Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Iets Makkelijks En Snel,voor Na Zijn Werkmee Te Nemen

Pagina's : [1] 2

moiself
20-01-2003, 16:20

Hallo mensen ik heb een vraag, heeft er mischien iemand recepten van lekkere dingen die ik kan maken om mee naar zijn werk te geven,Ik bedoel ieder man wil toch lekker eten in plaats van die kleffe boterhammen, wat dat verdient hij wel na zo hard zwoegen met werken dan he!!! oke ik hoor het graag

Marocana
20-01-2003, 16:23
Geef hem 10 Euro mee, kan hij in de pauzes ff om de hoek shoarma halen :) Groetjes Marocana

Hafsat
20-01-2003, 16:25
Geef hem noodles mee of van die kant en klare pakjes, is voor jou ook zo lekker makkelijk

moiself
20-01-2003, 16:32
dat is het nou juist hij houd daar allemaal niet van,hij wil echt eten dat door mij gemaakt is,hij heeft al genoeg buiten gegeten

halima180
20-01-2003, 23:52

macaronie misschien?

MissChica
21-01-2003, 21:38
Broodje met friet en kefta en sla en mayo en dat soort dingen er in

jamaliea
22-01-2003, 00:25
wat dacht je van tortilla gaf ik ook weleens aan mijn man mee.

moiself
24-01-2003, 12:57
thanks meiden en lisa mag ik het recept ik wil het wel proberen

tonk
24-01-2003, 21:13
Versimpelde kaasflan: - 5 plakjes filodeeg - 20gr gesmolten boter - 200 gr geraspte kaas - 3 eieren - 1 dl melk - 2 dl slagroom - 2 el bieslook - 2 el peterselie (beide gedroogd) Verwarm de oven voor op 180 graden. Bestrijk een taartvorm/springvorm van 23cm met een beetje van de boter. Leg er 1 lapje filodeeg in. Sla overtollig deeg naar binnen. Bestrijk met beetje boter. Leg het volgende lapje deeg erin. Bestrijk met beetje boter. Enz. Tot je alle lapjes hebt gehad. Meng de overige ingredienten goed door elkaar. Giet de vulling in de vorm en bak de flan in een minuut of 30 lichtbruin en stevig. Deze flan is al versimpeld omdat in het eigenlijke recept 3 verschillende soorten kaas horen. Je kunt hem nog verder versimpelen door: - alleen slagroom te gebruiken. - het filodeeg weg te laten. Vet de vorm dan wel extra goed in! Koud is dit een stevige taart waar je prima een flinke punt van aan je manlief kunt meegeven. De taart is wel machtig!

leven
25-01-2003, 13:08
Salaam Probeer dit eens het heeft eigenlijk geen naam het is een eigen probeersel dat zeer lekker is. kan je allebei zowel koud als warm eten. - rijst afkoken in zout water. -in een pan een gesnipperd ajuin bakken in olie(mag ook veel ajuin zijn moet je zelf zien als je liever veel ajuin hebt). goed qoudgeel bakken, hierbij doe je maïs uit blik of uit een glazen pot. goed bakken. daar na doe je er de gekookte rijst bij. kruiden naar smaak met zout, peper en currypoeder. Een tip hierbij mag maar hoeft niet 1 of 2 geklopte eieren eraan toevoegen en goed roeren totdat de eieren gebakken zijn is ook zeer lekker erbij.(Als je het koud wilt eten wel in de frigo bewaren!) Nog een ander recept dat ook een eigen creatie is. Kippefilet (kippewit) in lange reepjes snijden. Een dikke ajuin in lange reepjes snijden, koriander (kosber) fijn snijden en dit bij de kip doen. Beetje olie bijdoen kruiden met safraan, peper, paprikapoeder,en heel veel kipkruiden aan toevoegen geen zout want de kipkruiden is al op zich heel zout!!! Alles goed mengen in de frigo laten rusten zodat het een beetje kan trekken zo heeft men een betere smaak. (kan je 's morgens klaarmaken en in de frigo zetten en 's avonds bakken). Voor je ze in olie bakt moet je de kip in bloem rollen zonder ajuin. Je laat ze dan mooi bruin bakken. Ik zou zeggen probeer eens uit en smakkelijk. laat me iets weten wat jij en je man ervan vonden als je het klaargemaakt hebt. Mijn mail hayate1973@msn.com of hayate1973@tiscali.be Groetjes en suc6

btisaaam
25-01-2003, 16:25
he zijn er nog lekkere snelle recepten? ik wil wel iets uitproberen

halima180
26-01-2003, 20:59
he leven wat is ajuin hierboven?tamment anwoerkan je de aardappelsalade en de rijstsalade misschien hierop zetten? alvast bedankt.

tonk
27-01-2003, 22:53

Origineel gepost door halima180 he leven wat is ajuin hierboven?tamment anwoerkan je de aardappelsalade en de rijstsalade misschien hierop zetten? alvast bedankt. ajuin = ui (in vlaanderen) En dat recept voor een aardappel salade dat ik hier heb, is eigenlijk niet zo spannend, maar hier is het: Nodig: 300gr geschilde (vastkokende) aardappelen. zout en peper 3 eieren 1 grote, zoetzure appel 3-4 augurken 2 lente uitjes 2 el mayo 4 el kwark 2 tl mosterd 2 el gesnipperde peterselie 1/3 komkommer 6 kers tomaatjes Kook de in blokjes gesneden aardappelen gaar en laat ze afkoelen. Kook de eieren hard in een minuut of 10. Pel ze en snij ze in parten of plakjes. Schil appel, verwijder klokhuis en snij in stukjes. Besprenkel met wat augurkennat. (tegen verkleuren) Snij augurken in plakjes. Snij lente uitjes in kleine ringetjes. Roer mayo, kwark en mosterd door elkaar. Breng op smaak met zout en peper. Meng door de aardappel en schep ook de appel, augurk, ui en peterselie erdoor. Snij komkommer in plakjes en halveer de tomaatjes. Garneer de salade met ei, komkommer en tomaatjes. (recept uit "Lekker vegetarisch" een kookboekje van het Nederlands Zuivelbureau)

tonk
27-01-2003, 22:59
Of anders een couscoussalade? Couscoussalade met chinese kool (4 personen) Nodig: 150gr couscous 1 el krenten of rozijnen 2,5dl hete groentebouillon Voor de dressing: 2,5 el azijn 1 el (olijf)olie 1 tl mosterd 7 el magere yoghurt 5 el water 2 tl groentebouillonpoeder 1 tl kerriepoeder 1 teentje knoflook, geperst 16 sprietjes bieslook, fijngeknipt zout en peper Voor de salade: 250gr chinese kool in smalle reepjes 2 appels, in blokjes 4 mandarijntjes in parten 50 gr veldsla 4 hardgekookte eieren, in parten 2 el geroosterde zonnebloempitten Doe de couscous met de krenten in een schaal. Schenk de bouillon erover en laat de couscous wellen zolang als dat volgens de gebruiksaanwijzing moet (verschilt per couscous). Klop een dressing van de ingredienten voor de dressing. Meng 2/3 ervan door de couscous met krenten. Schep de kool, appel en mandarijntjes er luchtig doorheen. (dus niet stouwen en pletten, zorg dat de schaal lekker groot is.) Garneer de salade met de veldsla en partjes ei. Druppel de achtergehouden dressing eroverheen en bestrooi met de zonnebloempitten. Ik maak hem meestal met witte kool (is al gesneden verkrijgbaar bij de AP ) en met ananas ipv mandarijntjes. En pijnboompitten smaken ook net zo lekker. (Overigens neem ik zelf meestal een beker yoghurt mee naar mijn werk voor de lunch...)

halima180
27-01-2003, 23:44
Tonk bedankt voor het recept ik ga m morgen meteen uitproberen.

Pagina's : [1] 2