Bekijk volle/desktop versie : mijn kind is slim



Pagina's : [1] 2

20-08-2012, 18:01
mijn zoon is anderhalf en ik ben enorm verbaasd hoe slim hij is.
als ik zeg oogjes, knippert ie met zijn ogen.
als ik zeg vingertje, steekt ie een vinger in de lucht,
als ik zeg vijf, geeft ie high five.
hij kan zelf de trap oplopen en als ie iets niet mag en toch wilt kijkt ie naar me en schud ie met zijn hoofd.

ben ik nou zo een onwetende dombo die te trots is op zijn kind en zijn alle kinderen zo bijdehand slim of is het écht zo?
vaders (en moeders) graag een conversatie hierover........................

20-08-2012, 19:06


schattig hoor, elke ouder is trots op zijn kind. maar die dingen die jij opnoemt zijn wel normaal bij een kind van anderhalf.

20-08-2012, 21:31
Mijn kind kon bij 14 maanden al heel wat dingen waar ik verbaasd over was...

Als ik zei dua dan deed hij zijn 2 handen bij elkaar..
Als ik zeg Allahoe akbar dan doet hij zijn handen op zijn oren...
Als ik zeg box dan geeft hij mij een box
en als ik zeg salamoe alaikoem dan geeft hij mij een hand.

Maar hij is nu 16 maanden en praat nog helemaal niks.. Hij zegt alleen Nee en daaaag... Geen mama of pappa of andere dingen.. Hij doet alles na en begrijpt alles.. Maar praten... Daar moeten we nog even aan werken

20-08-2012, 22:01
Elk ouder is trots op zijn kind idd, de mijne is nu 24maanden en die kan perfect praten, en die kan alfabet helemaal van buiten en die kan ook tot 10 tellen. En bijna alle dieren kent hij bij naam en gebaren dat ze doen.
Het heeft ook te maken met hoe vaak jij er mee bezig bent enz... Bij mij is dat mijn eerste kindje dus ben ik er echt hele dag mee aant praten enz.... Waar door hij ook heel veel dingen kan.

20-08-2012, 22:04


hihi schattig.. mijn prijnsesje van bijna 14 maanden.. kan ook haar neus aanwijzen, zwaait als ze 'dag, doei of salamou 3aliakom hoort,geeft veel kusjes.. loopt super snel de trap op.. probeert haar schoenen en kleertje zelf aan te trekken.. zegt wat woorden en sinds vandaag kan ze haar 2 maanden oudere neef roepen bij naam '' idiiisss'

Allah y5alihoem

20-08-2012, 22:59

Citaat door benyamine:
Elk ouder is trots op zijn kind idd, de mijne is nu 24maanden en die kan perfect praten, en die kan alfabet helemaal van buiten en die kan ook tot 10 tellen. En bijna alle dieren kent hij bij naam en gebaren dat ze doen.
Het heeft ook te maken met hoe vaak jij er mee bezig bent enz... Bij mij is dat mijn eerste kindje dus ben ik er echt hele dag mee aant praten enz.... Waar door hij ook heel veel dingen kan.
Alle kinderen zijn slim hmdl. Maar jou kind is echt slim tbarke'Allah. Alfabet nu al? Ik vind het maar knap. Want dat is niet zitten praten en hopen dat hij iets op pikt. Je hebt dat echt volgens mij met hem zitten leren. Ik hou wel van zulke kinderen. Die van mij is nu 2 en een half jaar. Ik leer hem nog geen alfabet en ook nog niet tot 10 tellen. Hij kent wel letters maar gooit die gewoon willekeurig door elkaar zo ook met tellen. Ook dat heeft hij niet van mij. hij kan wel goed praten hmdl arabisch en nederlands. Dieren kan hij op noemen en zijn lichaamsdelen. In ieder geval lay 3li likom louled kom

20-08-2012, 23:18
hahahhahah zometeen wordt deze topic een mijn kind is slimmer dan jouw kind.. hihi

Maar wel leuk om te lezen wat andere kinderen doen en kunnen... Moeders let erop dat elke kind een eigen ontwikkeling heeft en de ene is gewoon wat sneller is dan de ander... Dus niet onzeker worden van deze topic !!!

20-08-2012, 23:20

Citaat door ahmedlover:
hihi schattig.. mijn prijnsesje van bijna 14 maanden.. kan ook haar neus aanwijzen, zwaait als ze 'dag, doei of salamou 3aliakom hoort,geeft veel kusjes.. loopt super snel de trap op.. probeert haar schoenen en kleertje zelf aan te trekken.. zegt wat woorden en sinds vandaag kan ze haar 2 maanden oudere neef roepen bij naam '' idiiisss'

Allah y5alihoem
Ik moet wel zeggen dat toen mijn zoontje 11 maanden was hij de trap op kroop/klimt... Weet je hoe schrikken dat was.... pffffffff Vanaf dat moment moest je echt elke keer in de gaten houden dat de deur dicht was...

hahahah maar zeker masha allah dat ze haar neefje kan roepen waar ze ruzie mee maakt ... hahahah

20-08-2012, 23:28

Citaat door souk2003:
Alle kinderen zijn slim hmdl. Maar jou kind is echt slim tbarke'Allah. Alfabet nu al? Ik vind het maar knap. Want dat is niet zitten praten en hopen dat hij iets op pikt. Je hebt dat echt volgens mij met hem zitten leren. Ik hou wel van zulke kinderen. Die van mij is nu 2 en een half jaar. Ik leer hem nog geen alfabet en ook nog niet tot 10 tellen. Hij kent wel letters maar gooit die gewoon willekeurig door elkaar zo ook met tellen. Ook dat heeft hij niet van mij. hij kan wel goed praten hmdl arabisch en nederlands. Dieren kan hij op noemen en zijn lichaamsdelen. In ieder geval lay 3li likom louled kom
Ja soubhaanallah mijn zoontje is echt nieuwsierig naar alles soms maakt hij mij gek, zoals bv als we aant wandelen zijn dan vraagt hij en wat is dit en dit en dat pff soms echt vermoeind hoor. En dat hij tot 10 kan tellen heeft te maken omdat ik elke dag de trappen met hem tel hahah, Ik ben zwanger en als we thuis komen vraagt hij dat ik hem moet pakken en
als ik zakken heb en zijn tas enz... Gaat het soms moeilijk dan zeg ik kom we gaan tellend naar boven en zo heeft hij dt dus geleerd. En omdat hij alles snel onthoud begon ik met alfabet te zeggen en in 1 week tijd had hij het al helemaal van buiten geleert twarkellah.

20-08-2012, 23:40
souk2003.. je hoeft t hem niet te leren als in het alfabet voor m op te dreunen.. maar spelenderwijs pikken ze heel veel dingen op..
ik zong met mn zoontje altijd het liedje van het alfabet.. zo kon hij ook al heel vroeg het alfabet..

en wat benyamine met trappen tellen doet, deed ik ook.. woon 3 hoog zonder lift.. en met zwangere buik kon ik hem niet tillen.. dus handje vasthouden en samen de treden gaan tellen, telkens maar tot 10 gaan en later gingen we zelfs tot de 15.. dus hij kan nu tot 15 tellen..

ook educatief speelgoed hebben ze hartstikke veel aan en leren er kei veel van.. mijn zoontje herkent nu bijna alle letters van het alfabet en de cijfers.. ik schrik er soms zelf van
laatst stonden we in de lift en vraagt ie welk knopje hij moet drukken.. ik zeg druk maar op dat knopje beneden.. zegt ie nee, dat is de letter U... (u van uitgang stond op t knopje) stond er van versteld hahah!

21-08-2012, 03:25
mijn zoontje is 18 maanden

als ik zeg bizoe, dan geeft ie mij een kus weetje als ie dat doet dan smelt ik gewoon
hij kan de tv aan en uit doen, als ik zeg in het arabisch gewoon gebril ksha3 tele dan doet ie dat gewoon
hij zegt ook 3TINI (geef)
als ie iets niet wil dan zegt ie gewoon no
hij zegt ook abc en doet een poes na hij zegt ook gewn mama papa en herhaalt alles wat je zegt dat is echt zooooo sgattig.....

maar hij doet zijn broer na is normaal, mme zoontje word bijna 4 inchallah
die praaat alleen maar frans hij telt enkent de alfabet uit zijn hoofd zowel engels als frans....zelfs ik ken geen alfabet inhet engels telt ook in het engels subhannellah

kinderen zijn denk ik zo ie zo slim niet de eerste die zijn altijd langaaam, maar de 2deen derde zijn echt heel snel

als de jongste een kakje heeft gedaan zegt ie mama kaka dan wijst ie naar zijn luier

21-08-2012, 10:01
Natuurlijk is het belangrijk dat je veel met jouw kind communiceert maar ieder kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier. Al moet ik zeggen dat ik de kinderen van tegenwoordig sowieso heel slim vindt macha allah. Als ik naar mijn neefjes en nichtjes kijk en luister dan denk ik vaak, huh ik was niet zo bijdehand op die leeftijd hihi. Het heeft ook met de tijd te maken! Ik praat nu al heel veel arabisch met mijn zoontje van bijna 4 maandjes en hij vindt het geweldig en blijft aandachtig luisteren. Baby's en kinderen zijn gewoon heel nieuwsgierig.

22-08-2012, 17:32


Mijn kind van 11 maanden loopt al de trap op en snel ook, ik schrok de eerste keer!
Veder doet hij de tv aan en uit met de afstand bediening en zegt daai als die gevallen is of tattah als die aan de plant wil komen kadaa als het op is... soubhannallah hij pikt echt heel snel op. is dit omdat ik met hem veel praat of???

ik schik gwoon van hem soms...

22-08-2012, 17:33
oja papa mama en dag dag kan die zeggen en ze naam na zeggen terwijl reda nou niet echt een makkelijke naam is..

22-08-2012, 17:47

Citaat door 00laila00:
oja papa mama en dag dag kan die zeggen en ze naam na zeggen terwijl reda nou niet echt een makkelijke naam is..
Tbarkellah!

Pagina's : [1] 2