Bekijk volle/desktop versie : Beleggen



Pagina's : [1] 2 3

20-01-2003, 10:44
salaam mensen,


Is beleggen in aandelen nou haram? Ik ben benieuwd naar de antwoorden!!!

20-01-2003, 10:48


je mag enkel beleggen in aandelen van bedrijven die geen harame dingen produceren of geen pro-israelische connecties hebben.

20-01-2003, 10:57
salaam Toufik19,

Je hebt gelijk inderdaat , daar dacht ik namelijk ook aan.
Maar het probleem is dan hoe weet je dat het niet zo een product is?
Ken jij dan producten die niet haram zijn om in te beleggen?

20-01-2003, 10:59
salaam Toufik19,

Je hebt gelijk inderdaad, daar dacht ik namelijk ook aan.
Maar het probleem is dan hoe weet je dat het niet zo een product is?
Ken jij dan producten die niet haram zijn om in te beleggen?

20-01-2003, 11:00



Citaat:
Origineel gepost door Glimlachje
salaam Toufik19,

Je hebt gelijk inderdaat , daar dacht ik namelijk ook aan.
Maar het probleem is dan hoe weet je dat het niet zo een product is?
Ken jij dan producten die niet haram zijn om in te beleggen?
Nee,maar als jij wil beleggen moet jij toch een idee hebben

20-01-2003, 11:05
nee , en ik heb echt geen flauw idee, ik zou ook graag van jullie willen weten wat het beste is.Ik bedoel hebben jullie enig idee?

20-01-2003, 11:11

Citaat:
Origineel gepost door Mustapha AA
tofiq
bewijs aub
niet ja mag nie omdat ........
maar met duidelijk bewijs\
djazaak allahu ghair
2 – Ruling on shares

In principle there is nothing wrong with buying or selling shares, but there are some things that should be avoided, such as:

Buying and selling shares in companies in which it is haraam to hold shares because they sell things that are not permissible, or they help in spreading corruption and falsehood.

Buying and selling shares in riba-based banks.

Putting share money in riba-based banks, because that leads to the profits being mixed with riba money.

A – The Standing Committee was asked about holding shares in private companies that deal in charity work, agriculture, banks, insurance and petroleum. They replied:

It is permissible for a person to hold shares in these companies if they do not deal with riba. If they deal with riba then it is not permissible. That is because it is proven from the Qur’aan, Sunnah and scholarly consensus that dealing with riba is haraam.

Similarly it is not permissible for a person to hold shares in commercial insurance companies, because the insurance policies involve ambiguity, uncertainty and riba, which are all haraam according to Islamic sharee’ah.

Fataawa Islamiyyah, 2/43

(islam-qa.com)


Hier heb ik het bewijs uitgehaald.

20-01-2003, 11:12
ahahha jje mag aandelen in de marmita industrie kopen

20-01-2003, 11:12

Citaat:
Origineel gepost door Glimlachje
salaam mensen,


Is beleggen in aandelen nou haram? Ik ben benieuwd naar de antwoorden!!!
Bij beleggen stop je geld in dingen die je later winst op kunnen brengen.
In slechte tijden zoals nu, heb je meestal verlies.

Maar ik denk wel, wanneer je jou geld in een product stopt wat voor sommige mensen haram is, je later ongelukkig gaat worden.
Iets wat haram is is meestal slecht voor de maatschappij, en wanneer je het product ook nog eens gaat sponseren, dan zal het ongeluk ook jou treffen.

Spaar je geld beter zelf op. Dat is het beste manier van beleggen, alleen een nadeel. bedrijven en allerlij instanties zullen minder geld hebben om te besteden. Je krijgt dan precies het gene wat er nu heerst. Een soort economische crisis.

20-01-2003, 11:13
toufik!! dat is wel keihard bewijs yek!! damn ik wou dat we met zulke bewijzen op straat konden lopen, dan we heel wat mensen laten bekeren!!

20-01-2003, 11:17
salaam Handyman,

bedankt voor je reactie ik ben het met je eens maar, met dat sparen heb ik juist problemen!!! ik kan absoluut niet sparen ik heb zoals ze zeggen: gat in mijn hand.

20-01-2003, 11:19
En Toufik19 bedankt voor je bewijs.Dat zegt meer dan genoeg.

20-01-2003, 11:21


salaam NadorPrins,
Waarom niet he shnoe fiha.Als ik daar rijk mee wordt....

20-01-2003, 11:24
salaam MustaphaAA,

Wat vind jij er eigenlijk van?

20-01-2003, 11:26

Citaat:
Origineel gepost door Glimlachje
salaam NadorPrins,
Waarom niet he shnoe fiha.Als ik daar rijk mee wordt....
vergeet niet dat je hierover later zult ondervraagd worden over wat je deed met je geld.

Ga jij aan Allah swt antwoorden: "ik heb er villa's mee gekocht en dure auto's en natuurlijk enkele luxe artikelen" Ga jij dit antwoorden terwijl jouw medebroeders en zusters afgeslacht worden en niet eens basisvoedsel hebben?


Er is een hadith die zegt dat de meeste mensen in de Hemel armen waren,dus dan zegt dit al genoeg over de impact van geld op de mens.

Pagina's : [1] 2 3