Bekijk volle/desktop versie : Concentratie zero.



Pagina's : [1] 2

20-08-2012, 13:46
Ik kan me maar niet focussen, het gaat gewoon niet.

Wat nu, zucht.

20-08-2012, 14:01


Bismillah zeggen en opnieuw focussen op hetgeen jou bezig hoort te houden.

allahie 3awnek

Waar komt het door?

20-08-2012, 14:03
Zorg voor een deadline; ga niet 8u per dag werken aan iets dat je met een krappe deadline in 2u kan doen.
Als je het in 2u moet doen, wedden dat je optimale concentratie hebt?

20-08-2012, 14:16
Ik heb dat ook vandaag, heb dit nooit eerder zo erg gehad als vandaag. Mijn re3ker is nog steeds bij de ramadaan etc. Krijg ook geen hap door mijn keel.

20-08-2012, 14:50


Even iets anders gaan doen. Bismillah zeggen als je weer aan de slag gaat.

20-08-2012, 14:57

Citaat door CedricGervais:
Zorg voor een deadline; ga niet 8u per dag werken aan iets dat je met een krappe deadline in 2u kan doen.
Als je het in 2u moet doen, wedden dat je optimale concentratie hebt?
Marokkanen en deadlines ? Gaat moeilijk samen..

Beter is je af te vragen waarom je je niet kan concentreren. Als het een terugkerend iets is moet je je gewoontes aanpakken.
Bij mij komt dit doordat ik met zoveel tegelijkertijd bezig wou zijn. Nu probeer ik eerst iets af te werken alvorens naar het volgende karwei te springen. Een agenda houden en voor elk karweitje een tijdslot reserveren helpt ook.

van deadline naar deadline je eigen onder stress erdoor krijgen is sowieso niet gezond

20-08-2012, 15:01

Citaat door Merouene:
Marokkanen en deadlines ? Gaat moeilijk samen..

Beter is je af te vragen waarom je je niet kan concentreren. Als het een terugkerend iets is moet je je gewoontes aanpakken.
Bij mij komt dit doordat ik met zoveel tegelijkertijd bezig wou zijn. Nu probeer ik eerst iets af te werken alvorens naar het volgende karwei te springen. Een agenda houden en voor elk karweitje een tijdslot reserveren helpt ook.

van deadline naar deadline je eigen onder stress erdoor krijgen is sowieso niet gezond
x2

Ga anders ff een blokske rond? Ff iets anders dan dan uw boeken. =(

20-08-2012, 15:07
Effe lekker een pauze nemen en daarna er weer tegenaan werkt heerlijk.

20-08-2012, 15:15

Citaat door Woe7wer:
Bismillah zeggen en opnieuw focussen op hetgeen jou bezig hoort te houden.

allahie 3awnek

Waar komt het door?
Het lukt gewoon echt niet, alsof dat er geen enkele letter wil doordringen. En het is echt een vak waar je je hoofd moet bijhouden, geen blokvak, maar een "snap-vak"

Geen idee, heb mijn acht uur geslapen deze nacht, maar ik voel me zo suf =(


Citaat door CedricGervais:
Zorg voor een deadline; ga niet 8u per dag werken aan iets dat je met een krappe deadline in 2u kan doen.
Als je het in 2u moet doen, wedden dat je optimale concentratie hebt?
Ja het is geen taak, het is gewoon een vak dat ik moet studeren en ik sta zooooooo achter op schema. Ik word er zenuwachtig, maar ipv dat ik dan eindelijk in gang schiet, kan ik me gewoon niet concentreren. Heb net een uurtje geslapen, maar heb niet het gevoel dat het beter zal gaan.

Citaat door Bloesem20:
Ik heb dat ook vandaag, heb dit nooit eerder zo erg gehad als vandaag. Mijn re3ker is nog steeds bij de ramadaan etc. Krijg ook geen hap door mijn keel.
Misschien komt het door het weer? Maar dat vind ik dan weer zo'n flauw excuus..

Citaat door CreativeMind:
Even iets anders gaan doen. Bismillah zeggen als je weer aan de slag gaat.
Goed idee, ik ga nu weer beginnen, eens zien of het dan weer lukt. Ik zit al van tien uur achter mijn boeken en ik heb één blaadje gedaan, dat is toch gewoon schandalig -maf-

20-08-2012, 15:16

Citaat door Merouene:
Marokkanen en deadlines ? Gaat moeilijk samen..

Beter is je af te vragen waarom je je niet kan concentreren. Als het een terugkerend iets is moet je je gewoontes aanpakken.
Bij mij komt dit doordat ik met zoveel tegelijkertijd bezig wou zijn. Nu probeer ik eerst iets af te werken alvorens naar het volgende karwei te springen. Een agenda houden en voor elk karweitje een tijdslot reserveren helpt ook.

van deadline naar deadline je eigen onder stress erdoor krijgen is sowieso niet gezond
Ik weet waardoor het komt, ik doe het vak gewoon écht niet graag. De oefeningen wel,maar de theorie is helemaal niet veel, maar gewoon moeilijk. Je moet het door en door snappen en ik heb daar precies geen concentratie voor..


Citaat door crazy_lina:
x2

Ga anders ff een blokske rond? Ff iets anders dan dan uw boeken. =(
Heb net geslapen, gewoon op mijn laptoptas, schraalheid alom -__-"


Citaat door tanger_lover:
Effe lekker een pauze nemen en daarna er weer tegenaan werkt heerlijk.
Eens zien of het nu lukt, shoukran!

20-08-2012, 15:19
Een beetje moed en even doorbijten, het zal wel lukken

20-08-2012, 15:21

Citaat door Merouene:
Een beetje moed en even doorbijten, het zal wel lukken
Shoukran! Apprecieer ik enorm.

20-08-2012, 15:25


tip?:

verdeel de theorie in hapjes.
Na iedere hapje (20/30 minuten?)even pauze nemen?

20-08-2012, 15:31
Zoek een fijn plekje met weinig afleiding. Bedenk voor jezelf wanneer je weer pauze mag nemen en tot waar je moet zijn om die pauze ook daadwerkelijk te mogen nemen. Vervolgens diehard ertegen aan gaan, met die pauze in je achterhoofd. Moet lukken toch? Kom op, je kan het Djis!

20-08-2012, 15:33

Citaat door Freaky_moi:
Zoek een fijn plekje met weinig afleiding. Bedenk voor jezelf wanneer je weer pauze mag nemen en tot waar je moet zijn om die pauze ook daadwerkelijk te mogen nemen. Vervolgens die hard ertegen aan gaan, met die pauze in je achterhoofd. Moet lukken toch? Kom op, je kan het Djis!
<< goed advies

Pagina's : [1] 2