Bekijk volle/desktop versie : Graag jullie advies



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

03-09-2012, 13:04

Citaat door doodongelukkig:
Salam leden,

Ik wil graag oprechte raad met iemand die kennis heeft van ons geloof en mij mbv daliel mij kan verder helpen Insh'Allah.

Ik zit met een probleem in de zin dat ik iemand heb ontmoet, waar het heel goed mee klikt. De man in kwestie is masha'allah een goede man, oprecht, serieus, iemandd ie zich in het geloof verdiept en op alle vlakken kan ik het goed met hem vinden.
Maar er is 1 probleem waar ik me jammer genoeg niet kan overzetten. Ik vind hem niet aantrekkelijk, ik mis dat klein beetje aantrekkingskracht. Ik heb het niet willen opgeven omdat ik hem een goede man vind maar heb hem in het begin eerlijk aangegeven waar ik mee zit.
Hij nam het goed op en begreep mijn standpunt en wilde er zelf aan werken zodat dit gevoel bij mij zal verdwijnen. Het zijn dingen die hij mits een beetje moeite toch al aantrekkelijker kunnen maken en ik verwacht geen "ken" ofzo maar gewoon dat er een minimum van aantrekking en dit kan door middel van kleding, of meer aandacht te besteden aan verzoring (begrip me niet verkeerd hij is niet vies maar heeft nogal een zware beharing en dat is zo zichtbaar en dat stoot mij af omdat ikzelf haren vreselijk vind.
Ook zijn houding verpest veel.
Nu komt het punt dat hij zegt dat hij er wat mee wilde mee doen en het tijd nodig heeft, alleen merk ik dat hij hier op terug komt en we hebben nu zoveel discussies waardoor ik me zo verdrietig voel. Hij zegt nu dat alles van dit punt afhangt terwijl ik hem duidelijk probeer te maken dat het punt nu eenmaal aanwezig is en dat ik dit ook eerlijk had gezegd, het is niets nieuws maar hij begrjpt niet waarom het bij mij zo zwaar tilt. Ik weet het gewoon niet meer maar ik wil hem ook niet kwijt maar kan hem ook niet zo accepteren, wat moet ik doen?
.

03-09-2012, 13:07


Sommige vrouwen zijn ervan overtuigd dat als je een man trouwt omwille van zijn Dien, de liefde later zal komen..
Sommige vrouwen zijn dan weer van mening dat zonder aantrekkingskracht je nooit of te nimmer gelukkig zal worden.

03-09-2012, 13:08
Waar is hij behaard?

03-09-2012, 13:10
je zegt dat het probleem aangepakt kan worden, en dat hij het wilt doen, dus is er toch geen probleem meer?

03-09-2012, 13:10


Jeetje, wat moet jij je dood ongelukkig voelen zeg.

Vind je hem niet aantrekkelijk, dump hem dan.. kiffesh, hij gaat zich mooi voor je maken.

03-09-2012, 13:11
Ik vind het wel heel gemeen dat je dit zo tegen hem zegt. hoe zou jij het vinden als het andersom was en hij tegen jou zou zeggen ik vind je lelijk waardoor ik dus twijfel of het wat word. is het alleen verzorging kan hij er indd wat aan doen, maar is het gewoon zijn uiterlijk tjaa hij kan moeilijk voor jou een plastiche chirurgie ondergaan.

03-09-2012, 13:11
Ik vind het erg zielig voor de man in kwestie, soms moet je iemand zo laten zoals hij/ zij is. Waardeer hem zoals hij is, en als je daar niet mee kunt leven, dan kap je ermee. Je gaat toch niet zeggen dat je hem onaantrekkelijk vindt, en dat hij zijn haren moet weg halen (ik neem aan dat je zijn wenkbrauwen en armen bedoelt, aangezien dat zichtbaar is)? het groeit weer terug..zo is hij nu eenmaal. wel lief van hem dat hij het goed opneemt.. een ander had zich allang beledigd gevoeld en jou op je nummer gezet.. (alsof jij perfect bent)...

03-09-2012, 13:12
Wat is overbeharing? Baard en snorhaar heb je niks over te zeggen... De rest van z'n lichaam mag hij gewoon weghalen als je het echt minder vindt. Beetje puberale reden om iemand te weigeren vind ik. En verplaats je in hem, stel jij had iets waar je onzeker over bent (aangezien hij geprikkeld reageert), dan zou je er toch ook gekwetst door zijn als hij er zodanig over zou zeuren dat je je lichaam moet veranderen om bij hem in de smaak te vallen en anders einde verhaal.

03-09-2012, 13:13

Citaat door Somayra_:
Ik vind het erg zielig voor de man in kwestie, soms moet je iemand zo laten zoals hij/ zij is. Waardeer hem zoals hij is, en als je daar niet mee kunt leven, dan kap je ermee. Je gaat toch niet zeggen dat je hem onaantrekkelijk vindt, en dat hij zijn haren moet weg halen (ik neem aan dat je zijn wenkbrauwen en armen bedoelt, aangezien dat zichtbaar is)? het groeit weer terug..zo is hij nu eenmaal. wel lief van hem dat hij het goed opneemt.. een ander had zich allang beledigd gevoeld en jou op je nummer gezet.. (alsof jij perfect bent)...
Dus dat, iemand veranderen kan je niet.. je moet hem nemen zoals die is.. vind je hem op die manier niet leuk, dan kap je er gewoon mee.

03-09-2012, 13:13
Wil je dat hij zijn handen scheert? Icl zijn borst? Dit is een man! Zulke zaken zijn niet erg. Het is pas een serieuze zaak wanneer jij haren op je handen en borst hebt.


Citaat door doodongelukkig:
ik zie dat vb aan zjin hande, en ook als hij een overhemd draagt en hij heeft een snelle haargroei, als hij naar kapper is geweest oogt hij zo fris en een 1,5 week later ziet het niet uit. heel erg maar helaas de realiteit

03-09-2012, 13:13
1- je vind hem niet aantrekkelijk
2- hij is overbehaard
3- zijn houding staat jou niet aan.

Sorry, maar 1+1+1 =3 meid.

Je moet niet te graag willen trouwen

03-09-2012, 13:14
jij bent echt hard. werk aan jouw houding zou ik zeggen. als je hem van dag 1 al niet interessant vond (vanwege de afwezigheid van aantrekkingskracht) waarom heb je het dan zover laten komen?.

03-09-2012, 13:17



Citaat door doodongelukkig:
Nee neusharen en oorharen sorry vallen bij mij onder verzorging ook de rest, alleen hij besteed hier geen aandacht aan. Ik heb hem eerlijk gezegd waar ik mee zat en dat hij niets MOET doen voor mij als hij er zelf niet achter staat.
Zulke dingen kun je toch samen doen als echtpaar en dan nog op een lieve manier onder het mom van samen elkaar verzorgen, ipv met uitgangspunt ik walg van je als je het niet weghaalt.

03-09-2012, 13:32
Pff ik heb heel de site van al-yaqeen.com afgezocht. Een keer was daar bij vraag en antwoord een soortgelijke vraag van een zuster., maar kan m niet meer terug vinden Ik wete nog wel dat het antwoord was dat als je twijfeld over het uiterlijk het dan niet moet doen, omdat je er dan later spijt van kan krijgen en het niet goed is voor het huwelijk. Allahoe e3lem.
En zo te lezen zit je er heel erg mee, dus ik zou er goed over nadenken en salaat el itighara verrichten. Insha Allah maakt Allah de beslissing Gemakkelijk voor je. ;-)

03-09-2012, 13:36

Citaat door doodongelukkig:
Salam leden,

Ik wil graag oprechte raad met iemand die kennis heeft van ons geloof en mij mbv daliel mij kan verder helpen Insh'Allah.

Ik zit met een probleem in de zin dat ik iemand heb ontmoet, waar het heel goed mee klikt. De man in kwestie is masha'allah een goede man, oprecht, serieus, iemandd ie zich in het geloof verdiept en op alle vlakken kan ik het goed met hem vinden.
Maar er is 1 probleem waar ik me jammer genoeg niet kan overzetten. Ik vind hem niet aantrekkelijk, ik mis dat klein beetje aantrekkingskracht. Ik heb het niet willen opgeven omdat ik hem een goede man vind maar heb hem in het begin eerlijk aangegeven waar ik mee zit.
Hij nam het goed op en begreep mijn standpunt en wilde er zelf aan werken zodat dit gevoel bij mij zal verdwijnen. Het zijn dingen die hij mits een beetje moeite toch al aantrekkelijker kunnen maken en ik verwacht geen "ken" ofzo maar gewoon dat er een minimum van aantrekking en dit kan door middel van kleding, of meer aandacht te besteden aan verzoring (begrip me niet verkeerd hij is niet vies maar heeft nogal een zware beharing en dat is zo zichtbaar en dat stoot mij af omdat ikzelf haren vreselijk vind.
Ook zijn houding verpest veel.
Nu komt het punt dat hij zegt dat hij er wat mee wilde mee doen en het tijd nodig heeft, alleen merk ik dat hij hier op terug komt en we hebben nu zoveel discussies waardoor ik me zo verdrietig voel. Hij zegt nu dat alles van dit punt afhangt terwijl ik hem duidelijk probeer te maken dat het punt nu eenmaal aanwezig is en dat ik dit ook eerlijk had gezegd, het is niets nieuws maar hij begrjpt niet waarom het bij mij zo zwaar tilt. Ik weet het gewoon niet meer maar ik wil hem ook niet kwijt maar kan hem ook niet zo accepteren, wat moet ik doen?
Jij wil advies op islamitische gronden.

Je zegt zelf: het is een goede man, oprecht, serieus, iemand die zich in het geloof verdiept.
Als zo'n serieus goede man met goed karakter je hand komt vragen en je bent op de hoogte van zijn goedheid, dan doe je er islamitisch gezien goed aan om hem niet te weigeren.

Maar goed.. Vraag jezelf af hoe sterk je eigen imaan is, vraag om de leiding van Allah en beslis dan.
Zo'n goede man verdient een vrouw die zijn goedheid op juiste waarde schat. InchaAllah huwt hij zo'n vrouw..


Citaat:
“Wanneer jullie een huwelijksaanzoek krijgen van iemand waarover jullie tevreden zijn met betrekking tot zijn geloof en karakter, huw hem dan. En wanneer jullie weigeren: er zal groot verderf en onheil op aarde zijn.”

Deze hadith is overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) door Abu Huraira (moge Allah tevreden met hem zijn). De hadith staat vermeld in Tirmidhi en is sahih verklaard door Al-Albaanie.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6