Bekijk volle/desktop versie : Relatie therapie



Pagina's : [1] 2

25-08-2012, 14:54
Sallam dames,

inshallah verkeren jullie in goede gezondheid :-)

Ik heb een vraagje ben inmiddels een aantal jaren getrouwd. Na mijn bevalling heb ik, naar mijn gevoel in een achtbaan gezeten qua hormonen gevoelens en noem maar op. Inmiddels gaat het stukken beter en heb mijn leven weer opgepakt en heb mijn ritme weer terug kunnen vinden. Ik heb wel nog steeds hulp nodig maar ik kan weer enigzins normaal functioneren.

Wat mij nu nog erg dwars zit zijn de conflicten in mijn relatie, ik voel me zo vaak niet begrepen en hoe ik ook mn best doe om mijn verwachtingen naar hem toe uit te spreken wordt er niets mee gedaan. Ik ben enigzins verbitterd geraakt waardoor ik alleen de slechte kanten zie en niet meer de goede of leuke dingen. Ik denk er vaan aan hoe het zou zijn als we uit elkaar zouden gaan en bij ruzies zie ik ook vaak geen middenweg meer en ga meteen van het extreemste uit.

Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen, zijn hier andere dames die hier ook in zo een situatie hebben gezeten in hun relatie en dat ze eigenlijk nog twijfelen of ze nog liefde voelen voor hun partner en hoe is dat uiteindelijk goed gekomen?

Zou relatie therapie een oplossing zijn, hoe heb je dat ervaren en hoe heb je je partner zo ver gekregen om hem mee te krijgen?

Ik hoop inshallah op reacties.

X Floortje B.

26-08-2012, 18:37


Salaam alaikoem,

kun je je man geen brief schrijven waarin je je gevoelens beschrijft..?
ik weet niet wat je had maar misschien kun je hem een boek erover geven zodat hij het beter kan begrijpen..

Moge Allaahhet voor je vergemakkelijken,Ameen

26-08-2012, 18:43

Citaat door moslimaatjuh09:
Salaam alaikoem,

kun je je man geen brief schrijven waarin je je gevoelens beschrijft..?
ik weet niet wat je had maar misschien kun je hem een boek erover geven zodat hij het beter kan begrijpen..

Moge Allaahhet voor je vergemakkelijken,Ameen
moslimatjuh schatje inoe we hebben het wel over Marokkaanse mannen

26-08-2012, 18:46

Citaat door Dunya1990:
moslimatjuh schatje inoe we hebben het wel over Marokkaanse mannen
Dus stuur je hem een mail of open je een topic.

26-08-2012, 18:54



Citaat door Dunya1990:
moslimatjuh schatje inoe we hebben het wel over Marokkaanse mannen
ja lieverd, ik weet..daarom geef ik andere opties dan therapie..
dat zie ik een marokkaanse man al helemaal niet doen..

26-08-2012, 18:56
Nou, Najib wel.

26-08-2012, 18:57
Communicatie people

Ts je komt welbespraakt over, ga gewoon in gesprek met je man. Ga niet met verwijten komen maar leg jou gevoelens uit, jouw eigen fouten en probeer naar een oplossing te zoeken.

Een brief zou ik niet schrijven, therapie nog niet eens overwegen en een boek geven komaan hoe gek staat dat wel niet

11-12-2015, 10:11
Topic update, wij zijn trouwens na 2 jaar vanaf dat ik dit bericht schreef wel in therapie gegaan en het heeft ons geholpen. Hij is meegegaan omdat hij ook de wens had om onze huwelijk niet op te geven en de handdoek in de ring te gooien. Als men dit gesprek zelf aan kan gaan met elkaar is dat erg mooi, maar wij zaten mijlenver uit elkaar. Alhamdolilah is dat inmiddels goed gekomen en ik moet eerlijk zeggen dat 55% ook bij mij lag en dat zag ik toen pas in. Ik zat met zoveel wrok en verbitterd dat niets goed was in mijn ogen. Mediciatie heeft mij hierbij trouwens ook geholpen, we een, taboe binnen onze gemeenschap, althans zo ervaar ik het en hou het liever voor mijzelf. Achteraf denk ik was ik er maar jaren geleden aan begonnen had mij hele diepe dalen kunnen schelen.

11-12-2015, 23:35

Citaat door FloortjeBloem:
Topic update, wij zijn trouwens na 2 jaar vanaf dat ik dit bericht schreef wel in therapie gegaan en het heeft ons geholpen. Hij is meegegaan omdat hij ook de wens had om onze huwelijk niet op te geven en de handdoek in de ring te gooien. Als men dit gesprek zelf aan kan gaan met elkaar is dat erg mooi, maar wij zaten mijlenver uit elkaar. Alhamdolilah is dat inmiddels goed gekomen en ik moet eerlijk zeggen dat 55% ook bij mij lag en dat zag ik toen pas in. Ik zat met zoveel wrok en verbitterd dat niets goed was in mijn ogen. Mediciatie heeft mij hierbij trouwens ook geholpen, we een, taboe binnen onze gemeenschap, althans zo ervaar ik het en hou het liever voor mijzelf. Achteraf denk ik was ik er maar jaren geleden aan begonnen had mij hele diepe dalen kunnen schelen.
Macha'allah zuster! Wat goed om te lezen dat het nu goed gaat. Het is niet makkelijk om te scheiden, goed om te lezen dat jij dit hebt kunnen voorkomen alhamdu'allah. Lief dat je dit met ons deelt en laat zien dat relatietherapie echt kan werken (ook voor Marokkanen). Goed om bij stil te staan. Respect dat jullie voor je huwelijk hebben geknokt. Moge Allah jullie nog een lang en gelukkig huwelijk schenken en dat jullie kindje gezond en gelukkig met jullie mag opgroeien Incha'allah. En wat andere mensen zeggen doet er niet toe.

12-12-2015, 00:03
Wauw respect. Goed van jullie. Zo mag ik het horen.

12-12-2015, 00:43

Citaat door Dunya1990:
moslimatjuh schatje inoe we hebben het wel over Marokkaanse mannen

12-12-2015, 01:09
Waar is dunya?

12-12-2015, 01:57



Citaat door IngeVanDijk:
Nou, Najib wel.
Kapot droog.

12-12-2015, 06:45
Relatie therapie kan zeker helpen

12-12-2015, 11:11

Citaat door FloortjeBloem:
Topic update, wij zijn trouwens na 2 jaar vanaf dat ik dit bericht schreef wel in therapie gegaan en het heeft ons geholpen. Hij is meegegaan omdat hij ook de wens had om onze huwelijk niet op te geven en de handdoek in de ring te gooien. Als men dit gesprek zelf aan kan gaan met elkaar is dat erg mooi, maar wij zaten mijlenver uit elkaar. Alhamdolilah is dat inmiddels goed gekomen en ik moet eerlijk zeggen dat 55% ook bij mij lag en dat zag ik toen pas in. Ik zat met zoveel wrok en verbitterd dat niets goed was in mijn ogen. Mediciatie heeft mij hierbij trouwens ook geholpen, we een, taboe binnen onze gemeenschap, althans zo ervaar ik het en hou het liever voor mijzelf. Achteraf denk ik was ik er maar jaren geleden aan begonnen had mij hele diepe dalen kunnen schelen.
Die vond ik het meest grappige...

Pagina's : [1] 2