Bekijk volle/desktop versie : Welke Marokkaan weet waar ik het over heb??



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

02-09-2012, 16:46
In rif en bij mijn moeder thuis, aten heel vaak in de ochtend eieren met olijfolie.
Maar mijn moeder had altijd een speciaal zakje met kruiden, die ze als laatst op de eieren strooide.
Die kruiden zijn beige van kleur, en als je ze op die eieren doet, door de olie zijn ze dan donkerbruin.
Ik ben die naam ervan kwijt...

Zemboe is toch dat wat je met olijfolie ofzo mengt en dan maak je er met je hand een balletje van en eet je dat op.
Dit is wat anders volgens mij.

02-09-2012, 16:47


Zembou is zamitta??

Mmmm eieren met zammita

02-09-2012, 16:47
tazemit noemen wij wat je met olie mengt en zemboe is voor eieren wat jij hierboven beschrijft

02-09-2012, 16:50
Selou? Nee dat s tog net als tazemit

02-09-2012, 16:53



Citaat door JohnHoward:
kan het ook gewoon rkaymoen zijn .. dat doe je meestal bij je eitje in olijfolie met zout


nee, geen komijn. Het is echt een combinatie van kruiden

Citaat door NoraKebdania:
tazemit noemen wij wat je met olie mengt en zemboe is voor eieren wat jij hierboven beschrijft
Jaa, dus het was toch wel zemboe. Ik zat hele tijd te denken dat de zemboe dus die tazemit was.
Nou, mijn man heeft er dus nooit van gehoord en nooit gegeten en k heb het gemist, dus ik zoek zemboe.

Waar kan ik dat halen??

02-09-2012, 16:54

Citaat door Amal.deluxe.gek:
Selou? Nee dat s tog net als tazemit
nee, seloe is echt met noten en amandelen.
It's zemboe!

02-09-2012, 16:55

Citaat door Myrtus_Communis:
Zembou is zamitta??

Mmmm eieren met zammita
is zammita hetzelfde als zemboe?
De kleur is iig wel hetzelfde

02-09-2012, 16:57

Citaat door Accessoires:
In rif en bij mijn moeder thuis, aten heel vaak in de ochtend eieren met olijfolie.
Maar mijn moeder had altijd een speciaal zakje met kruiden, die ze als laatst op de eieren strooide.
Die kruiden zijn beige van kleur, en als je ze op die eieren doet, door de olie zijn ze dan donkerbruin.
Ik ben die naam ervan kwijt...

Zemboe is toch dat wat je met olijfolie ofzo mengt en dan maak je er met je hand een balletje van en eet je dat op.
Dit is wat anders volgens mij.
Rkamoen(komijn) of anders tazamit.

02-09-2012, 16:59
Is gewoon zemboe hoor zover ik weet wat ze boven de eieren doen. Tazemith is heel wat anders.

02-09-2012, 17:00
Wat is zemboe dan, ik heb nooit van gehoord?

02-09-2012, 17:02
Dat is zemboe. Heerlijk op eieren!

02-09-2012, 17:02
Wie kent dit:

Eieren eerst een beetje gaar laten pocheren in een beetje water, eiwit roeren, behalve de dooiers. Dan doe je er een beetje olijfolie bij, roer je de substantie zachtjes totdat het een brassig iets wordt.
Daarna doe je er een soort van beige kruiden bij. Roert het door het water, ei en olie mensel heen. Substantie wordt dan een beetje zwart.

02-09-2012, 17:07



Citaat door choco_mousse:
Is gewoon zemboe hoor zover ik weet wat ze boven de eieren doen. Tazemith is heel wat anders.


Citaat door alima:
Wat is zemboe dan, ik heb nooit van gehoord?

dat is een soort beige poeder een kruidenmengsel. lijkt ook alsof ze graan hebben gemalen erin ofzo. Het heeft een krachtige, notige smaak. Moeilijk te beschrijven

Citaat door Romeisa:
Dat is zemboe. Heerlijk op eieren!
oke, nu weet ik het zeker, het is zemboe.
Maar wat is het verschil tussen zammita en zemboe?

02-09-2012, 17:07

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Wie kent dit:

Eieren eerst een beetje gaar laten pocheren in een beetje water, eiwit roeren, behalve de dooiers. Dan doe je er een beetje olijfolie bij, roer je de substantie zachtjes totdat het een brassig iets wordt.
Daarna doe je er een soort van beige kruiden bij. Roert het door het water, ei en olie mensel heen. Substantie wordt dan een beetje zwart.
we hebben nooit eieren gepocheerd, maar wat jij beschrijft dat het bijna zwart wordt door die poeder, ik denk dat het die zemboe is

02-09-2012, 17:08
komijn denk ik

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8