Bekijk volle/desktop versie : Contact houden of niet??



15-12-2004, 16:16
Salaam allemaal,

Ik heb een vraagje en benieuwd hoe jullie dit zouden doen?
Ik heb een vriendin waar ik heel goed mee kan opschieten en ook met haar moeder zussen etc. Maar dat meisje is het huis uitgegaan weggelopen zeg maar ,maar wat het nu is ik heb wel contact met haar maar vind het zo dubbel.
Terwijl ik weet dat haar moeder om haar huilt en haar zussen weten ook niet dat ik contact met haar heb Maar het begint me egt te achtervolgen soms droom ik weleens over haar moeder en ik kan haar moeder niet eens aankijken
Maar het punt is ook dat ik mijn vriendin heb beloofd en gezworen dat ik niet zou zeggen waar ze is . ze is al 22 jaar dus ze is geen kleine meid meer , maar wat moet ik nou doen het contact met haar verbreken of gewoon contact houden?
Ik heb haar zelfs gesmeekt of ze terug wou gaan naar haar moeder ,maar ze wil niet Ik weet egt niet wat ik moet doen ,want ik voel me zo schijnheillig tegenover d'r moeder en zussen

15-12-2004, 16:35



Citaat door Gelti:
Als je ook maar een beetje positieve invloed hebt op het meisje op wat voor manier dan ook dan zou ik zeker contact houden. Het is beter dan dat ze zich helemaal in de steek gelaten voelt en gekke dingen gaat doen.
Maar ik begrijp dat het een lastige situatie is.

Sterkte ermee!
ik heb ook een positieve invloed op haar denk ik ,maar zij word boos als ik zeg maar tegen haar zegt dat haar moeder helemaal depressief is geworden dat haar ogen rood zijn van het huillen
Ik weet egt niet meer

15-12-2004, 16:54

Citaat door XxIlHeMXx:
Salaam allemaal,

Ik heb een vraagje en benieuwd hoe jullie dit zouden doen?
Ik heb een vriendin waar ik heel goed mee kan opschieten en ook met haar moeder zussen etc. Maar dat meisje is het huis uitgegaan weggelopen zeg maar ,maar wat het nu is ik heb wel contact met haar maar vind het zo dubbel.
Terwijl ik weet dat haar moeder om haar huilt en haar zussen weten ook niet dat ik contact met haar heb Maar het begint me egt te achtervolgen soms droom ik weleens over haar moeder en ik kan haar moeder niet eens aankijken
Maar het punt is ook dat ik mijn vriendin heb beloofd en gezworen dat ik niet zou zeggen waar ze is . ze is al 22 jaar dus ze is geen kleine meid meer , maar wat moet ik nou doen het contact met haar verbreken of gewoon contact houden?
Ik heb haar zelfs gesmeekt of ze terug wou gaan naar haar moeder ,maar ze wil niet Ik weet egt niet wat ik moet doen ,want ik voel me zo schijnheillig tegenover d'r moeder en zussen
Je moet haar juist niet laten vallen, nu ze je hard nodig heeft. Jullie z'n toch niks voor niks vriendinnen. Ik keur 't niet goed waarmee ze bezig is...
Insha'Allah komt alles weer goed!

15-12-2004, 16:59
Inshaallah komt zeker alles goed ,maar wil haar niet laten vallen ze mag zelfs bij ons thuis komen wonen maar ze wil gewoon niet

15-12-2004, 17:02


Leeftijd is maar een getal eh, wilt ni zegge da alle mensen die 22 jaar zijn dezelfde verstand hebben, de ene is volwassener dan de andere eh, ma je kunt bv haar moeder en zussen gerust stellen door te zegge, da haar dochter geen stommiteiten gaat doen, omdat jij haar goed kent, maar je moet er wel voorzorgen dat jij je vriendin terug thuis krijgt, door met haar te praten en ni door te zegge da haar moeder verdrietig is ofzo, maar bv door te zegge dat het haram is om van huis te lopen en dat haar leven gwn erger zal worden dan nu, maar als ze terug naar huis gaat en vergiffenis vraagt aan Allah en haar moeder, dat ze dan een betere leve zal hebbe dan nu.
Ik wens je veel suc6 meid en hoop Inchallah da alles goe komt met je vriendin en haar familie


xxx

15-12-2004, 17:05
Och, wat erg!
Maar hierbij doet ze haar ouders en familieleden ook ze erg pijn. Probeer te bemiddelen, maar verraad haar niet, want je hebt tenslotte wat beloofd.

En insallah zal Allah(s.w.t) ervoor zorgen dat de situatie verbeterd word. Ik zal insallah doeha voor haar doen en hoop dat andere breders en zusters dit ook doen voor zowel het meisje als de ouders.

Wa alaikoem asalaam.

15-12-2004, 17:22

Citaat door selmo:
Leeftijd is maar een getal eh, wilt ni zegge da alle mensen die 22 jaar zijn dezelfde verstand hebben, de ene is volwassener dan de andere eh, ma je kunt bv haar moeder en zussen gerust stellen door te zegge, da haar dochter geen stommiteiten gaat doen, omdat jij haar goed kent, maar je moet er wel voorzorgen dat jij je vriendin terug thuis krijgt, door met haar te praten en ni door te zegge da haar moeder verdrietig is ofzo, maar bv door te zegge dat het haram is om van huis te lopen en dat haar leven gwn erger zal worden dan nu, maar als ze terug naar huis gaat en vergiffenis vraagt aan Allah en haar moeder, dat ze dan een betere leve zal hebbe dan nu.
Ik wens je veel suc6 meid en hoop Inchallah da alles goe komt met je vriendin en haar familie


xxx
Ik heb alles al gezegd dat ze nooit zal slagen in haar leven als haar moeder boos en verdrietig is ,maar ze heeft zo'n enorme bord voor haar kop

danjewel en inshaalah komt het goed

15-12-2004, 17:26

Citaat door Esma_1:
Och, wat erg!
Maar hierbij doet ze haar ouders en familieleden ook ze erg pijn. Probeer te bemiddelen, maar verraad haar niet, want je hebt tenslotte wat beloofd.

En insallah zal Allah(s.w.t) ervoor zorgen dat de situatie verbeterd word. Ik zal insallah doeha voor haar doen en hoop dat andere breders en zusters dit ook doen voor zowel het meisje als de ouders.

Wa alaikoem asalaam.
salaam

shokran voor je doeha betekent veel voor mij dat er mensen zijn die meeleven

15-12-2004, 17:26
Ik snap je wel...

Je wilt haar nie verraden omdat je hr weer begrijpt, maar zodra je die moeder ziet, hoe erg ze eronder lijdt ensow wil je et gewoon zeggen tegen die moeder

Khad dat ook pas geleden met een vriendin van mij...ze wilde zo graag van huis weglopen (ze3ma problemen) dat ze gewoon weg is gegaan...ik hoorde haar moeder zo vaak door de Tel janken gewoon, was echt zoooooo erg om te horen...Toen ik hr moeder had gezien, had ik echt gezworen nooit meer te liegen tegen die moeder, hoe erg het ook is voor mijn vriendin...Ik kon het gewoon niet aanzien dat die moeder was flauwgevallen voor haar dochter, omdat die dochter zei: " ik kom niet meer naar huis, ik wil jullie niet meer zien" Wallah was echt hartverscheurend!!!!!!!!

15-12-2004, 17:31

Citaat door sammy_boeffie:
Ik snap je wel...

Je wilt haar nie verraden omdat je hr weer begrijpt, maar zodra je die moeder ziet, hoe erg ze eronder lijdt ensow wil je et gewoon zeggen tegen die moeder

Khad dat ook pas geleden met een vriendin van mij...ze wilde zo graag van huis weglopen (ze3ma problemen) dat ze gewoon weg is gegaan...ik hoorde haar moeder zo vaak door de Tel janken gewoon, was echt zoooooo erg om te horen...Toen ik hr moeder had gezien, had ik echt gezworen nooit meer te liegen tegen die moeder, hoe erg het ook is voor mijn vriendin...Ik kon het gewoon niet aanzien dat die moeder was flauwgevallen voor haar dochter, omdat die dochter zei: " ik kom niet meer naar huis, ik wil jullie niet meer zien" Wallah was echt hartverscheurend!!!!!!!!
Juist dat bedoel ik er was geen egte reden dat ze moest wegglopen

En elkke keer als haar moeder op visite komt of ik ga naar haar huis toe dan schaam ik me zo erg ,maar tegelijkertijd wil ik ook niet dat mijn vriendin voor altijd spoorloos is
Maar op dit moment i shet gewoon te moeilijk

15-12-2004, 18:14
Probeer eerst met die meid te praten. WAAROM is ze weggelopen? Waarom heeft ze haar lieve moeder verlaten die voor haar heeft gezorgd toen ze jong was? Waarom doet ze zoiets haar ouders aan? Sorry hoor. Maar moest ik van jou was dan zou ik haar proberen over te halen om terug keren. Wilt ze niet?? Dan ben ik noodgedwongen door me gevoelens om haar LINKS te laten liggen. Een lieve dankbare meid laat haar moeder niet links liggen.

Zo voelt ze hoe haar mama haar voelt. Dit komt misschien wel hard over & misschien zou ze u dan ook bestempelen

als 'een echte vriendin laat haar vriendinnen niet links liggen'

Ewa ..

Een bent a ness laat haar moeder ook niet links liggen.


Citaat door XxIlHeMXx:
Salaam allemaal,

Ik heb een vraagje en benieuwd hoe jullie dit zouden doen?
Ik heb een vriendin waar ik heel goed mee kan opschieten en ook met haar moeder zussen etc. Maar dat meisje is het huis uitgegaan weggelopen zeg maar ,maar wat het nu is ik heb wel contact met haar maar vind het zo dubbel.
Terwijl ik weet dat haar moeder om haar huilt en haar zussen weten ook niet dat ik contact met haar heb Maar het begint me egt te achtervolgen soms droom ik weleens over haar moeder en ik kan haar moeder niet eens aankijken
Maar het punt is ook dat ik mijn vriendin heb beloofd en gezworen dat ik niet zou zeggen waar ze is . ze is al 22 jaar dus ze is geen kleine meid meer , maar wat moet ik nou doen het contact met haar verbreken of gewoon contact houden?
Ik heb haar zelfs gesmeekt of ze terug wou gaan naar haar moeder ,maar ze wil niet Ik weet egt niet wat ik moet doen ,want ik voel me zo schijnheillig tegenover d'r moeder en zussen

15-12-2004, 21:36

Citaat door Funk Lady Flex:
Probeer eerst met die meid te praten. WAAROM is ze weggelopen? Waarom heeft ze haar lieve moeder verlaten die voor haar heeft gezorgd toen ze jong was? Waarom doet ze zoiets haar ouders aan? Sorry hoor. Maar moest ik van jou was dan zou ik haar proberen over te halen om terug keren. Wilt ze niet?? Dan ben ik noodgedwongen door me gevoelens om haar LINKS te laten liggen. Een lieve dankbare meid laat haar moeder niet links liggen.

Zo voelt ze hoe haar mama haar voelt. Dit komt misschien wel hard over & misschien zou ze u dan ook bestempelen

als 'een echte vriendin laat haar vriendinnen niet links liggen'

Ewa ..

Een bent a ness laat haar moeder ook niet links liggen.
het enige wat ik kan doen is haar vertellen dat haar moeder haar mist en dat ze haar terug wil, maar dat wil zij niet aannemen van mij ik mag niet over thuis praten. Het is mijn leven zegt ze dan

15-12-2004, 23:37


Hey lieverd,

Ik zou het contact zeker niet verbreken ik denk dat je de laatste hoop bent van haar mama en de rest (al weten ze niet dat je weet waar ze is...maar jij wel h&eacute. Ik begrijp niet dat meisjes weglopen van thuis...iedereen heeft wel eens problemen de ene meer dan de andere maar dit is zeker geen oplossing...als er wat scheelt moet er gepraat worden en dat is het probleem...de gemakkelijkste weg nemen en weglopen...
Luiser ik ga zeker niet oordelen over dit meisje want wij weten niets...wat is de reden dat ze weg is of wat was druppel...zeg maar?
Weglopen is geen oplossing want uiteindelijk doet ze haar mama en de rest heel veel pijn...ik zou als ik jou was met haar praten echt waar...overhaal haar je bent nog de enige die dat kan...probeer haar te helpen en zeg haar dat het verkeerd is wat ze doet...ze mag haar ouders niet de rug toe keren...als slaan ze je dood bij wijze van spreken...het blijven je ouders...dus meid ik zou echt met haar praten en er echt alles voor doen dat ze terug thuis komt en dat ze de problemen aanpakt i.p.v. te vluchten...ik denk dat ze nu pas de hel gaat meemaken want wat is een meisje zonder haar ouders en familie naast haar...verloren... en het zal van kwaad naar erger gaan dus laat het niet zo ver komen en praat haar terug naar de weg naar haar mama toe...

Veel succes en inscha-allah komt het weer waar ze hoort te zijn...

Kusje

Kleintje


16-12-2004, 09:30
Probeer ze bij elkaar te brengen door te zeggen dat ze haar thuis erg missen, zeg bv dat haar ma ziek is geworden sinds ze weg is...enz....of ga langs bij haar fam en neem iets van haar ouwe huis mee zodat ze heimwee krijgt succes