Bekijk volle/desktop versie : Draagdoek of kinderwagen?



21-08-2012, 20:35
Wat is jullie ervaring en mening hierover?
Ik wou eerst voor een draagdoek gaan omdat het makkelijk lijkt de tram of de bus te nemen of ergens naartoe te gaan,je kindje ligt steeds tegen je aan,men zegt dat kindjes in een draagdoek minder last van reflux hebben...mijn moeder heeft me ook altijd in haar armen gedragen,alleen mijn broer moest in een kinderwagen wegens al een zware baby te zijn...

Maar anderzijds met een kinderwagen is het ook makkelijk,alhoewel wat zijn de voordelen ervan?

21-08-2012, 20:48


Ik heb ze allebei. Ik raad je ook aan om ze allebei te kopen. MIjn kindje vond het bijv. niet fijn om liggend in de draagdoek te gaan. Ik moet hem altijd rechtop dragen. DAarbij is het soms ook vermoeiend om hem heel de tijd in de draagdoek te dragen. Is ook lastig om hem te knopen als je alleen bent en na een tijdje zakte die af bij mij.

21-08-2012, 20:50
Allebei is het makkelijkst. Meestal met een maand of 3 worden ze te zwaar om lang te dragen in de draagdoek.
En als je echt een dagje weg gaat is het ook niet te doen.
Bovendien zijn veel draagdoeken voor heel kleine babies niet veilig. Daar is de laatste tijd veel over te doen geweest.

21-08-2012, 20:55
inderdaad gewoon allebei kopen. Een beetje afwisseling ook voor jou..

21-08-2012, 20:56



Citaat door Mlle_Sariitha:
Ik heb ze allebei. Ik raad je ook aan om ze allebei te kopen. MIjn kindje vond het bijv. niet fijn om liggend in de draagdoek te gaan. Ik moet hem altijd rechtop dragen. DAarbij is het soms ook vermoeiend om hem heel de tijd in de draagdoek te dragen. Is ook lastig om hem te knopen als je alleen bent en na een tijdje zakte die af bij mij.
Wanneer gebruik je de draagdoek,en wanneer de kinderwagen? En welk model draagdoek had jij toen?

21-08-2012, 20:57

Citaat door MoulatelKuzina:
Allebei is het makkelijkst. Meestal met een maand of 3 worden ze te zwaar om lang te dragen in de draagdoek.
En als je echt een dagje weg gaat is het ook niet te doen.
Bovendien zijn veel draagdoeken voor heel kleine babies niet veilig. Daar is de laatste tijd veel over te doen geweest.
ai,echt? Die vrouw in de winkel verzekerde me dat het 100 procent veilig is alleen dat je het wel op de juiste manier moet knopen.

21-08-2012, 21:07

Citaat door Mariah:
Wanneer gebruik je de draagdoek,en wanneer de kinderwagen? En welk model draagdoek had jij toen?


Ik gebruik 90% van de tijd mijn kinderwagen. De draagdoek heb ik in marokko vaakg ebruikt omdat het daar te druk was evoor een kinderwagen. En hier gebruik ik die ook als we soms naar de winkel gaan. IK heb hem al een tijdje niet meer gebruikt omdat mijn zoontje al over de 6kg weegt, maar ben wel van plan om hem nog te gebruiken. Alleen ishet met deze warmte ook niet te doen om een draagdoek te gebruiken.

Ik heb de Tricot Slen

21-08-2012, 21:39

Citaat door Mlle_Sariitha:
Ik gebruik 90% van de tijd mijn kinderwagen. De draagdoek heb ik in marokko vaakg ebruikt omdat het daar te druk was evoor een kinderwagen. En hier gebruik ik die ook als we soms naar de winkel gaan. IK heb hem al een tijdje niet meer gebruikt omdat mijn zoontje al over de 6kg weegt, maar ben wel van plan om hem nog te gebruiken. Alleen ishet met deze warmte ook niet te doen om een draagdoek te gebruiken.

Ik heb de Tricot Slen
ai,een tricot slen is idd heel erg warm. komt er nog bij dat ik volgende jaar naar een land ga verhuizen inshAllah waar 30 tot 45 graden normaal is.
Men heeft mij zon wikkeldoek van zijde aangeraden,alhoewel die veel iets duurder is...