeden aan de borst en daarna een half uur overeind houden om het te laten zakken. Ik heb het geprobeerd vanavond maar het is niet te doen, de kleine blijft dan huilen van de honger! Hij is gewend een uur aan de borst te liggen en bijvoeding te krijgen elke drie uur ongeveer.
Daarnaast zei de arts dat ik zijn bedjes etc waar hij ligt moet verhogen zodat hij schuin omhoog ligt. Dit had ik gedaan maar omdat hij pas 2 weekjes oud is rolt zijn hoofdje dan helemaal krom en lukt het hem niet om recht te blijven liggen op zijn rug maar hij rolt helemaal naar de zijkant, dat is ook niet te doen!

Morgen ga ik weer de arts bellen want dit is zo vermoeiend, hij slaapt niet en huilt constant.

Alle adviezen en tips van moeders met ervaring hiermee zijn welkom!

04-09-2012, 00:17


Heb je al Johannes broodpitmeel aan z'n voeding toegevoegd?
Mijn zoontje van 3 maanden krijgt dit al 4 weken , bedje verhoogd en t probleem is opgelost.
(verkrijgbaar bij kruidvat en apotheek, overleg met je huisarts)

04-09-2012, 02:20
Nee heb nog niks geprobeerd toe te voegen, de huisarts gaf me
Alleen bovenstaande tips. Maar ik geef BV. Hoe voeg je het dan toe aan zijn melk?
Wij hadden zijn bedje ook wat verhoogd maar hij ligt dan bijna dubbelgeklapt als het ware, zijn hoofdje raakt
Dan zijn borst en hij rolt schuin naar beneden.

04-09-2012, 10:29
miss t bedje te veel verhoogd

mn doochtertje spuugde ontzettend veel en met boogjes.. over gegaan op flesvoeding hielp n beetje.. maar na n paar dagen kwam t weer net zo hard terug.. dus johannesbroodpitmeel toegevoegd (bij bv kun je dit voor de voeding met een lepeltje geven).. hier kreeg zij diarree van.. overgegaan op nutrilon AR tegen spugen.. dat hielp echt kei goed.. maar daar kreeg zij harde ontlasting van..
dus toen standaard met AR gaan mengen en dat gaat qua ontlasting goed.. maar het spugen blijft gewoon aanhouden.. wel iets minder.. maar ik heb me er nu maar bij neergelegd.. ze huilt er niet bij.. dus t doet haar geen pijn.. tis alleen lastig dat ik haar vaker op een dag moet omkleden en schoonmaken met een washandje, naast het dagelijkse badje... maar ghayr inshallah!

04-09-2012, 11:06


weet je zeker dat het reflux is en geen buikkrampen. Jou kleine is twee weken het begint ongeveer rond die tijd de darmkrampjes.. Slaat hij met zijn beentjes??

04-09-2012, 12:21
Ooh men kleintje is nu 6 weken en we hebben afgezien meskiena ze heeft enorme last van verborgen reflux dus ik heb vanalles grpobeerd alles gewoon. Ik geef ook borstvoeding maar omdat ik te veel melk had en ze er in stikte kolf ik af en zo dik ik het ook in met johannesbroodpitmeel en ik doe er ook gaviscone in voor de maagzuur want dat is het pijnlijksten.... Wat ook heel belangrijk is dat je ze zeker een half uur tenminste recht houd na de voeding al valt ze in slaap moet je ze recht houden. De pamper voor de voeding altijd veranderen en niet erna... En ze moet altijd hoger slapen ik heb die speciale reflux kussens gekocht... Ook als je gewoon de paneren vervangt op dat kussen... En het is zwaar maar je moet ze nooit laten liggen als ze huilt want dag wil zeggen dat ze pijn heeft. En denk er aan je kan een baby nooit verwennen TOT 6 maand dus als ze huilt is er iets... Nu moest ze ook zantac nemen maar benk al mee gestopt want door al die medicatie krijgen de ook enorm veel last van krampen dus krijgt ze prolactine..wat ik ook heb gdn is naar een osteopaath 4 keer langs geweest dat heeft ook geholpen Ahja en te veel melk is zeker ook niet goed dus als je afkolft zie je precies hvl ze drinkt.... Haha een hele boterham he hoop dat ik je wat kon helpen voor vragen stel ze maar