Bekijk volle/desktop versie : Dames, zouden jullie je (schoon)ouders in huis nemen..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

21-08-2012, 10:06
En voor ze zorgen..

Waarom wel of niet..

21-08-2012, 10:11


Als ze op leeftijd zijn en het zelf niet meer kunnen? Zeker weten! Waarom? Het zijn mijn ouders, en die verdienen dat.. zo ook met mijn schoonouders.. het zijn de ouders van mijn man.. en hij geeft net zo veel om ze, als ik om mijn ouders.

21-08-2012, 10:13
Ligt er maar aan, kunnen ze nog in hun eigen huis verzorgd worden dan zorg ik daarvoor. Ik heb nog een eigen gezin die ik draaiende moet houden.

Ik zou eerder zorgen dat ze vlak in de buurt wonen en gewoon een paar keer per dag heen gaan en checken of alles in orde is. Dan ga ik, dan mijn man en als mijn kinderen ouder zijn, dan stuur ik hun ook wel. Ze zullen ook wel recht hebben op thuiszorg en de rest van de klusjes verdeel ik weer over de week. Daarnaast spreek de rest van de kinderen aan om datgene te doen wat ze kunnen doen. Wie ver weg woont moet eens een weekendje komen logeren en het overnenen. Kan ik ook even weg.

21-08-2012, 10:13

Citaat door elhobje:
Als ze op leeftijd zijn en het zelf niet meer kunnen? Zeker weten! Waarom? Het zijn mijn ouders, en die verdienen dat.. zo ook met mijn schoonouders.. het zijn de ouders van mijn man.. en hij geeft net zo veel om ze, als ik om mijn ouders.
Zo hoort het!

Maar hoe zou je het aanpakken?

21-08-2012, 10:15



Citaat door Ta7rant_:
Zo hoort het!

Maar hoe zou je het aanpakken?
Geen idee hoe ik het zal aanpakken..

21-08-2012, 10:16

Citaat door noona:
Ligt er maar aan, kunnen ze nog in hun eigen huis verzorgd worden dan zorg ik daarvoor. Ik heb nog een eigen gezin die ik draaiende moet houden.

Ik zou eerder zorgen dat ze vlak in de buurt wonen en gewoon een paar keer per dag heen gaan en checken of alles in orde is. Dan ga ik, dan mijn man en als mijn kinderen ouder zijn, dan stuur ik hun ook wel. Ze zullen ook wel recht hebben op thuiszorg en de rest van de klusjes verdeel ik weer over de week. Daarnaast spreek de rest van de kinderen aan om datgene te doen wat ze kunnen doen. Wie ver weg woont moet eens een weekendje komen logeren en het overnenen. Kan ik ook even weg.
Het gaat nu niet om zorg vanuit een instelling, maar om mantelzorg. Denk je dat het huishouden of je gezin niet meer zal lopen als je ouders of schoonouders er zullen zijn?

En eenzaamheid op die leeftijd, nu hebben ze kinderen en straks is iedereen oud en heeft zijn eigen baan, kinderen etc.

Bovendien zouden ze toch liever iemand hebben die ze vertrouwen en kennen dan een of andere dooie griet die haar een prikje geeft en haar bed op maakt en niet met haar kan communiceren en dan zegt ze ja mevrouw uw tijd is om doei!

21-08-2012, 10:17
liever niet..

21-08-2012, 10:17

Citaat door elhobje:
Als ze op leeftijd zijn en het zelf niet meer kunnen? Zeker weten! Waarom? Het zijn mijn ouders, en die verdienen dat.. zo ook met mijn schoonouders.. het zijn de ouders van mijn man.. en hij geeft net zo veel om ze, als ik om mijn ouders.
zo denk ik er ook over

21-08-2012, 10:19

Citaat door Ta7rant_:
Het gaat nu niet om zorg vanuit een instelling, maar om mantelzorg. Denk je dat het huishouden of je gezin niet meer zal lopen als je ouders of schoonouders er zullen zijn?

En eenzaamheid op die leeftijd, nu hebben ze kinderen en straks is iedereen oud en heeft zijn eigen baan, kinderen etc.

Bovendien zouden ze toch liever iemand hebben die ze vertrouwen en kennen dan een of andere dooie griet die haar een prikje geeft en haar bed op maakt en niet met haar kan communiceren en dan zegt ze ja mevrouw uw tijd is om doei!
Zowel mijn ouders als schoonouders hebben genoeg kinderen.. de taken onderling verdelen is ook een optie? Mss kan 1 van de kinderen ze in huis nemen.. en dat ze afentoe eens bij de andere kinderen gaan ''logeren'' ..

21-08-2012, 10:20
ik zal ze niet weigeren maar of ik voor ze kan zorgen is een andere vraag.

als ze bij je willen komen inwonen dan wil dat zeggen dat ze het zelf niet meer aankunnen en dus écht op leeftijd zijn. Oke maar hoe zit het dan met mijn kinderen? Hoe combineer je dat? Het is zwaar hoor. Als mijn man het op zich neemt om voor ze te zorgen dan is er geen enkel probleem.

Eén ouder oke maar twee is een hele klus. En ik zie ook héél weinig moeder én vader inwonen bij hun kinderen, meestal blijven ze bij elkaar in hun eigen woning tot de dood.

21-08-2012, 10:21

Citaat door Ta7rant_:
Het gaat nu niet om zorg vanuit een instelling, maar om mantelzorg. Denk je dat het huishouden of je gezin niet meer zal lopen als je ouders of schoonouders er zullen zijn?

En eenzaamheid op die leeftijd, nu hebben ze kinderen en straks is iedereen oud en heeft zijn eigen baan, kinderen etc.

Bovendien zouden ze toch liever iemand hebben die ze vertrouwen en kennen dan een of andere dooie griet die haar een prikje geeft en haar bed op maakt en niet met haar kan communiceren en dan zegt ze ja mevrouw uw tijd is om doei!
Ze heeft het toch helemaal niet over zorg vanuit een instelling?
Ze heeft het over mantelzorg.

21-08-2012, 10:22

Citaat door elhobje:
Zowel mijn ouders als schoonouders hebben genoeg kinderen.. de taken onderling verdelen is ook een optie? Mss kan 1 van de kinderen ze in huis nemen.. en dat ze afentoe eens bij de andere kinderen gaan ''logeren'' ..
Ik vind dit niet handig, dit is heel lang gedaan bij mijn overgroot opa en oma, als je van huis naar huis moet, lijkt het of je een zwerver bent en niemand je wil, denk aan jezelf en hoe jij je zou voelen!

Ik zou er voor zorgen dat ze gewoon bij 1 iemand een kamer hebben en daar hun eigen plek. Als dat gezin op vakantie gaat kun je ze altijd vragen om tijdelijk bij een vd andere kinderen te verblijven, maar dat is anders.

21-08-2012, 10:25



Citaat door Torrie:
Ze heeft het toch helemaal niet over zorg vanuit een instelling?
Ze heeft het over mantelzorg.
Ze zegt als ze zorg kunnen krijgen in hun eigen huis zorg ik daarvoor. HEB NOG EEN EIGEN GEZIN DIE IK DRAAIENDE MOET HOUDEN. Wat maak jij op uit die zinnen? Ik kan daar geen mantelzorg uit opmaken.. de rest van de tekst oké! Maar ze hebben ook aandacht en liefde nodig niet alleen zorg.

21-08-2012, 10:27

Citaat door BruidjeToBe:
ik zal ze niet weigeren maar of ik voor ze kan zorgen is een andere vraag.

als ze bij je willen komen inwonen dan wil dat zeggen dat ze het zelf niet meer aankunnen en dus écht op leeftijd zijn. Oke maar hoe zit het dan met mijn kinderen? Hoe combineer je dat? Het is zwaar hoor. Als mijn man het op zich neemt om voor ze te zorgen dan is er geen enkel probleem.

Eén ouder oke maar twee is een hele klus. En ik zie ook héél weinig moeder én vader inwonen bij hun kinderen, meestal blijven ze bij elkaar in hun eigen woning tot de dood.
Meestal blijven ze idd bij elkaar tot de één overlijdt want de ander kan dan nog redelijk dingen doen.. maar eenzaamheid slaat toe als je zolang gewend bent samen te zijn zonder je kinderen en ineens verlies je je wederhelft. Vaak gaat het ook maar om 1 ouder.

Niemand heeft gezegd dat het makkelijk zal zijn, maar wat dacht je toen jij klein was, dat dat wel gemakkelijk was?

21-08-2012, 10:30
Het beste en ik spreek echt uit ervaring, mijn opa's en oma's van beide zijn kanten zijn hulpbehoevend hamdullah dat we nog van ze mogen genieten. Plus mijn ouders. Allen hebben ze een eigen woning. Echter elke ouders hebben een zoon of dochter in de straat of in de portiek wonen. Dus op diegene rust de meeste zorg en verantwoordelijkheid. Maar betreft andere zorg, huishouden, ziekenhuizen en afspraken administratie dat is verdeeld. Als je je ouders of schoonouders in huis neemt moet je weten dat je geen leven meer hebt. En zo op internet even tikken en lezen denk je ewa saffi. Maar als je echt weet wat dit inhoud, dan ervaar je het heel anders. Allah ie sme7na men elwalideen. De jongeren die gezonder ouders hebben elhamdullilah het is echt een gunst.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16