Bekijk volle/desktop versie : Dua´s verichten voor je overledene vader.



24-08-2012, 20:36
Wa salaam alaikoum,

Ik had een vraagje mijn vader is pas overleden Allahie ra7moe en nu wil ik graag dua´s verrichten voor hem wat natuurlijk van belang is ook in het gebed en soejoed. Maar nu is mijn vraag welke dua´s kan ik voor hem verrichten zodat hij ra7hma krijgt van Allaah.

Ik hoop dat jullie wat voor mij hebben zo kan ik mijn liefste papa zijn rang verhogen in het paradijs.

Allahoema amien.


Upp

24-08-2012, 21:26


asalaamoe a'leikom,
Allaah ierahmoe,
Ina Lilahi wa ina Lilahi razjioen. Moge Allaah hem genadig zijn, ameen inshallah.
hier heb je een aantal dua's:

Allahoema abdoeka wabnoe amatikah tadja ila rahmatika, wa Anta ghaniijoen an adzabihi, in kana moehsinan fazid fie hassanathi, wa in kana moesie'an fata-djawaz anhoe.

O Allah, Uw dienaar en het kind van Uw slavin heeft uw genade nodig en u hebt zijn marteling niet nodig. Als hij vroom was vergroot zijn beloning dan en als hij een overtreder was begenadig hem.

Allahoemma inna foelanabna foelanin(naam de persoon)fie dzimmatika, wa habli djiwarika, faqihi min fitnatil qabri wa adzabin nari, wa Anta ahloel waf'i wal haqqi.
Faghir lahoe war hamhoe innaka Antal Ghafoeroer rahiem.

O Allah waarlijk(naam van de persoon) is onder Uw bescherming en in Uw handen, red hem dus van de beproeving van het graf en van de bestraffing van het vuur. U bent de Behoeder van de oprechten en waarachtigen, vergeef hem dus en wees hem genadig. Waarlijk u bent de grootste Vergever, de Genadigeste

24-08-2012, 22:15
baraka lahoefiek lieve zuster!!

24-08-2012, 22:35
Allahie ra7moe. Mashallah goed van je. De vader van.mijn ma is al 12 jaar dood Allahie ra7moe en mijn ma zei laatst dat ze hoopt dat haar kinderen haar nooit zullen vergeten in hun sallaat wanneer ze er niet meer is. Ze heeft al deze 12 jaar in geen enkele sallaat vergeten du3a te doen voor haar pa.

24-08-2012, 23:15


Allah ie rahmou. Heel veel sterkte meid.
Moge Allah swt onze vaders vergeven en hun een mooi plekje in het paradijs geven inshAllah

Bedankt voor de du3a ..

24-08-2012, 23:28

Citaat door m0cr0tje:
Allahie ra7moe. Mashallah goed van je. De vader van.mijn ma is al 12 jaar dood Allahie ra7moe en mijn ma zei laatst dat ze hoopt dat haar kinderen haar nooit zullen vergeten in hun sallaat wanneer ze er niet meer is. Ze heeft al deze 12 jaar in geen enkele sallaat vergeten du3a te doen voor haar pa.
Baraka lahoefiek!
Jaa het is belangerijk voor de kinderen om dua´s te doen voor je ouders wanneer ze overlijden zo gaat hij alleen hoger naar het paradijs en zo geef je hem ook rahma(rust) Alhamdoelilah... Ik zal duas leren en dan altijd zeggen en ik zal een duaboek halen bedacht ik mij net daaruit kan ik het ook vinden.

24-08-2012, 23:29

Citaat door zusjevanmounir:
Allah ie rahmou. Heel veel sterkte meid.
Moge Allah swt onze vaders vergeven en hun een mooi plekje in het paradijs geven inshAllah

Bedankt voor de du3a ..
Allahoema amien zusterjee!!

Wij krijgen de beloning daarvoor voor ons geduld!