Bekijk volle/desktop versie : Bewust kiezen voor geen pil



26-08-2012, 17:32
Zijn er mensen die geen pil nemen en toch niet zwanger willen raken? Ik ben zo geen voorstander van de pil. Ik zie het als een hormoonshot die van alles met je lichaam doet. Kan het wat ''natuurlijker'', dus is er een lichte en minder chemische anticonceptie?

26-08-2012, 17:35


Is dit iets?


Citaat:

Er bestaat ook een pil - die vroeger de minipil werd genoemd - die alleen progestageen en geen oestrogeen bevat. Deze pil moet elke dag zonder onderbreking ingenomen worden en is iets minder betrouwbaar dan de combinatiepil .

26-08-2012, 19:04
Een prikpil misschien?

26-08-2012, 19:07
Dat is toch ook een hormoonshot en waar je van kan aankomen?


Citaat door ArabicLady:
Een prikpil misschien?

26-08-2012, 22:56


Ik heb de pil nooit geslikt vanwege de verhoogde kans op kanker. Er zijn ook andere voorbehoedsmiddelen en als je weet wanneer je eisprong is, of je voelt die, dan weet je welke dagen je moet vermijden.

26-08-2012, 23:27
Dat heet kalender tellen? Hoe gaat dat ook al weer in z'n werk? De eerste 5 dagen na je menstruatie mag je gemeenschap hebben ofzo, of de eerste 10 dagen.. En daarna vanaf de 16de ongeveer niet.. Ik weet het niet meer.

De reden dat ik de pil niet wil slikken later is vanwege de ziektes die het op lange termijn met zich mee kan brengen. Je bouwt bepaalde immuunsystemen op, maar wordt tegelijkertijd ook zwak voor andere gezondheidskwaaltjes. Ik vind het maar eng.


Citaat door Jameelah:
Ik heb de pil nooit geslikt vanwege de verhoogde kans op kanker. Er zijn ook andere voorbehoedsmiddelen en als je weet wanneer je eisprong is, of je voelt die, dan weet je welke dagen je moet vermijden.

27-08-2012, 10:00
Heb het gecheckt maar dat betekent dat je echt weinig gemeenschap zult hebben. Denk niet dat welke echtgenoot dan ook dat leuk zal vinden. Je kunt bijv. in de periodes dat je vruchtbaar bent een voorbehoedmiddel voor de man gebruiken en daarbuiten niets...

27-08-2012, 11:47
Ik geef bv en heb bewust gekozen om de pil niet in te nemen.. Maar wel erg vervelend maandelijks in stress van hopen niet zwanger te zijn ..

27-08-2012, 12:19

Citaat door hunkemoller-gek:
Ik geef bv en heb bewust gekozen om de pil niet in te nemen.. Maar wel erg vervelend maandelijks in stress van hopen niet zwanger te zijn ..
Niet doen hoor borstvoeding is echt heel belangrijk ons geloof zet het niks voor niks op nummer 1!
Ik heb het ook negen maanden gedaan totdat mij zoontje zelf weigerde en echt niet meer wou..
Vindt het nog steeds heel jammer, vindt het zo iets moois en super makelijk ook!

De pil is alleen maar troep joh zonder voor je lichaam

27-08-2012, 12:27

Citaat door hunkemoller-gek:
Ik geef bv en heb bewust gekozen om de pil niet in te nemen.. Maar wel erg vervelend maandelijks in stress van hopen niet zwanger te zijn ..
Ik heb ook aan de stress gedacht, maar vervolgens dacht ik... ik doe gewoon mijn best om niet zwanger te raken op een andere manier, vervolgens doe ik du3aa bij Allaah dat Hij me schenkt als het goed voor me is en vervolgens vertrouw ik op Hem. Al zou ik er drie achter elkaar krijgen vertrouw ik erop dat het goed voor me is en sowieso kan ik het aan, anders zou ik er niet mee belast worden.