Bekijk volle/desktop versie : dringend: Ik heb een vraag over huurwoning/woningbouw



22-08-2012, 14:48
Salaam Alaikum wa rahmatoellaahi wa barkatoeh,

Ik heb een woning gekregen van de woningbouw alleen er moest nog wat gerepareerd worden en ik zou de sleutels per 16 juli krijgen, een week van te voren kreeg ik weer een email met de mededeling dat ik pas per 1 oktober de sleutels zou krijgen.

Ik heb ze gebeld paar keer daarna werd mij verteld dat ik het deze week anders aankomende week de sleutels zou krijgen en dat krijg ik morgen te horen voor definitief.

Ik vroeg mij dus nu af kan ik geen stappen tegen ze onder nemen? En wat moet ik doen morgen wanneer zij weer gaan zeggen dat het toch langer gaat duren?

22-08-2012, 14:58


kan iemand mij juridische advies geven?

Kunnen zij zomaar afspraken met mij maken en vervolgens die niet na komen?
Want hierdoor kan ik de rest van mijn zaken ook niet regelen.

22-08-2012, 15:23
Goedendag,

Indien je een mondelinge afspraak hebt (dus telefonisch ) dan kan je weinig doen indien je op papier hebt staan dat jij de sleutels krijgt op een bepaalde datum dan kan jij er werk van maken, maar dat zou ik niet doen het kost tijd en kost geld (advocaat ect) en het kan zijn dat ze jou toch op 1 of en ander manier wiegen als huurder want jij hebt nog geen huurovenheerkomst getekend. En ga even langs in plaats van alles via de telefoon te doen. succes en heb geduld

22-08-2012, 21:57
wasalam a3likom.

als eerst gefeliciteerd met je huisje. de datum die aangegeven word wanneer je er in mag wonen mogen ze van afwijken. bij mij hadden ze het ook gedaan. ik kon erpas na1 maand in na aangegeven datum. ze zullen vast nog werkzaamheden moeten verichten wat bij mij het geval was. ze doen het heus niet expres hun hebben er ook liever snel iemand in zitten zodat er huur word betaalt.

maar je kunt proberen een klacht op deze site neer te zetten en hopelijk gaan ze reageren mochten ze morgen weer met iets anders aankomen. http://https://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_google_klachtenkompas