Bekijk volle/desktop versie : mag je.......



13-12-2004, 17:25
Essalaamou aleikom,
ik heb misschien een rare vraag, maar als je net gedoucht hebt, moet je daarna dan alsnog alwoedhoe doen om te kunnen bidden?of is helemaal douchen genoeg?? ik weet t namelijk niet zeker
Alvast bedankt lieve mensen!
Wa aleikom essalaam....

13-12-2004, 17:56


Salaam ou aleikom,
Ik stelde deze vraag omdat de één zei nee het hoeft niet want je wast je helemaal en de ander weer wat anders zegt. Shokran aghie!
Ma3a essalama

13-12-2004, 18:01
je kan wel onder de douche lwoedoe doen...doe ik ook altijd

13-12-2004, 18:12
ow okii dat mag wel , thanks zina

13-12-2004, 21:31



Citaat door anisaleila:
Essalaamou aleikom,
ik heb misschien een rare vraag, maar als je net gedoucht hebt, moet je daarna dan alsnog alwoedhoe doen om te kunnen bidden?of is helemaal douchen genoeg?? ik weet t namelijk niet zeker
Alvast bedankt lieve mensen!
Wa aleikom essalaam....

Salaamoe alaikoem warahmatoellah,

Nee beste zuster, dat kan niet, als je gedoucht hebt telt dat niet als alwodoe... wel als je grote wassing hebt verricht, want die gaat voor de kleine wassing (alwodoe) dan hoef je daarna niet nog eens alwodoe te verrichten, maar als je enkel gedoucht hebt dus niet.

wassalaam

13-12-2004, 22:23
Ahmadullah bedankt voor je reactie! Het is nu duidelijk,

13-12-2004, 22:30

Citaat door misz_sanae:
je kan wel onder de douche lwoedoe doen...doe ik ook altijd
juist die ik ookaltijd

14-12-2004, 17:18
Asalaamoe 'alaiykoem lees hieronder hoe je correct dient te douchen

Hoe zich te wassen bij de grote wassing:

Men begint door “Bismillah” te zeggen met de intentie om de grote wassing uit te voeren. Driemaal zijn handen wassen tot de polsen, vervolgens zijn intieme delen wassen. De kleine wassing verrichten, men kan zijn voeten wassen of dit tot het eind uitstellen. Met vochtige handen wrijft men over de hoofdhuid, voor een vrouw is het voldoende om driemaal water te gieten over haar haren te wrijven zonder haar vlechten los te maken. De imam Tiermidie levert over dat Oem Salama aan de profeet vroeg:“Ik vlecht mijn haar, hoe moet ik mijn grote wassing verrichten, moet ik mijn vlechten losmaken?” “Nee,” antwoordde de profeet , “ het is voldoende om er driemaal water overheen te gieten.” Vervolgens wast men driemaal zijn hoofd en oren, iedere keer met een handje vol water. Dan giet men water over de rechterkant en men wast die van boeven naar beneden, hierop de linkerkant Men moet letten op de verborgen delen van het lichaam, zoals de navel, oksels, de onderkant van de knieën en anderen.

“Als de profeet zijn grote wassing verrichtte,” zei Aisha, “dan begon hij zijn edele handen te wassen alvorens ze in het water te steken, vervolgens waste hij zijn intieme delen, deed de kleine wassing als voor het gebed, bevochtigde zijn haren, wast zijn hoofd driemaal en goot vervolgens water over zijn gehele lichaam.” (Tiermidie)

En Allah en zijn profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) weten het beste.


[URL=http://www.al-islaam.com/al-islaam/cyberimam/index.php?cat=Reinheid+%28Taharah%29&qa=261]Lees verder[/URL]

14-12-2004, 21:31
Salaam lieve mensen,
bedankt dat jullie ff de tijd hebben genomen om te antwoorden, geen water verspillen, dus na t douchen even apart elwoedoe doen! Duidelijk
wa aleikom essalaam