Bekijk volle/desktop versie : Dit is wat er met je lichaam gebeurt als je elf dagen lang niet slaapt!



21-08-2012, 10:15
Dat hij dat zo lang zou kunnen volhouden joh.


Citaat:
In 1965 besloot de zeventienjarige student Randy Gardner om zo lang mogelijk wakker te blijven. Met behulp van een onderzoeksteam van Stanford University lukte het hem om in totaal elf dagen wakker te blijven. Gardner had last van stemmingswisselingen, geheugenverlies, hallucinaties en verlies van coördinatie.
Dit gebeurt er precies wanneer je te lang wakker bent:
Allereerst zal de bloeddruk stijgen, de stofwisseling vertragen en het lichaam een oncontroleerbare drang naar koolhydraten krijgen. De lichaamstemperatuur daalt en het immuunsysteem wordt zwakker. Uiteindelijk kom je in een situatie terecht die te vergelijken is met een slechte LSD-trip. Je kunt geen eenvoudige beslissingen meer nemen en voor de hand liggende dingen worden niet meer begrepen.

http://www.welingelichtekringen.nl/gezond/52591/dit-is-wat-er-met-je-lichaam-gebeurt-als-je-11-dagen-lang-niet-slaapt.html

21-08-2012, 10:16



Citaat:
in totaal elf dagen wakker te blijven.
Hoop niet dat een marokkaan dit ooit heeft overtroffen.

21-08-2012, 10:53

Citaat door IslamwOmen:
Dat hij dat zo lang zou kunnen volhouden joh.
Ik heb wel eens 6 dagen achtereen niet geslapen. Dat was na een zware operatie. Inslaapmidelen hielpen niet.
Idd ga je hallucineren, de bloeddruk stijgt en je voelt je zo rót, dat is met geen pen te beschrijven..vreselijk!

21-08-2012, 10:57

Citaat door Djeny:
Ik heb wel eens 6 dagen achtereen niet geslapen. Dat was na een zware operatie. Inslaapmidelen hielpen niet.
Idd ga je hallucineren, de bloeddruk stijgt en je voelt je zo rót, dat is met geen pen te beschrijven..vreselijk!

Heftig dit.. ik sliep soms 2 keer per dag als ik erg moe ben. Ik zou me dit dus nooit kunnen voorstellen paar dagen zonder slaap

21-08-2012, 11:04



Citaat door IslamwOmen:
Hoop niet dat een marokkaan dit ooit heeft overtroffen.
Wel 6 dagen achter elkaar geslapen!

21-08-2012, 11:13

Citaat door IslamwOmen:

Heftig dit.. ik sliep soms 2 keer per dag als ik erg moe ben. Ik zou me dit dus nooit kunnen voorstellen paar dagen zonder slaap
Het is ook heel eng, je omgeving alles is niet meer zoals het in werkelijkheid is. Je blijft in je hoofd maar druk door de beelden die je gaat zien, dingen horen en ruiken, voelen..

Het voelt alsof je gaat sterven je psyche kan dat niet aan..

Maar gelukkig ben ik er doorheen geholpen God zij dank

21-08-2012, 11:13

Citaat door SimSima:
Wel 6 dagen achter elkaar geslapen!
Hoe?

21-08-2012, 11:18

Citaat door SimSima:
Wel 6 dagen achter elkaar geslapen!
hoe kreeg je dat nou weer voor mekaar, in coma geraakt?

21-08-2012, 11:19

Citaat door Djeny:
Het is ook heel eng, je omgeving alles is niet meer zoals het in werkelijkheid is. Je blijft in je hoofd maar druk door de beelden die je gaat zien, dingen horen en ruiken, voelen..

Het voelt alsof je gaat sterven je psyche kan dat niet aan..

Maar gelukkig ben ik er doorheen geholpen God zij dank
Beter hoor, zou er niet aan willen denken.

24-08-2012, 23:24
Als je een zeker niveau bereikt hoef je nooit meer te slapen.

24-08-2012, 23:26
nooit slapen bestaat niet!
Laat dat maar een feit zijn!!

24-08-2012, 23:30
Als je eenmaal zover bent kan je kogels ontwijken.

24-08-2012, 23:42


kogels? bommen bedoel je..

24-08-2012, 23:44

Citaat door IslamwOmen:
kogels? bommen bedoel je..
De Ene hoeft ze niet eens meer te ontwijken als hij zo ver is.