Bekijk volle/desktop versie : Dames die bevallen zijn in Antwerpen!



Pagina's : [1] 2 3

30-08-2012, 12:18
Wie van jullie heeft ervaring met bevallen in AZ Monica? En het delen van twee persoonskamers?
Dit geld ook voor degene die in Sint Vincentius is bevallen.

Het is zo:sint Vincentius is maar 10 minuten met de auto van mijn thuis,terwijl mijn eigen gynacologe verbonden is met het AZ Monica ,maar het ligt veel verder. Ik wil dus weten welke de beste ziekenhuis is.
Ook wil ik weten hoe het is om tweepersoonskamer te delen,aangezien mijn hospitalisatie verzekering dit alleen dekt.

30-08-2012, 12:30


Hey meid, ik heb 1x op een 2persoonskamer gelegen na mijn bevalling maar wel in een ander ziekenhuis. Nou, ik vond er echt niks aan. Je hebt niets van privacy, als de andere persoon bezoek krijgt ben je getuige van al hun praat en je kent ons marokkanen, we zijn zo luidruchtig. Je moet zien dat je altijd fatsoenlijk gekleed bent en hoofddoek aanhebt, want de andere persoon krijgt ook mannelijke bezoekers, zoals haar man, broers, ooms enz. En als de baby van die andere vrouw huilt houdt die je ook wakker enz...

Bij mijn 2de bevalling had ik een 1persoonskamer, ik moet zeggen het was echt zaaaaaaaaaaaalig. Kon aandoen wat ik wou, hoefde geen rekening te houden met bezoek van iemand anders. Kon naar het toilet en dochenwanneer ik wou. (want toen ik op een 2persoonskamer lag zat de man van die vrouw eens met zijn stoel vóór de toiletdeur, ik moest dringend naar het toilet en kon niet gaan toen.) Dat zijn zo de nadelen van een 2persoonskamer.

Als je geluk hebt dat de andere vrouw niet veel bezoek krijgt, zal het wel meevallen.

30-08-2012, 12:34

Citaat door markeerstift:
Hey meid, ik heb 1x op een 2persoonskamer gelegen na mijn bevalling maar wel in een ander ziekenhuis. Nou, ik vond er echt niks aan. Je hebt niets van privacy, als de andere persoon bezoek krijgt ben je getuige van al hun praat en je kent ons marokkanen, we zijn zo luidruchtig. Je moet zien dat je altijd fatsoenlijk gekleed bent en hoofddoek aanhebt, want de andere persoon krijgt ook mannelijke bezoekers, zoals haar man, broers, ooms enz. En als de baby van die andere vrouw huilt houdt die je ook wakker enz...

Bij mijn 2de bevalling had ik een 1persoonskamer, ik moet zeggen het was echt zaaaaaaaaaaaalig. Kon aandoen wat ik wou, hoefde geen rekening te houden met bezoek van iemand anders. Kon naar het toilet en dochenwanneer ik wou. (want toen ik op een 2persoonskamer lag zat de man van die vrouw eens met zijn stoel vóór de toiletdeur, ik moest dringend naar het toilet en kon niet gaan toen.) Dat zijn zo de nadelen van een 2persoonskamer.

Als je geluk hebt dat de andere vrouw niet veel bezoek krijgt, zal het wel meevallen.
Helemaal mee eens!

30-08-2012, 13:00

Citaat door markeerstift:
Hey meid, ik heb 1x op een 2persoonskamer gelegen na mijn bevalling maar wel in een ander ziekenhuis. Nou, ik vond er echt niks aan. Je hebt niets van privacy, als de andere persoon bezoek krijgt ben je getuige van al hun praat en je kent ons marokkanen, we zijn zo luidruchtig. Je moet zien dat je altijd fatsoenlijk gekleed bent en hoofddoek aanhebt, want de andere persoon krijgt ook mannelijke bezoekers, zoals haar man, broers, ooms enz. En als de baby van die andere vrouw huilt houdt die je ook wakker enz...

Bij mijn 2de bevalling had ik een 1persoonskamer, ik moet zeggen het was echt zaaaaaaaaaaaalig. Kon aandoen wat ik wou, hoefde geen rekening te houden met bezoek van iemand anders. Kon naar het toilet en dochenwanneer ik wou. (want toen ik op een 2persoonskamer lag zat de man van die vrouw eens met zijn stoel vóór de toiletdeur, ik moest dringend naar het toilet en kon niet gaan toen.) Dat zijn zo de nadelen van een 2persoonskamer.

Als je geluk hebt dat de andere vrouw niet veel bezoek krijgt, zal het wel meevallen.
jaaa,daar dacht ik ook aan,ik ben van plan mijn eigen bezoek uit te stellen totdat ik thuis ben,en de hele tijd huisjurk met lange mouwen en hoofddoek op. Ik denk wel dat ze een gordijn moeten hebben als afscheiding.
Ik dacht ook aan slaapmasker mee te brengen in geval van licht aan en uit en misschien oordopjes ofzo. Hopelijk ga ik met aangename persoon kamer delen en niet een of andere racistische belgische. Maar ik ben benieuwd naar meer ervaringen.

30-08-2012, 13:30


Mijn gyn is ook verbonden met het AZ Monica dus zal insha Allah ook daar bevallen. Wil zelf graag ook een 1 persoons kamer maar weet ook dat m'n verzekering dat niet geheel dekt. Maar m'n gyn had het over luxe kamers, suites, 1 persoons en 2 persoonskamers en ze vertelde dat het niet veel scheelde qua prijs, 1 en 2 persoonskamer. Maar ik moet volgende week richting het AZ om aan de monitor te gaan liggen. Ik ga dan ook meteen de prijzen en n rondleiding vragen. Houd je wel op de hoogte dan

30-08-2012, 13:46
Mijn vriendin benisaidgirl van hier is ook in het az monica bevallen op een 1 persoonskamer en ze was daar heel tevreden over.
Zei heeft wel een hospilatieitsverzekering dus hoefde volgensm ij niks te betalen.
Ik zelf ben bevallen in het jan palfijn in merksem opeen 2 persoonskamer en heb daar goede ervaringen mee.
De eerste keer zat ik 2 dagen alleen op een 2 persoonskamer tot er een marokkaans meisje bij kwam.
Was ook heel gezellig we hebben het leuk gehad.
En als we bezoek hadden dan deden we gewoon het gordijn dicht.
2de keer kwam ikweer met een marokkaanse vrouwtje op en kamer en dat was ook heel erg leuk.
We hebben veel aan elkaar gehad en zei had meskina niemand hier dus ik gaf haar eten en aten wij samen en zij ook met mij.
Alleen ja je bent een beetje beperkt kan niet zomaar borstvoeding geven maar ze hebben gordijnen dus ze kunnen niks zien.

30-08-2012, 13:47

Citaat door LadyGuinevere:
Mijn gyn is ook verbonden met het AZ Monica dus zal insha Allah ook daar bevallen. Wil zelf graag ook een 1 persoons kamer maar weet ook dat m'n verzekering dat niet geheel dekt. Maar m'n gyn had het over luxe kamers, suites, 1 persoons en 2 persoonskamers en ze vertelde dat het niet veel scheelde qua prijs, 1 en 2 persoonskamer. Maar ik moet volgende week richting het AZ om aan de monitor te gaan liggen. Ik ga dan ook meteen de prijzen en n rondleiding vragen. Houd je wel op de hoogte dan
Echt? Dat zou goed zijn! Dank je wel! wie is trouwens je gyn?

30-08-2012, 13:49
Mijn schoonzus is ook in St Monica bevallen. Ik vond de kamers raar. SMal en lang ipv breed. EN kei donker. Ze deelde de kamer met een turkse en die had nie veel bezoek. en aangezien wij niet in anwerpen wwonen had mijn schoonzus ook weinig bezoek. Iedereen is een keer geweest safi. Ik zelf ben twee keer in een tweepersoons kamer bevallen. Ik zelf vind het leuker. Anders zit je daar helemaal alleen en ik kan dat niet. Heb 2 keer met Belgische meisjes op kamer gezeten en het waren telkens toffe. Hamdoullah. Maar het klopt wat "markeerstift" zegt. Heb dan tijdens mijn zwangerschp in ziekenhuis moeten liggen met complicaties en er lag toen een marokkaanse meisje die net bevallen was n als er bezoek was was het erg druk. EN ze bleven maar hard op praten. EN ik moest ook dringend naar toilet en haar vader zat met zijn stoel tegen de deur van toilet. Ik heb een zware zwangerschap gehad en ganse tijd misselijk en hun hadden rfisa bij. Ik lust dat zo wie zo niet laat staan als je nog zwanger bent. Om eerlijk te zijn. Liever een belgische op de kamer dan een marokkaanse. Belgen praten rustig en stil en met respect en vragen telkens wij storen toch niet. Maar marokanen daar tegen denken dat ze op de markt staan. Allah ihdi

30-08-2012, 13:51
Bijna iedereen van de familie is in AZ Monica geboren; Iedereen is heel positief over hun materniteit. En het is daar alles vernieuwd.

30-08-2012, 13:51

Citaat door riffia19:
Mijn vriendin benisaidgirl van hier is ook in het az monica bevallen op een 1 persoonskamer en ze was daar heel tevreden over.
Zei heeft wel een hospilatieitsverzekering dus hoefde volgensm ij niks te betalen.
Ik zelf ben bevallen in het jan palfijn in merksem opeen 2 persoonskamer en heb daar goede ervaringen mee.
De eerste keer zat ik 2 dagen alleen op een 2 persoonskamer tot er een marokkaans meisje bij kwam.
Was ook heel gezellig we hebben het leuk gehad.
En als we bezoek hadden dan deden we gewoon het gordijn dicht.
2de keer kwam ikweer met een marokkaanse vrouwtje op en kamer en dat was ook heel erg leuk.
We hebben veel aan elkaar gehad en zei had meskina niemand hier dus ik gaf haar eten en aten wij samen en zij ook met mij.
Alleen ja je bent een beetje beperkt kan niet zomaar borstvoeding geven maar ze hebben gordijnen dus ze kunnen niks zien.
Goed om deze positieve ervaring te lezen.
Ik wil niet eigen volk klinken maar ik lig liever met een moslima in dezelfde kamer omdat zij en haar bezoek de islamitische omgangsregels en fatsoen kennen of niet raar zouden opkijken als ik met mijn voet in de wastafel zou doen voor wudu of bidden.
En kan je hallal eten of anders voor vegetarisch gaan? Heb je keuze qua eten?

30-08-2012, 13:55

Citaat door Mariah:
Goed om deze positieve ervaring te lezen.
Ik wil niet eigen volk klinken maar ik lig liever met een moslima in dezelfde kamer omdat zij en haar bezoek de islamitische omgangsregels en fatsoen kennen of niet raar zouden opkijken als ik met mijn voet in de wastafel zou doen voor wudu of bidden.
En kan je hallal eten of anders voor vegetarisch gaan? Heb je keuze qua eten?
Je kan zelf je eten doorgeven dan krijg je bijv alleen maar vegetarisch of vis.
Ik kreeg veel eten van familie dus eten van het ziekenhuis heb ik nauwelijks gegeten.

30-08-2012, 13:57
[QUOTE=Mariah;109349588]Goed om deze positieve ervaring te lezen.
Ik wil niet eigen volk klinken maar ik lig liever met een moslima in dezelfde kamer omdat zij en haar bezoek de islamitische omgangsregels en fatsoen kennen of niet raar zouden opkijken als ik met mijn voet in de wastafel zou doen voor wudu of bidden.
En kan je hallal eten of anders voor vegetarisch gaan? Heb je keuze qua eten?[/QUOTE
En wt betreft liever met moslima zo dacht ik ook.
De eerste met wie ik op 1 kamer lag die klopte meskin altijd eerst aan als ie binnenkwam zodat ik me kon bedekken of gordijn kon dicht doen.
Want als onze mannen er waren deden we de gordijnen dicht maar zodra ze weggingen deden we ze open zodat we konden kletsen.
Alleen de 2de was wel irritant want die stapte zo maar binnen en keek me ook echt aan dat vond ik wel lastig.

30-08-2012, 14:18



Citaat door Mariah:
Goed om deze positieve ervaring te lezen.
Ik wil niet eigen volk klinken maar ik lig liever met een moslima in dezelfde kamer omdat zij en haar bezoek de islamitische omgangsregels en fatsoen kennen of niet raar zouden opkijken als ik met mijn voet in de wastafel zou doen voor wudu of bidden.
En kan je hallal eten of anders voor vegetarisch gaan? Heb je keuze qua eten?
ik denk dat de meningen daarover verdeeld zijn wat beter is, marokaans of belgisch. Zoals iemand zei onze marokanen kunnen echt luidruchtig zijn , we krijgen véél bezoek. Belgen zijn daar bescheidener in, alleen de dichte familie komt op kraambezoek, zij leggen meer thuisbezoeken af of geven een babyborrel, bij hen is het soms beperkt hun man, ouders en schoonouders. Terwijl bij onze marokanen echt bijna iedereen komt van familie tot buurvrouw

Ivm wudo meid, aangezien je juist bevallen bent, denk ik niet dat je gaat (kunnen/moeten) bidden

qua eten is het denk ik, in alle ziekenhuizen standaard. Je hebt keuze voor vis, vegetarisch enz

30-08-2012, 14:35

Citaat door Mariah:
Echt? Dat zou goed zijn! Dank je wel! wie is trouwens je gyn?
Dr. Hosseini. Vind haar echt super. En die van jou?

Ik ga waarschijnlijk het meeste bezoek in het ziekenhuis krijgen maar dat zijn dichtbij familieleden en vriendinnen. Mijn huis is te klein om gasten te ontvangen en om tegen dichtbije familie te zeggen wacht tot t geboortefeest is ook een beetje stom.

30-08-2012, 17:57

Citaat door riffia19:
[QUOTE=Mariah;109349588]Goed om deze positieve ervaring te lezen.
Ik wil niet eigen volk klinken maar ik lig liever met een moslima in dezelfde kamer omdat zij en haar bezoek de islamitische omgangsregels en fatsoen kennen of niet raar zouden opkijken als ik met mijn voet in de wastafel zou doen voor wudu of bidden.
En kan je hallal eten of anders voor vegetarisch gaan? Heb je keuze qua eten?[/QUOTE
En wt betreft liever met moslima zo dacht ik ook.
De eerste met wie ik op 1 kamer lag die klopte meskin altijd eerst aan als ie binnenkwam zodat ik me kon bedekken of gordijn kon dicht doen.
Want als onze mannen er waren deden we de gordijnen dicht maar zodra ze weggingen deden we ze open zodat we konden kletsen.
Alleen de 2de was wel irritant want die stapte zo maar binnen en keek me ook echt aan dat vond ik wel lastig.
ik hoop dan dat ik geluk ga hebben,ik heb altijd liever dat bij ziekenbezoek sowiezo altijd word aangeklopt,kwestie van beleefdheid.

Pagina's : [1] 2 3