Bekijk volle/desktop versie : 1ste dag kleuterklas



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

31-08-2012, 15:41
Assalaam Ou Aleikoem dames

Hoe was het voor jullie toen jullie je kindje voor het eerst naar de kleuterklas brachten..
Was het voor jullie als moeders moeilijk en voor de kindjes??

31-08-2012, 15:48


Niemand ervaring mee??

31-08-2012, 15:48
Mijn zoontje gaat volgend jaar naar het 1e kleuterklasje..
Ik wilde hem naar de creche brengen omdat ie zooooo sociaal is en gwn met kindjes van zijn leeftijd wilde spelen.
Eerst ging ie naar hun lopen en begon ie met hun te spelen, maar eens ie door had dat mama niet meer achter hem stond kwamen er letterlijk TRAAAAAANEN naar beneden
Meskien, die gaat het nog moeilijk hebben volgend jaar

31-08-2012, 15:49
Zwaar bij beide kinderen...ik heb het nu weer moeilijk ....het liefst laat ik mijn kinderen bij me en bescherm ik ze tegen iedereen ..maar dan denk ik aan hun stoute gedrag dan denk ik 'madrassa wat een rahma" hhhaha..Mijn eerste ging haar eerste kleuterklas met een glimlach tegenmoet..omdat ze het saai vond thuis en nog niemand had om mee te spelen mijn tweede was te jong om mee te spelen...En mijn tweede is een echte moederskind..hij jankte de eerste week bij elkaar iedereen trouwens daar....maar ze zijn er gewend mee die juffen en moedigde al die moeders alleen maar aan om zoveel de kinderen te brengen zodat ze kunnen wennen.

31-08-2012, 15:49


wa alaikoem salaam..

ik vond het heel moeilijk want je geeft de verantwoordelijkheid over je kind voor een groot deel af.
mijn kids hadden er geen moeite mee

31-08-2012, 15:51

Citaat door Yasmina_b:
Mijn zoontje gaat volgend jaar naar het 1e kleuterklasje..
Ik wilde hem naar de creche brengen omdat ie zooooo sociaal is en gwn met kindjes van zijn leeftijd wilde spelen.
Eerst ging ie naar hun lopen en begon ie met hun te spelen, maar eens ie door had dat mama niet meer achter hem stond kwamen er letterlijk TRAAAAAANEN naar beneden
Meskien, die gaat het nog moeilijk hebben volgend jaar
Ahhh meskien hihi

mijn zoontje gaat ook volgend jaar...hij is ook zoo sociaal en wil hem lekker met andere kindjes laten spelen enzo maar niet elke dag ik zit te denken aan 1 a 2 dgn per week en jij??? Ik kan wel in Januari samen met mijn zoontje eerst een ochtendje samen komen dus ben zooo benieuwd hoe hij het gaat vinden

31-08-2012, 15:53

Citaat door sensitivewomen:
Zwaar bij beide kinderen...ik heb het nu weer moeilijk ....het liefst laat ik mijn kinderen bij me en bescherm ik ze tegen iedereen ..maar dan denk ik aan hun stoute gedrag dan denk ik 'madrassa wat een rahma" hhhaha..Mijn eerste ging haar eerste kleuterklas met een glimlach tegenmoet..omdat ze het saai vond thuis en nog niemand had om mee te spelen mijn tweede was te jong om mee te spelen...En mijn tweede is een echte moederskind..hij jankte de eerste week bij elkaar iedereen trouwens daar....maar ze zijn er gewend mee die juffen en moedigde al die moeders alleen maar aan om zoveel de kinderen te brengen zodat ze kunnen wennen.
Ahhh jaaaa echt als hij gaat huilen ga ik volgens mij gewoon keihard meejanken ben zoooooo een softie als het om mijn kinderen gaat ohhh ik zit er wel aan te denken hem maar 1 a 2 x in de week te brengen.......heel de week is teveel hij is dan nog maar 2,5....is teveel toch????

31-08-2012, 15:54

Citaat door moslimaatjuh09:
wa alaikoem salaam..

ik vond het heel moeilijk want je geeft de verantwoordelijkheid over je kind voor een groot deel af.
mijn kids hadden er geen moeite mee
Ja ik moet er dalijk aan geloven...voor mijn zoontje is het goed kan hij met andere kindjes spelen etc maar voor mij is het minder goed pff zie er zoooo tegenop

dames voor hoeveel dgn in de week gaan jullie kids???

31-08-2012, 15:55

Citaat door StreetChic:
walikoum salaam ;

1ste keer dat me kindje naar instapklasje ging ik vond heel erg maar me kind juist niet ; al die lieve kindjes in haar klas maakten haar heel bly ; maar pas na 2 weken ofzo toen ik haar afzette wou ze niet naar klasje meskina ; niet huilen hoor maar gewoon ze wou niet ; maar gelukkig was haar juf heel lief & voelde ze zich al snel weer op gemak alhamdoulilaah

enigste minpunt was dat ze maar met 2 meisjes waren in klas van 20 jongens ofzo maar hoop dat ze nu vanaf 1ste kleuterklasje meer gemengd gaan zitten ; ze gaan het super leuk vinden in shaa Allah ; hele dag spelen & kleuren met andere kindjes
Hamdullilah dat ze niet ging huilen en dat ze zulke goede juffen hebben!
Mijn zoontje vond zijn juf ook wel leuk hij ging constant naar haar toe toen we hem gingen inschrijven el hamdullilah

Hoeveel dagen gaat jou dochtertje

31-08-2012, 15:56

Citaat door LailaHamza:
Ahhh meskien hihi

mijn zoontje gaat ook volgend jaar...hij is ook zoo sociaal en wil hem lekker met andere kindjes laten spelen enzo maar niet elke dag ik zit te denken aan 1 a 2 dgn per week en jij??? Ik kan wel in Januari samen met mijn zoontje eerst een ochtendje samen komen dus ben zooo benieuwd hoe hij het gaat vinden
Ik denk dat we hun het meeste kunnen motiveren om ze gwn elke dag te brengen.
Zodat ze ook structuur in hun leven hebben.
Zij gaan dat dan ook beter begrijpen en het niet telkens moeilijk hebben om afscheid te nemen dan..
Ik weet het, ik praat nu héééééél makkelijk, maar tegen dan zal het voor mij ook héél erg moeilijk zijn!!!
Ik ga wel een school zoeken waar de kindjes in de middag een middagdutje kunnen doen, want anders gaat dat te zwaar voor mijn zoontje zijn.
Hij kan een hele dag niet aan omdat hij nog steeds heel graag slaapt..

31-08-2012, 15:59
Eerst dag heeft ie gehuild en ja ik liet hem niet graag achter
Daarna wilde hij niet meer naar huis hij vond het daar té leuk

Maandag mag hij weer en hij is zo blij. Woensdag zijn we nog naar school gegaan om kennis te maken met zijn nieuwe juf en zijn klasje. Hij was zo blij om zijn vriendjes terug te zien.

31-08-2012, 16:00

Citaat door Yasmina_b:
Ik denk dat we hun het meeste kunnen motiveren om ze gwn elke dag te brengen.
Zodat ze ook structuur in hun leven hebben.
Zij gaan dat dan ook beter begrijpen en het niet telkens moeilijk hebben om afscheid te nemen dan..
Ik weet het, ik praat nu héééééél makkelijk, maar tegen dan zal het voor mij ook héél erg moeilijk zijn!!!
Ik ga wel een school zoeken waar de kindjes in de middag een middagdutje kunnen doen, want anders gaat dat te zwaar voor mijn zoontje zijn.
Hij kan een hele dag niet uit, omdat hij nog steeds heel graag slaapt..
Echt waar elke dag....ohhh ik zat echt aan 1 a 2dgn in de week te denken je heb wel gelijk betreft dat afscheid nemen etc maar vind hem nog zo jong om echt 5dgn in de week van mij weg te zijn....(jaaa stiekem vind ik het voor mijzelf gewoon nog veeeeeeelste vroeg) Ze kunnen bij hem wel in de middag warm eten enzo er word ook rekening gehouden dat het halal is etc...

hahaha dus jij ziet ook echt op tegen het brengen naar school en dan de afscheid...echt bij het inschrijven meid...klinkt zo stom maar had het toen al moeilijk haha

31-08-2012, 16:00



Citaat door Yasmina_b:
Ik denk dat we hun het meeste kunnen motiveren om ze gwn elke dag te brengen.
Zodat ze ook structuur in hun leven hebben.
Zij gaan dat dan ook beter begrijpen en het niet telkens moeilijk hebben om afscheid te nemen dan..
Ik weet het, ik praat nu héééééél makkelijk, maar tegen dan zal het voor mij ook héél erg moeilijk zijn!!!
Ik ga wel een school zoeken waar de kindjes in de middag een middagdutje kunnen doen, want anders gaat dat te zwaar voor mijn zoontje zijn.
Hij kan een hele dag niet aan omdat hij nog steeds heel graag slaapt..
In instapklasje slapen ze nog wel hoor en later hangt af van school tot school af.

En je hebt gelijk over structuur, het is belangrijk dat ze elke dag gaan, zo leren z het meteen aan én ze leren daar zoveel bij.

31-08-2012, 16:02

Citaat door Qalitouz:
Eerst dag heeft ie gehuild en ja ik liet hem niet graag achter
Daarna wilde hij niet meer naar huis hij vond het daar té leuk

Maandag mag hij weer en hij is zo blij. Woensdag zijn we nog naar school gegaan om kennis te maken met zijn nieuwe juf en zijn klasje. Hij was zo blij om zijn vriendjes terug te zien.
ahhh hahahaha Beter zo dan dat ze echt niet willen gaan
Ohh gelukkig ik ben dus niet de enige die het zoooo moeilijk vind wanneer hij voor het eerst naar school gaat haha en hoeveel dagen gaat jou zoontje?

31-08-2012, 16:02

Citaat door Qalitouz:
In instapklasje slapen ze nog wel hoor en later hangt af van school tot school af.

En je hebt gelijk over structuur, het is belangrijk dat ze elke dag gaan, zo leren z het meteen aan én ze leren daar zoveel bij.
Ohh jij ook elke dag...........oeff wilde het echt doen voor enkel 1 a 2 dagen in de week...maar zal er toch nog eens over nadenken dan..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6