Bekijk volle/desktop versie : Gezocht: Pindakoek met creme fraiche deeg



18-08-2012, 13:00
Wie heeft het recept voor mij?

Het gaat mij om de pindakoekjes met dat hele dunne deeg eromheen.

23-08-2012, 12:25


bedoel je die in een soort maan vorm en half wilt en half bruin zijn?

23-08-2012, 18:40
Deeg;
200 gram creme fraiche
snufje zout
250 gram bloem

Vulling;
500 gram pindas
100 gram poedersuiker

Voor het deeg, doe in een schaal creme fraiche met een snufje zout en voeg beetje bij beetje de bloem toe, tot dat je een glad deeg krijgt zonder klontjes. Laat de deeg in de koelkast minstens 1 uur rusten.

Voor de vulling Doe de pindas een paar minuten in de oven en laat ze koud worden. Mix de afgekoelde pindas met de suiker tot een kneedbaar deeg is ontstaan. verrdeel dit in bollen en maak er 5 cm dikke staven van. Haal het deeg uit de koelkast en verdeel dit in even veel bollen als de staven van pindas. Roliedere deegbal uit tot een rechthoekige lap. Leg een pindastaaf op het deeg en rol het deeg helemaal om de pindastaaf heen en snijd overtollige deeg af met een mes. Maak de staven wat platteren snijd de gevulde staven in stukjes van 0,5 cm leg ze in een ingevette bakblik en laat 15 minuten bakken in een voorverwarmde oven.

23-08-2012, 19:20

Citaat door elfjes:
Deeg;
200 gram creme fraiche
snufje zout
250 gram bloem

Vulling;
500 gram pindas
100 gram poedersuiker

Voor het deeg, doe in een schaal creme fraiche met een snufje zout en voeg beetje bij beetje de bloem toe, tot dat je een glad deeg krijgt zonder klontjes. Laat de deeg in de koelkast minstens 1 uur rusten.

Voor de vulling Doe de pindas een paar minuten in de oven en laat ze koud worden. Mix de afgekoelde pindas met de suiker tot een kneedbaar deeg is ontstaan. verrdeel dit in bollen en maak er 5 cm dikke staven van. Haal het deeg uit de koelkast en verdeel dit in even veel bollen als de staven van pindas. Roliedere deegbal uit tot een rechthoekige lap. Leg een pindastaaf op het deeg en rol het deeg helemaal om de pindastaaf heen en snijd overtollige deeg af met een mes. Maak de staven wat platteren snijd de gevulde staven in stukjes van 0,5 cm leg ze in een ingevette bakblik en laat 15 minuten bakken in een voorverwarmde oven.
Ik had een ander recept wat ingewikkelder was weet ik nog maar ga deze uitproberen!!
Dank je wel xx

23-08-2012, 19:23



Citaat door ivma:
bedoel je die in een soort maan vorm en half wilt en half bruin zijn?
Je kan ze eigenlijk elke vorm geven die je wilt, halve maantje heb k alleen nooit gedaan.
Meestal deed ik gewoon een lange staaf maken van de pindavulling een lap deeg eromheen rollen en dan in stukjes snijden en zo de oven in.

04-08-2013, 22:32
Wie heeft nog een recept waarbij het goed zacht word?