Bekijk volle/desktop versie : Zelfverbranding in Rome om crisis



19-08-2012, 18:29

Citaat:
Zelfverbranding in Rome om crisis


De man stak zich in brand bij het parlement in Rome Simone Ramella / flickr / cc / by-nc-sa

Toegevoegd: zondag 19 aug 2012, 17:41
Update: zondag 19 aug 2012, 17:43


Een werkloze man die zich vorige week voor het parlement in Rome in brand stak, is aan zijn verwondingen overleden. Dat melden Italiaanse media.

De man was een weduwnaar van 54. Hij was al maanden werkloos. Voor de Kamer van Afgevaardigden, in het hartje van Rome, stak hij zichzelf in brand. Hij liep zware brandwonden op over 85 procent van zijn lichaam.

In een rugzak liet hij twee brieven achter. Een aan zijn advocaat, en een aan zijn zoon, aan wie hij 160 euro nalaat.

Bologna

De economische crisis in Italië leidde al eerder tot zelfmoorden en zelfmoordpogingen. Zo stak een ambachtsman zich in maart in Bologna in brand voor het gebouw van de belastingdienst. In Griekenland en Israël waren er vergelijkbare gevallen.
http://nos.nl/artikel/408486-zelfverbranding-in-rome-om-crisis.html

19-08-2012, 18:36


In Frankrijk is een man die zichzelf in de fik heeft gestoken ook overleden, was vorige week geloof ik. Hoe komen ze er op zichzelf in de fik steken.... echt niet helemaal lekker.......

19-08-2012, 18:39

Citaat door Gitane:
In Frankrijk is een man die zichzelf in de fik heeft gestoken ook overleden, was vorige week geloof ik. Hoe komen ze er op zichzelf in de fik steken.... echt niet helemaal lekker.......
in noord afrika (tunesie/egypte) heeft het tot een revolutie geleidt.


wanneer mensen wanhopig worden en geen uitkomst meer zien, gaan ze wanhopige daden doen.


gelukkig hebben we de rechtse politici en de "financiele markten" die roepen om meer bezuinigingen op ons klootsjesvolk..om zelf hun riante salris en bonussen en winsten te kunnen blijven graaien.

19-08-2012, 18:49

Citaat door Mathijs:
in noord afrika (tunesie/egypte) heeft het tot een revolutie geleidt.
Ja maar hé het begint nu wel een beetje op een mode verschijnsel te lijken, Jeetje zeg, kies een andere methode om jezelf van het leven te beroven........ grotendeels verbrand en dan een paar dagen later overlijden, vreselijk.......

19-08-2012, 18:49



Citaat door Mathijs:
in noord afrika (tunesie/egypte) heeft het tot een revolutie geleidt.


wanneer mensen wanhopig worden en geen uitkomst meer zien, gaan ze wanhopige daden doen.


gelukkig hebben we de rechtse politici en de "financiele markten" die roepen om meer bezuinigingen op ons klootsjesvolk..om zelf hun riante salris en bonussen en winsten te kunnen blijven graaien.
Bezuinigen moet. Mensen kunnen zichzelf gewoon in brand blijven steken als ze het te koud hebben.

19-08-2012, 18:50

Citaat door Gitane:
In Frankrijk is een man die zichzelf in de fik heeft gestoken ook overleden, was vorige week geloof ik. Hoe komen ze er op zichzelf in de fik steken.... echt niet helemaal lekker.......
Ja, Hollande bezuinigt ook € 43 miljard in twee jaar. Er zullen vast nog meer Fransen in de fik vliegen.

19-08-2012, 18:51
Verschrikkelijk. De radeloosheid moet groot geweest zijn.

19-08-2012, 18:54

Citaat door bellydancefan:
Verschrikkelijk. De radeloosheid moet groot geweest zijn.
precies..en dan heb je een oeps die ook even gebruik maakt van zijn zijn vrijheid om zijn mening te verkondigen...hoe wanstaltig, weerzinwekkend en abject deze ook is.

@oeps je bent een nare hele nare vent..hoop dat je ooit aan den lijve de halve radeloosheid mag die deze mensen hebben gevoeld...denk dat dat al genoeg is om bij jou het kaarsje te doen laten uitgaan.

19-08-2012, 18:56

Citaat door Mathijs:
precies..en dan heb je een oeps die ook even gebruik maakt van zijn zijn vrijheid om zijn mening te verkondigen...hoe wanstaltig, weerzinwekkend en abject deze ook is.

@oeps je bent een nare hele nare vent..hoop dat je ooit aan den lijve de halve radeloosheid mag die deze mensen hebben gevoeld...denk dat dat al genoeg is om bij jou het kaarsje te doen laten uitgaan.
Men steekt elkaar aan sinds Tunesië denk ik.

19-08-2012, 18:57

Citaat door oeps:
Men steekt elkaar aan sinds Tunesië denk ik.
jammer dat jij daar niet bevattelijk voor bent.


19-08-2012, 18:58

Citaat door Mathijs:
jammer dat jij daar niet bevattelijk voor bent.

Ja jammer.

19-08-2012, 19:22

Citaat door Gitane:
Ja maar hé het begint nu wel een beetje op een mode verschijnsel te lijken, Jeetje zeg, kies een andere methode om jezelf van het leven te beroven........ grotendeels verbrand en dan een paar dagen later overlijden, vreselijk.......

Dan weet je hoe mentaal diep 't bij die mensen zit, wanneer ze de fysieke ellende ervoor over hebben.

Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

19-08-2012, 20:01



Citaat door GATARmann:
Nou hopelijk heb jij het koud van de winter ik trakteer jou op 5 liter islamitische benzine gestolen uit libië of irak je mag nog kiezen
Als mijn auto er op loopt is het goed.

19-08-2012, 23:52

Citaat door oeps:
Als mijn auto er op loopt is het goed.
heb je een Fred flintstone auto "lopen met je auto" heb je ook geen benzine nodig