Bekijk volle/desktop versie : Het is zo moeilijk!!!



Pagina's : [1] 2 3

27-08-2012, 10:36
Hallo allemaal.

Schoonfamilie. Overal zie ik het om me heen misgaan. Scheidingen die na een half jaar uitgevoerd worden, waarin schoonfamilie hier een groot invloed op hebben.

Ik denk dat een vrouw waarvan de schoonfamilie in Marokko of ander land zit, het getroffen heeft.

Zelf ben ik ook bang dat het ooit mis zal gaan. Mijn man is een schatje, hij is super lief voor me. Maar ik ben bang dat hij ooit ook beïnvloed gaat worden. Schoonfamilie doet lief in mijn gezicht, daar niet van. Maar achter mijn rug om roddelen ze over mij en familie. Niet dat ze wat te roddelen hebben. We zijn een zeer nette familie!!! Het zijn van die roddels die nergens over gaan.

Bijvoorbeeld:
Zoals je zus is asociaal. Waar baseren ze dit op? Ze denken dingen gezien te hebben en interpreteren het altijd negatief. Dus bijvoorbeeld, mijn zus lacht in hun bijzijn en ze zijn er van overtuigd dat ze hun hebben uitgelachen. En dat is voor hun dan een feit. En mijn zus is dan asociaal. En geen twijfel over mogelijk dat het wat anders kan zijn, dat ze gewoon over iets aan het lachen was wat totaal niet over hen ging,. ( wat dus ook het geval is, welah ze lachte om iets anders, mijn zus is niet gek om mijn schoonfamilie uit te lachen)

Ik krijg dan hintjes over mijn asociale zus. En mijn man komt me dan vertellen hoe aso mijn zus wel niet is geweest. En dan krijg ik hierover met mijn man ruzie. Het komt uiteindelijk wel goed hoor met mijn man. Maar toch heb ik nog jnoen van binnen, dat ze zo bezig zijn.

Even over die desbetreffende zus. Ze is tberkellah een hele mooie meid. Ik denk dat het stiekem jaloezie is.

Ik moet mijn hart gewoon luchten. Want ik ben bang dat het ooit escaleert. En we hebben kinderen, ik wil niet in een scheiding eindigen.

27-08-2012, 10:42


Dat je daar wakker van ligt. Ze mogen denken wat ze willen over jou familie en zus. Ik zou me daar helemaal niet druk om maken.
Geniet van je gezin. Als ze volgende keer weer beginnen zus dit zus dat. Dan moet je gewoon zeggen dat het niet zo is. Als jullie denken dat het wel zo is, dan is dat jullie probleem niet de mijne!!

Dit ook tegen je man zeggen. Dat jullie om dit ruzie kunnen maken dat begrijp ik niet.

27-08-2012, 10:48
Houd jou famillie en zijn famillie uit elkaar. Zoveel mogelijk. Dat is het beste als je famillie of schoonfamillie niet spoort.
Zelfs met je man zou ik proberen weinig contact te hebben tussen jouw fam en hij vooral als het steeds over dezelfde zus gaat dan kunnen ze elkaar beter vermijden.

27-08-2012, 10:57
SCHIJT AAN HEBBEN! het is zeker vervelend dat ze jouw man hiermee lastig vallen maar zeg gewoon tegen je man dat zijn zussen en incl zijn moeder jaloers zijn op haar. PUNT! lekker boeiend wat zij van jouw zus vinden

27-08-2012, 10:58


Bij mij roddelt me sm ook over me familie en ze wil altijd graag weten wat er in me familie allemaal speelt. Ik heb vanaf het begin van me huwelijk gezien dat ze echt heel veel praat en iedereen zwart maakt dus ik vertel haar over mezelf of me familie echt helemaal niks. Zij irriteert zich daar echt aan maar ik ben niet verplicht om haar wat te vertellen.

Ik zou het lekker negeren en je ding doen, en je familie en sf hoeven elkaar niet zo vaak te zien. En vooral geen ruzie erover maken met je man, het is echt niet waard.

27-08-2012, 11:06
mag ze al niet meer lachen?

27-08-2012, 11:15

Citaat door alleswatjewilt:
SCHIJT AAN HEBBEN! het is zeker vervelend dat ze jouw man hiermee lastig vallen maar zeg gewoon tegen je man dat zijn zussen en incl zijn moeder jaloers zijn op haar. PUNT! lekker boeiend wat zij van jouw zus vinden
En met die opmerking zal hij haar zeker met open armen ontvangen?? Dat zeg je toch niet mens.. Wat er ook is, voor zijn moeder dien je gewoon respect te hebben en te behouden. Zij heeft hem immers gebaard en grootgebracht, hoe kan ze jaloers zijn op iemand die haar dochter zou kunnen zijn.. Mensen van tegenwoordig teveel tnawies..

27-08-2012, 11:18

Citaat door Chaine:
Houd jou famillie en zijn famillie uit elkaar. Zoveel mogelijk. Dat is het beste als je famillie of schoonfamillie niet spoort.
Zelfs met je man zou ik proberen weinig contact te hebben tussen jouw fam en hij vooral als het steeds over dezelfde zus gaat dan kunnen ze elkaar beter vermijden.
Of beter toenadering tot elkaar brengen. Shaitan fluistert jullie die dingen echt.. En het lijkt te werken ook..

27-08-2012, 13:24
Negeer gewoon alles wat ze zeggen. En als jou man iets zegt dan zeg je tegen hem: "met wie ben jij getrouwd? Met mij of met mijn zus?" En als hij zegt: "met jou .." Dan onderbreek je hem gelijk en zeg je dat je dat zo wil houden en dat jij zijn familie respecteerd en dát ook van hem verwacht! en gelijk over een ander onderwerp beginnen!

27-08-2012, 13:25
Neem afstand van ze, beleefde afstand.

Het wordt trouwens tijd voor een schoonfamilie hoekje.

27-08-2012, 13:27
Je moet gewoon zulke praatjes negeren. Als zij willen zeggen dat je zus asociaal is, laat ze lekker hun gang gaan. Hoe meer jij er mee zit, des te meer problemen het met zich mee zal brengen.

27-08-2012, 13:28

Citaat door HoneyBee:
Je moet gewoon zulke praatjes negeren. Als zij willen zeggen dat je zus asociaal is, laat ze lekker hun gang gaan. Hoe meer jij er mee zit, des te meer problemen het met zich mee zal brengen.
Dat laatste is zo waar. Als je het naast je neer kunt leggen en kunt denken dat zij ziek zijn en niet je zus zal het veel beter met je gaan.

27-08-2012, 13:37


Waarom zegt je man zoiets tegen je.

En waarom is het 9 van de 10 keer jaloezie wat er zou spelen?

27-08-2012, 13:38

Citaat door Raafat:
Hallo allemaal.

Schoonfamilie. Overal zie ik het om me heen misgaan. Scheidingen die na een half jaar uitgevoerd worden, waarin schoonfamilie hier een groot invloed op hebben.

Ik denk dat een vrouw waarvan de schoonfamilie in Marokko of ander land zit, het getroffen heeft.

Zelf ben ik ook bang dat het ooit mis zal gaan. Mijn man is een schatje, hij is super lief voor me. Maar ik ben bang dat hij ooit ook beïnvloed gaat worden. Schoonfamilie doet lief in mijn gezicht, daar niet van. Maar achter mijn rug om roddelen ze over mij en familie. Niet dat ze wat te roddelen hebben. We zijn een zeer nette familie!!! Het zijn van die roddels die nergens over gaan.

Bijvoorbeeld:
Zoals je zus is asociaal. Waar baseren ze dit op? Ze denken dingen gezien te hebben en interpreteren het altijd negatief. Dus bijvoorbeeld, mijn zus lacht in hun bijzijn en ze zijn er van overtuigd dat ze hun hebben uitgelachen. En dat is voor hun dan een feit. En mijn zus is dan asociaal. En geen twijfel over mogelijk dat het wat anders kan zijn, dat ze gewoon over iets aan het lachen was wat totaal niet over hen ging,. ( wat dus ook het geval is, welah ze lachte om iets anders, mijn zus is niet gek om mijn schoonfamilie uit te lachen)

Ik krijg dan hintjes over mijn asociale zus. En mijn man komt me dan vertellen hoe aso mijn zus wel niet is geweest. En dan krijg ik hierover met mijn man ruzie. Het komt uiteindelijk wel goed hoor met mijn man. Maar toch heb ik nog jnoen van binnen, dat ze zo bezig zijn.

Even over die desbetreffende zus. Ze is tberkellah een hele mooie meid. Ik denk dat het stiekem jaloezie is.

Ik moet mijn hart gewoon luchten. Want ik ben bang dat het ooit escaleert. En we hebben kinderen, ik wil niet in een scheiding eindigen.
Salaam meid, ik zou je niet druk maken om die familie van je man. Je schrijft, als je schoonfamilie in marokko zit, dan heb je het getroffen, daar ben ik het helemaal met je eens. Maar ik zit ook in zo een situatie als jou, niet de schoonouders, want die zijn superlief! De familie van me man is vreselijk jaloers op me. hij heeft een tante en oom wonen in nederland en ze kunnen het niet hebben, dat we ze nooit uitnodigen. Weetje doordeweeks werken we en in het weekend hebben we andere plannen. Heb je hier ook mee te maken en sterker nog, ik vind ze bemoeizuchtige mensen.

Weetje marokkanen blijven altijd roddelen. echt ik heb het meegemaakt, ze zijn jaloers die tante en oom hebben dochters en die zijn vreselijk jaloers op me dat ik met hem ben getrouwd, in het begin had ik een leuke contact met ze totdat ik erachter kwam dat zij over mij roddelen, ik heb veel met ze meegemaakt, maar sbar, je moet je erdoor heen slepen, ik ben hun niets schuldig vind ik en dat moet je ook proberen, ik zou gewoon aardig doen in hen gezicht, zoveel afstand van ze nemen. ik had nooit verwacht dat mensen zo jaloers op je zijn en dan willen ze gaan stoken. ze gunnen je geen geluk en daar draait het om bij marokkanen, als ze je geen geluk gunnen gaan ze stoken.

alhamdoelilah heb ik een goede band met mijn schoonouders, die vind ik het belangrijkste en de rest mag wat mij betreft de pot op.

27-08-2012, 13:40
Ik wil het ook naast me neer leggen. En dat ga ik ook doen. Maar ik kan niet tegen onrechtvaardigheid. Dat is het probleem.

Ik ben bang dat het mijn huwelijk gaat kosten.

Pagina's : [1] 2 3