Bekijk volle/desktop versie : 120 tunnels Sinaï-Gaza afgesloten



25-08-2012, 18:26
In de Sinaï-woestijn heeft het Egyptische leger de afgelopen weken 120 smokkeltunnels tussen Egypte en de Gazastrook afgesloten. Alleen al de afgelopen twee dagen zijn aan de Egyptische kant van de grens twaalf tunnels geblokkeerd.

De operatie begon nadat drie weken geleden zestien Egyptische grenswachten waren gedood door militanten. Die waren volgens Egypte vanuit de Gazastrook door de tunnels naar de Sinaï gekomen.

Auto's

Sinds de aanval maakt het Egyptische leger jacht op militanten in de Sinaï, die na de val van president Mubarak een toevluchtsoord is geworden voor extremistische groeperingen. Naar schatting houden zich 1600 extremisten schuil in de woestijn.

De tunnels tussen Egypte en de Gazastrook worden gebruikt voor de smokkel van mensen en goederen. Twee van de afgesloten tunnels waren zo groot, dat er ook auto's doorheen konden.

Genie-eenheden hebben de ingangen van de tunnels gesloopt en enkele huizen boven de tunnels met de grond gelijk gemaakt. Tot nu toe hebben ze geen explosieven gebruikt om de tunnels af te sluiten.


http://nos.nl/artikel/410650-120-tunnels-sinaigaza-afgesloten.html

25-08-2012, 19:02


Er zijn een paar mogelijkheden.

Of Egypte lokt een conflict tussen Israel en Gaza uit doordat die Palestijnen daar Israel de schuld weer geeft, of Egypte onder de moslimbroederschap heeft niets op met de Palestijnen en is bang dat via de smokkeltunnels ook fanatici last gaan geven op Egyptisch gebied.

Verder vind ik het goed dat die tunnels dichtgaan, geen wapens Gaza binnen

25-08-2012, 19:30

Citaat door Frysk:
Er zijn een paar mogelijkheden.

Of Egypte lokt een conflict tussen Israel en Gaza uit doordat die Palestijnen daar Israel de schuld weer geeft, of Egypte onder de moslimbroederschap heeft niets op met de Palestijnen en is bang dat via de smokkeltunnels ook fanatici last gaan geven op Egyptisch gebied.

Verder vind ik het goed dat die tunnels dichtgaan, geen wapens Gaza binnen
Zolang Israël de wapens nog heeft he. Hypocrieten.

Egypte is ingenomen door de kruisvaarders. Meer dan ooit van te voren.

25-08-2012, 19:30
Rafah grens overgang gaat wa lhamdoe li Allah voor altijd open.

25-08-2012, 21:44



Citaat door Frysk:
Er zijn een paar mogelijkheden.

Of Egypte lokt een conflict tussen Israel en Gaza uit doordat die Palestijnen daar Israel de schuld weer geeft, of Egypte onder de moslimbroederschap heeft niets op met de Palestijnen en is bang dat via de smokkeltunnels ook fanatici last gaan geven op Egyptisch gebied.

Verder vind ik het goed dat die tunnels dichtgaan, geen wapens Gaza binnen
Ik ga voor optie twee.

25-08-2012, 21:45
De grens is net geopend
Gaza = Egypt. Egypt = Gaza.

25-08-2012, 21:46

Citaat door Abu_Haydar:
De grens is net geopend
Gaza = Egypt. Egypt = Gaza.
mooi nieuws ,ze hebben wapens nodig om zich te verdedigen tegen de zion bezeters


free Palastina!!

25-08-2012, 22:06

Citaat door berberman:
mooi nieuws ,ze hebben wapens nodig om zich te verdedigen tegen de zion bezeters


free Palastina!!
Gaza wordt toch bestuurd door de Palestijnen? Van bezetting van Gaza is geen sprake.