Bekijk volle/desktop versie : PvdA-Kamerlid vreest voor PVV toestanden als SP mag meeregeren



21-08-2012, 21:23

Citaat:
Plasterk wil wettelijk maximum duur kabinetsformaties
PvdA-Kamerlid vreest voor PVV toestanden als SP mag meeregeren

PvdA-Kamerlid Ronald Plasterk wil een wet invoeren die stelt dat kabinetsformaties niet langer dan zes weken mogen duren. Lange kabinetsformaties zijn volgens hem 'slecht voor de reputatie van de politiek', zegt hij in het nieuw nummer van HP/De Tijd.

"De Gemeentewet schrijft voor dat formaties in de lokale politiek zes weken mogen duren en altijd komen partijen er binnen die termijn met elkaar uit. Waarom zouden we voor de landelijke politiek niet een vergelijkbare afspraak maken?", aldus Plasterk.

Plasterk zegt in het interview ook bang te zijn voor PVV toestanden als de SP gaat meeregeren. Roemer kan volgens Plasterk niet anders dan concessies doen inzake de AOW-leeftijd, de begrotingsdiscipline en de redding van de euro.

"Dat is iets waar een partij als de PVV in zekere zin ook last van heeft gekregen toen ze meeregeerde, en je ziet waartoe dat heeft geleid."

HP/De Tijd: Plasterk: Stel wettelijk maximum aan duur kabinetsformaties
Bron : de Joop


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hieruit valt dus te concluderen dat de PvdA nimmer met de SP in een kabinet gaat zitten. Alle praatjes over een linkse coalitie blijken wederom leugens, net als in 2006 ( De Timmermans-SP wikileaks-onthulling ).

Een stem op de PvdA is dus een stem op de VVD en de overige Kunduz-coalitiegenoten.

21-08-2012, 21:29



Citaat door Abjectief:
Bron : de Joop


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hieruit valt dus te concluderen dat de PvdA nimmer met de SP in een kabinet gaat zitten. Alle praatjes over een linkse coalitie blijken wederom leugens, net als in 2006 ( De Timmermans-SP wikileaks-onthulling ).

Een stem op de PvdA is dus een stem op de VVD en de overige Kunduz-coalitiegenoten.
Die meneer in jouw ondertekening heeft een punt vind je niet?

21-08-2012, 22:45
Ik begrijp niet waarom mensen stemmen.
Kan iemand mij dit uitleggen.
Wat zijn jullie beweegredenen?

21-08-2012, 22:49

Citaat door Like2Garden:
Ik begrijp niet waarom mensen stemmen.
Kan iemand mij dit uitleggen.
Wat zijn jullie beweegredenen?
Stemmen is onzin. Politici zijn leugenaars. Ze beloven van alles om zieltjes te winnen maar uiteindelijk maken ze niks waar.