Bekijk volle/desktop versie : Activiteiten Masjid Arrahma



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

14-12-2004, 14:01
Salaam Ou3aleikoum,

In de moskee in Den Bosch zijn we inscha allah onze ideeen aan het bundelen om wat te gaan doen voor de moslimgemeenschap. Ook ik moet met wat suggesties komen. Ik heb al een aantal dingen naar voren gebracht, maar we willen inscha allah weten waar behoete aan is onder de moslim jongeren, maar ook ouderen.

Het eerste project waar we mee begonnen zijn is het beschikbaar maken van internet. Dit moet echter niet gezien worden als cybercafe. Het is de bedoeling dat het bijdraagt aan de ontwikkeling van de moslims in Den Bosch en omgeving. Uiteraard is iedereen daar van harte welkom.

Daarnaast liggen er plannen voor huiswerkbegeleiding, het opschroeven van kennis op het gebied van de Islam etc etc..

Graag wil ik van de mensen weten waar behoefte aan is. Dus wat zou jij willen dat er georganiseerd wordt in moskee Arrahma.

Daarnaast zou ik broeders en zusters van andere gemeenten willen vragen hoe zij daar hun jongeren bezighouden. Uiteraard zijn wij nog in een beginfase en is elke suggestie welkom.

Je kunt eventueel hier reageren of een pm sturen. E-mail (geniet de voorkeur) kan uiteraard ook naar arrahma@achie.nl

Jazakoumou Allah gairan..

Wasalaam Ou3aleikoum,

Achmed

16-12-2004, 13:03


ik heb je een mailtje gestuurd

17-12-2004, 12:30

Citaat door Oeght_Fi_Islam:
ik heb je een mailtje gestuurd
DjazakAllahu gairan. Ik heb een maitje teruggestuurd..

20-12-2004, 11:33

Citaat door alpha_girl:
Veel lezingen geven over wat de jongeren besig houdt...
Dankjewel, ik zal het inscha allah meenemen in de lijst.

20-12-2004, 11:35


Ik merkte de afgelopen maanden dat er veel mensen uit Den Bosch en omgeving op marokko.nl waren. Zijn de nu ineens verdwenen. Kom op mensen, het wordt voor jullie gedaan. Ik heb tot nu toe 3 reacties gekregen, waarvoor mijn dank.

21-12-2004, 16:13
Salaam alekuim broeder,

Ik heb je al eerder een pm gestuurd, maar inchallah komt het voor elkaar.

Den Bosch ken ik goed, het is een marokkanen stad, ook zullen er moslims tussen lopen, daar ben ik zeer zeker van overtuigd.

Hou me op de hoogte, inchallah kan ik helpen.

Salaam alekuim

26-12-2004, 00:26
Salaam wa aleikoem aghie, ik heb jou ook een e-mail gestuurd.

30-12-2004, 01:51

Citaat door achie25:
Salaam Ou3aleikoum,

In de moskee in Den Bosch zijn we inscha allah onze ideeen aan het bundelen om wat te gaan doen voor de moslimgemeenschap. Ook ik moet met wat suggesties komen. Ik heb al een aantal dingen naar voren gebracht, maar we willen inscha allah weten waar behoete aan is onder de moslim jongeren, maar ook ouderen.

Het eerste project waar we mee begonnen zijn is het beschikbaar maken van internet. Dit moet echter niet gezien worden als cybercafe. Het is de bedoeling dat het bijdraagt aan de ontwikkeling van de moslims in Den Bosch en omgeving. Uiteraard is iedereen daar van harte welkom.

Daarnaast liggen er plannen voor huiswerkbegeleiding, het opschroeven van kennis op het gebied van de Islam etc etc..

Graag wil ik van de mensen weten waar behoefte aan is. Dus wat zou jij willen dat er georganiseerd wordt in moskee Arrahma.

Daarnaast zou ik broeders en zusters van andere gemeenten willen vragen hoe zij daar hun jongeren bezighouden. Uiteraard zijn wij nog in een beginfase en is elke suggestie welkom.

Je kunt eventueel hier reageren of een pm sturen. E-mail (geniet de voorkeur) kan uiteraard ook naar arrahma@achie.nl

Jazakoumou Allah gairan..

Wasalaam Ou3aleikoum,

Achmed
Salaam alekuim broeder,

Lukt het allemaal, ik heb je inmiddels als een pm gestuurd maar jammer genoeg heb ik er geen reactie op gehad.

Inchallah hoor ik nog van je en komt het goed inchallah.

Salaam alekuim

06-01-2005, 14:16
mensen, hebben jullie nog ideetjes? help mee!!

15-01-2005, 19:45

Citaat door achie25:
DjazakAllahu gairan. Ik heb een maitje teruggestuurd..
Salaam beste broeder..

Ik kom uit de buurt van denbosch en ben ook een tijdje naar koranles geweest in de moskee!
Nu wilde ik vragen of er wekelijks bv geen hadith lessen kan regelen en of bv wekelijs lezingen ik heb het ook eens gevraagd aan zustersactief in eindhoven en die kan je altijd benaderen als er wat geregeld kan worden hadden ze gezegd.!!

Ben beniuwd laat wat horen in eindhoven heb ik oook een tijdje islamitische wetenschappen gevolgd door een broeder die in saodie arabie heeft gestudeerd en een shigh is !! Mashallah was echt super goed maar was wel een eind rijden.
Als je het iets vind kan ik je adres geven van zustersactie inchallah alvast nedankt allah awnik! wa alykoem salaam

15-01-2005, 19:51
Er zullen echt veel zusters komen die activiteiten willden dat weet ik echt zekers...
Maar wat voor ideen heb je zelf?

22-01-2005, 21:13
salaam,

arahma moskee heeft inderdaad wat onwikkeling nodig....ten eerst wat ruimte voor de vrouwen! arahma is best klein

en lezingen...lezingen in het nederlands inshallah
arbische cursussen voor jong en oud inshallah
mohim...dat is al iets

03-02-2005, 11:42


Hoe gaat het trouwens hiermee? Zijn er al vorderingen?

12-02-2005, 18:13

Citaat door achie25:
Salaam Ou3aleikoum,

In de moskee in Den Bosch zijn we inscha allah onze ideeen aan het bundelen om wat te gaan doen voor de moslimgemeenschap. Ook ik moet met wat suggesties komen. Ik heb al een aantal dingen naar voren gebracht, maar we willen inscha allah weten waar behoete aan is onder de moslim jongeren, maar ook ouderen.

Het eerste project waar we mee begonnen zijn is het beschikbaar maken van internet. Dit moet echter niet gezien worden als cybercafe. Het is de bedoeling dat het bijdraagt aan de ontwikkeling van de moslims in Den Bosch en omgeving. Uiteraard is iedereen daar van harte welkom.

Daarnaast liggen er plannen voor huiswerkbegeleiding, het opschroeven van kennis op het gebied van de Islam etc etc..

Graag wil ik van de mensen weten waar behoefte aan is. Dus wat zou jij willen dat er georganiseerd wordt in moskee Arrahma.

Daarnaast zou ik broeders en zusters van andere gemeenten willen vragen hoe zij daar hun jongeren bezighouden. Uiteraard zijn wij nog in een beginfase en is elke suggestie welkom.

Je kunt eventueel hier reageren of een pm sturen. E-mail (geniet de voorkeur) kan uiteraard ook naar arrahma@achie.nl

Jazakoumou Allah gairan..

Wasalaam Ou3aleikoum,

Achmed
Salaam alekuim broeder,

Ik merk steeds meer dat er mensen uit Den Bosch of omgeving geintresseerd hierin zijn.

Kan je mischien vertellen hoe ver de Moskee al is, Inchallah komt alles goed voor onze broeders en zusters in Den Bosch en omgeving.

Salaam alekuim.

17-02-2005, 10:27
Salaam Ou3aleikoum,

Excuses dat het zo lang heeft geduurd voor ik een reactie heb gegeven. In verband met de drukte (werk), kwam ik helaas niet meer hier.

Inscha allah stuur ik iedereen een soort nieuwsbrief, althans diegene die een mailtje heeft gestuurd naar arrahma@achie.nl. Voor diegene die dat niet heeft gedaan kan mij eventueel zijn/haar mail adres mailen.

Het eerste project wat van start zal gaan is de bibliotheek en het computernetwerk. Dit is zo goed als klaar. Er is al een lijst gemaakt wanneer dit open zal zijn. Uiteraard is hier ook rekening gehouden met de zusters.

Zelf zit ik helaas niet in het projectteam ivm mijn werk. Het enige wat ik doe is het computernetwerk, cq internettoegang. Dit beheer ik samen met iemand anders. Ik praat echter wel vaak met de voorzitter over bepaalde wensen die mij ter ore komen. Onder andere wat hier naar voren is gebracht. Momenteel steken ze ook veel tijd in het zoeken naar een nieuwe imaam. Imaam AbdelAzeez is begin deze maand vertrokken.

De voorzitter heeft mij verzekerd dat er serieus wordt nagedacht over activiteiten voor zowel broeders als zusters. Zodra ik meer weet zal ik daar inscha Allah op terug komen.

Er is mij vele malen door zusters aangegeven dat er voor vrouwen geen ruimte beschikbaar wordt gemaakt. Dit klopt echter niet, er is namelijk wel een ruimte beschikbaar voor vrouwen. Hier kan ook gewoon gebruik van worden gemaakt.

Inscha Allah hoop ik binnenkort meer te vertellen.

Wasalaam Ou3aleikoum,

Achmed

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9