Bekijk volle/desktop versie : *Keukenprinses Cuisine.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

25-08-2012, 19:42

xKeukenprinses Cuisine




Geachte lieve dames,heren, zusters en broeders en ook alle keukenprinssen.


Omdat ik via facebook veel vragen kreeg naar mijn recepten en ik deze moet sluiten van mijn verloofde open ik bij deze mijn eigen topic en deel ik met jullie de recepten die ik geleerd heb ,met dank aan internet, kookboekjes, en inspiratie.

Als jullie vragen of opmerkingen hebben kan je me altijd een pm berichtje sturen of een bericht achterlaten op mijn topic, ik zal het zo snel mogelijk beantwoorden. En een groen puntje is altijd welkom. Ik hoop dat jullie van mijn recepten genieten. Het zijn ook vele recepten voor dames die pas willen beginnen in de keuken.

Liefs Keuenprinses SS


25-08-2012, 19:45


Hoe maak ik een inhoudsopgave??

Wie kan me via een bericht of pm laten weten hoe je een inhoudsopgave maakt? Zodat als je er op klikt dat je snel bij het recept komt?

Groen Gegarandeerd!

25-08-2012, 20:12
Bijenkorf brood

Ingredienten:
500 g bloem
1 grote ei losgeklopt
100 g suiker
50 ml olie+50 ml gesmolten boter
200 ml lauw melk kan meer of minder zijn
snufje zout
1 vanillesuiker
25 g verse gist gemengd met een beetje water
1 ei voor het besrtijken , beetje sesam

je doet de bloem in een grote kom maak een kuiltje in het midden dan voeg je alle ingredienten toe en kneden tot je een soepel deeg krijgt die een beetje plakkerig is, laat het deeg rijzen tot hij verdubbeld is.
Maak kleine bolletjes naast elkaar zoals op de foto staatbestrijk de bolletjes met ei en bestrooien met sesam en bak ze in de oven op 200 graden.Je kan als je wil de siroop over e bijenkorf gieten na het bakken.


siroop:
2oo ml water+100 g suiker+vanillesuiker
zachtjes laten koken gedurende 15 min

[/IMG]


Liefs Keukenprinses
[/IMG]

25-08-2012, 20:49
batbouts

-250 gr tarwemeel
-100 gr patent meel
-1/4 koffielepeltje zout
- 1 eetlepel bakkersgist
- 1 groot glas lauw water.


Meng de twee meelsoorten doorelkaar, maak een kuiltje in het midden en voeg zout en gist toe. Voeg daarna gelijdelijk het lauwe water toe en kneed tot het deeg glad en homogeen is. Verdeel het deeg in grote ballen en leg een bal op een met bloem bestoven werkplek, en rol de bal uit tot een plak. Steek er met behukp van een glas cirkels uit van cm diameter. Je kunt hiervoor het beste een theeglas gebruiken.Leg de batbouts op een met bakpapier bekleed plaat. Dek ze af met bakpapier en laat ze rijzen. Bak ze in een koekenpan op een zachtvuur. Zodra de batbouts zich gaanopblazen moet je ze snel omdraaien. Indien nodig kan je voor het bakken olie in de pan verhitten maar dit hoeft niet perse.

Je kan de batbouts lekker opdienen met marokaanse thee, boter, kaas of honing.

ik heb hier minibatbouts van gemaakt.

[/IMG]

26-08-2012, 13:24


Up voor jou!
Ik weet niet hoe je een inhoudsopgave moet maken, hopelijk kan iemand anders je daar nog bij helpen
Veel succes xx

26-08-2012, 16:54
upp voor jou meid. check je hoekje

26-08-2012, 17:20
up meid. !!
Hopelijk krijg je gauw antwoord op je vraag !

26-08-2012, 18:59
UPP ga verder!! ziet er lekker uit die bijenkorf!!

26-08-2012, 19:26
Tagliatelle Zalm en Roomsaus

Ingrediënten:
Tagliatelle
2 stuks zalm
1 bakje champignons
1 flesje room van campina
1 pakje van honing tagliatelle roomsaus

Bereiding:

Op het doosje van tagliatelle roomsaus kun je de aanwijzingen makkelijk volgen.
Snij de champignons in stukjes, bak deze apart in een pan, want dit laat water los, zet het vuur wel hoog en bak het lekker in beetje olie tot het water is verdwenen. daarna snij je de zalm in kleine stukjes en bak dit apart in klein beetje olie aan beide kanten 5 min met een beetje zout. De tagliatelle staat alvast op het vuur deze is ook binnen enkele minuten gaar en lekker zacht.

In een aparte pan bak je zalm die in stukken is gesneden en de champignons bij elkaar voeg hier het pakje toe en de room en laat dit zachtjes 2 min doorkoken. Voeg dit daarna toe bij de tagliatelle. Een lekkere frisse salade erbij en hup je bent klaar voor een dagelijks recept.

Besaha dames!

[/IMG]

26-08-2012, 19:37
Beignets / Donuts met suiker

Ingriedienten:
- 500 gr bloem
- 1 eetlepel fijne suiker
- 1/2 koffielepeltje zout
- 1 ei
- zakje vanille suiker
- 1 koffielepeltje bakkersgist
- grote glas water
- olie om te frituren

decoratie: poedersuiker of fijne suiker

Bereiding:

Doe in een schaal de gezeefde boem en voeg er de suiker, zout, vanillesuiker, ei en gist aan toe ( de gist los je eerst op in een beetje lauw water). Meng alles goed door elkaar terwijl je er lauw water aan toevoegt tot het deeg gelijkmatig is. Kneed krachtig tot het deeg niet meer plakt. Als je een broodmachine hebt kun je deze ook gebruiken om he deeg te laten kneden voor een kleine 30 min.

Rol het deeg met een deegroller uit tot een plak en steek er met een theeglas rondjes uit. Steek in het midden van de cirkel nog een kleine rondje uit en verwijder dit rondje uit de deeg cirkel. Je hebt nu een cirkel met een gaatje. Leg de donuts op een met een bakpapier bekleed bakblik, dek ze af met bakpapier en laat de donuts rijzen tot ze twee keer zo dik zijn geworden.

Als je ziet dat de donuts zijn gerezen kun je deze frituren in een pan in hete olie tot ze aan beide kanten goudgeel zijn geworden. Laat ze uitlekken en bestrooi de donuts met suiker. Dien ze warm op met thee of koffie.

Besaha dames!

[/IMG]

26-08-2012, 19:47
Aardbei triffel

Benodigdheden:
250 gr. Slagroom (1 bekertje)
200 gr. Witte chocolade
500 gr. Aardbeien
500 gram aardbei yoghurt van almhof
6 Eierkoeken
1 ronde of ovale ovenschaal.

Bereidingswijze:
Snijd de aarbeien in schijfjes, verdeel de eierkoeken over de schaal...evt bijsnijden mag. verdeel de helft van de plakjes aardbei over de eierkoeken.
Smelt de witte chocolade (au bain marie). Klop de slagroom bijna stijf, spatel hier heel voorzichtig de gesmolte chocolade en de aardbeien yoghurt door. verdeel dit mengsel over de eierkoeken met aarbeien in de ovenschaal. Leg dit overdekt in de koelkast. (dus 1 dag van te voren bereiden) De volgende dag als je deze triffel wilt serveren kun je de andere helft van de aarbeien erover verdelen en bestrooien met poedersuiker.

Je kunt deze aansnijden als taart bij de koffie of als toetje na het eten.

[/IMG]

Besaha dames.

26-08-2012, 20:00
Aardappel anders ovenschotel

Ingriedienten:

- 4 grote aardappelen
- 1 pot aardappel anders tuinkruiden& knoflook
- 1 zakje geraspte kaas

Aan de slag:

Schil de aardappelen, en kook deze een beetje in water totdat ze een beetje gaar zijn. Daarna snij je deze in plakken.
Pak een ovenschaal, smeer hier een klein stukje boter in , leg de aardappel schijfjes in de ovenschaal. Verwarm alvast de oven voor op 180 graden. Als je de aardappel schijfjes in de ovenschaal hebt gelegd giet je hier de saus over heen, strijk deze uit over de aardappelen met een lepel. Pak daarna de geraspte kaas en strooi dit er overheen en denk dit af met aluminiumfolie. et voila , doe dit in de oven voor 40 min. tot dat dit gaar is. wat ook lekker is dat je dit combineert met groenten of kip. Meestal bak ik vissticks apart.


[/IMG]



[/IMG]


Besaha dames!

26-08-2012, 20:05


MMMMMM ! lekker.

26-08-2012, 20:50
American pancakes

Ingrediënten:

125gram bloem
200ml melk
snufje zout
Anderhalve Eetlepel suiker
1thee lepel bakpoeder
3 eieren.

split de eigeel en eiwit in aparte kommen.
klop de eiwit op.
in de andere kom de bloem.eieren,suiker,melk,snufje zout mixen en als laatst de theelepel bakpoeder.

doe dan de opgeklopte eiwit bij de bloemmengsel en roer de eiwit met een houtenlepel om en bak ze zonder olie of boter in een koekenpan.voila.

[/IMG]

26-08-2012, 23:45

Citaat door lief01:
Bijenkorf brood

Ingredienten:
500 g bloem
1 grote ei losgeklopt
100 g suiker
50 ml olie+50 ml gesmolten boter
200 ml lauw melk kan meer of minder zijn
snufje zout
1 vanillesuiker
25 g verse gist gemengd met een beetje water
1 ei voor het besrtijken , beetje sesam

je doet de bloem in een grote kom maak een kuiltje in het midden dan voeg je alle ingredienten toe en kneden tot je een soepel deeg krijgt die een beetje plakkerig is, laat het deeg rijzen tot hij verdubbeld is.
Maak kleine bolletjes naast elkaar zoals op de foto staatbestrijk de bolletjes met ei en bestrooien met sesam en bak ze in de oven op 200 graden.Je kan als je wil de siroop over e bijenkorf gieten na het bakken.


siroop:
2oo ml water+100 g suiker+vanillesuiker
zachtjes laten koken gedurende 15 min

[/IMG]


Liefs Keukenprinses
[/IMG]
ze zien er heel zacht uit MashaAllaah.

Hoeveel ml water voeg je aan je verse gist toe en laat je het staan?

Hoelang laat je het ongeveer rijzen?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11