Bekijk volle/desktop versie : Geen blaam leger Israël voor dood activiste



28-08-2012, 14:37
Leger Israël heeft wederom geen schuld bij dode activiste.





Het Israëlische leger treft geen blaam voor de dood van een Amerikaanse activiste die in 2003 tijdens een demonstratie werd overreden door een legerbulldozer. Dat heeft een Israëlische rechtbank dinsdag bepaald in een rechtszaak die door de ouders van de omgekomen Rachel Corrie was aangespannen. De chauffeur van de bulldozer verklaarde dat hij de 23-jarige activiste niet had gezien toen zij probeerde het voertuig tegen te houden tijdens een demonstratie tegen de voorgenomen sloop van Palestijnse woningen in de Gazastrook.

Het leger bestempelde haar dood als een ongeval, maar de ouders beschuldigden de bestuurder van roekeloos rijden en spanden een civiele procedure aan. Rechter Oded Gershon stelde echter dat Corrie 'zichzelf in een gevaarlijke situatie had gebracht' en noemde haar dood 'het gevolg van een ongeluk dat zij over zichzelf had afgeroepen'. Hij zei dat het leger het voorval naar behoren heeft onderzocht en verwierp de vordering van de ouders voor een symbolische schadevergoeding van 1 dollar.


De nabestaanden toonden zich 'diep bedroefd en diep verontrust' over de uitspraak en overwegen in beroep te gaan bij het Israëlische hooggerechtshof. "Dit is een slechte dag. Niet alleen voor ons gezin, maar voor de mensenrechten, de rechtsorde en het land Israël", liet moeder Cindy Corry weten.

28-08-2012, 15:48


iedereen weet wel nu dat Israël vrijspel heeft wat het betreft moorden.
dat mogen ze doen wanneer ze maar willen, niemand die daar tegen wat durft te doen!

waren de rollen omgedraaid dan was zoiets heel anders uitgepakt!

28-08-2012, 16:55
Iemand die huizen aan het omverrijden is roekeloos rijgedrag verwijten

28-08-2012, 23:45
Schandalig. Hoe durven ze zo laag te oordelen. Ach het is ook maar een achterlijke land dat niet spoort.


28-08-2012, 23:52


Hier kijk ik dus echt niet meer van op ofzo.. Ik haal eerder mijn schouders op.

29-08-2012, 00:32
Hitler was pas onschuldig