Bekijk volle/desktop versie : Je kind 's nachts zindelijk krijgen?



21-08-2012, 22:44
Hoe begin je daar aan? Ik heb gemerkt dat wanneer mijn dochter wakker wordt in de ochtend, haar luier steeds zo goed als droog is. Nu wil ik graag dat ze gaat slapen zonder luier. Kan ik haar gewoon zo naar bed sturen? Wat als ze 's nachts toch moet plassen, moet ik haar wakker maken of niet? Vertellen jullie even hoe jullie het hebben aangepakt..

Thx a lot!

21-08-2012, 22:56


hier was de luier in de ochtend ook altijd droog.. dus op een gegeven moment naar bed gedaan zonder luier en tis helemaal goed gegaan el7amdolilah!!

21-08-2012, 22:59

Citaat door MoesCH:
hier was de luier in de ochtend ook altijd droog.. dus op een gegeven moment naar bed gedaan zonder luier en tis helemaal goed gegaan el7amdolilah!!


Ah super! Ik dacht daarnet ook de luier niet meer om te doen, maar toen dacht ik: stel ze moet dan ineens wel plassen deze nacht, en dan plast ze alles onder

21-08-2012, 23:00
je kunt een molton onderlegger op dr matras doen voor de zekerheid! als t altijd goed is gegaan zal t zonder luier vast ook goed gaan

21-08-2012, 23:02



Citaat door MoesCH:
je kunt een molton onderlegger op dr matras doen voor de zekerheid! als t altijd goed is gegaan zal t zonder luier vast ook goed gaan


Oh ok, dat is wel een idee. Waar haal ik zo'n molton onderlegger, weet je dat?

22-08-2012, 08:42
je kan ook van die onderleggers halen die je had bij het kraampakket voor als je vliezen braken, bij elke apotheek te koop en volgens mij ook bij de drogisterijen, mocht ze per ongeluk toch plassen dan heb je geen vlekken op je matras. het kan natuurlijk altijd gebeuren.

Ik welkte mijn kinderen de eerste paar keer snachts om te gaan plassen. na een tijdje vergat ik het en merkte dat het zonder dat ook goed ging.

22-08-2012, 09:22
Bij de mijne ging het vanzelf..
Hij droeg het overdag niet. Wanneer hij naar bed moest zei hij dat zijn vriendjes ook geen luiers meer droegen en daarom wou hij het zelf ook niet.
+ gewoon naar de wc brengen voor het slapen, ookal zeggen ze nee ik hoef niet.

24-08-2012, 14:40
de mijne is vandaag 2 geworden en heb gisteren voor het eerst geen luier aan gedaan.
nou gewoon droog uit bed gekomen.