Bekijk volle/desktop versie : zittend te bidden als je vreest voor een miskraam?



Pagina's : [1] 2

17-08-2012, 23:47


Is het voor een zwangere vrouw toegestaan om al zittend te bidden als ze voor een miskraam vreest?

Dit is toegestaan.

Sheikh Al Baani



Sahihan Dalil:

Het bewijs daarvoor is wat door Muslim werd overgeleverd (volume 1. pag 309 en Ibn Madjah n.1237) volgens Aicha die zei:

'De Boodschapper van Allah (salalahoe 3alyhi wa salaam) klaagde en sommige personen onder zijn metgezellen kwamen binnen om hem te bezoeken. De Boodschapper van Allah (salalahoe 3alyhi wa salaam) verrichte het gebed al zittend en ze volgden zijn gebed rechtstaand, Toen gebaarde hij hen om te gaan zitten en ze deden dit..'



Al Boechari volume 1 pagina 348 en andere overleveren ook dat Imraan Ibn Husayn zei: 'Ik had aambeien en ik ondervroeg de Profeet (Salaalhoe 3alyhi wa salaam) over het gebed. Hij (salalahoe 3alyhi wa salaam) zei: 'Bid rechtstaand, en als je dat niet kan, zittend, en als dat niet gaat, dan op je zijde'

17-08-2012, 23:49



De Profeet heeft gezegd:

“Al wie een moslim zijn misstap vergeeft, Allah swt zal zijn misstap vergeven op de Dag van de Opstanding” Ahmad, v.2 p 252

18-08-2012, 12:01
uppp

Djazakallahoe ghairan voor al jouw goeie topics! Heb er heel veel uit kunnen halen

18-08-2012, 13:21
Ik bid soms zittend als ik misselijk ben want als ik dan ga knielen komt het omhoog...
En als ik het erg voel trekken bij mijn baarmoeder (bandenpijn) dan ook zittend

18-08-2012, 13:41


Salam meid

Mabrouk l3ousher

Ik begin nu ook vooral 3sha gebed, zittend te doen.
Niet omdat ik vrees voor een miskraam of iets. Maar mijn voeten die zijn zo opgezwollen op het einde van de dag. Dat het helaas niet mogelijk is om staand te bidden.

Shoukran voor je posting

18-08-2012, 18:32

Citaat door officialy-his:
uppp

Djazakallahoe ghairan voor al jouw goeie topics! Heb er heel veel uit kunnen halen



wa ilakie algair zuster

moge Allah hou verrijken met goede kennis allahoema amien

18-08-2012, 18:33

Citaat door zwanger2012:
Ik bid soms zittend als ik misselijk ben want als ik dan ga knielen komt het omhoog...
En als ik het erg voel trekken bij mijn baarmoeder (bandenpijn) dan ook zittend


subhana Allah dat had ik dus ook tijdens mij 2 zwangerschappen

18-08-2012, 18:35

Citaat door zahra_i:
Salam meid

Mabrouk l3ousher

Ik begin nu ook vooral 3sha gebed, zittend te doen.
Niet omdat ik vrees voor een miskraam of iets. Maar mijn voeten die zijn zo opgezwollen op het einde van de dag. Dat het helaas niet mogelijk is om staand te bidden.

Shoukran voor je posting



wa3alaikoem asalaam

alles goed?
allahoe jubarak fiek zuster

dan is het toegestaan om te zitten
Allah heeft het ons niet moeilijk gemaakt alhamdo li Allah

wa3alaikoem asalaam

20-08-2012, 20:56
Is het niet zo dat de angst reëel moet zijn? Ik kan ook bang zijn om over mijn tenen te struikelen en op de stoeptegels te vallen op mijn buik; maar betekent dit dat ik dan beter niet naar buiten kan gaan om een miskraam te voorkomen.

20-08-2012, 21:42

Citaat door Ninjabi:
Is het niet zo dat de angst reëel moet zijn? Ik kan ook bang zijn om over mijn tenen te struikelen en op de stoeptegels te vallen op mijn buik; maar betekent dit dat ik dan beter niet naar buiten kan gaan om een miskraam te voorkomen.


wa3alaikoem asalaam warahamto allah

als je praat over dreigende miskraam dan is het zeker reëel

en wat de zusters ook bedoelen is als misselijk bent en je gaat buigen dan kan je spontaan braken tijdens je salat
ik heb dat ook meegemaakt met mijn eerste zwangerschap
dus ik bidde ook zittend de eerste maanden van mijn zwangerschap

zo voelt elke zwangere aan wanneer het wel en niet kan

wa3alaikoem asalaam

19-09-2012, 21:40
De oorzaak van een miskraam ligt over het algemeen niet aan teveel beweging of iets dergelijks. Vroeger werd bij een dreigende miskraam vaak bedrust geadviseerd, maar helaas kun je niets doen aan een dreigende miskraam. Het idee dat je door te buigen en bukken een miskraam in werking laat treden, is dus nergens op gebaseerd.

Maar ik kan mij wel voorstellen dat als je een miskraam dreigt te krijgen dat je je ontzettend ziek en beroerd kunt voelen, dus dan begrijp ik het wel als een vrouw zittend gaat bidden.

19-09-2012, 21:44

Citaat door Repentance:
De oorzaak van een miskraam ligt over het algemeen niet aan teveel beweging of iets dergelijks. Vroeger werd bij een dreigende miskraam vaak bedrust geadviseerd, maar helaas kun je niets doen aan een dreigende miskraam. Het idee dat je door te buigen en bukken een miskraam in werking laat treden, is dus nergens op gebaseerd.

Maar ik kan mij wel voorstellen dat als je een miskraam dreigt te krijgen dat je je ontzettend ziek en beroerd kunt voelen, dus dan begrijp ik het wel als een vrouw zittend gaat bidden.



salaam wa3alaikoem warahamto Allah

toch raden de meeste gynaecologe het aan
ik had ook in het begin van deze zwangerschap een flinke bloeding 2 dagen en ik moest ook rusten
ben nu 33 weken
kijk maar als je te veel gaat doen tijdens je zwangerschap krijg je vaak harde buiken
rust in wel belangrijk in je zwangerschap

wa3alaikoem asalaam

19-09-2012, 21:59


Ik vraag mij af waar die gynaecologen dat dan op baseren. Natuurlijk is rust belangrijk - en die moet je ook nemen! - maar ik bedoel meer te zeggen dat als het vruchtje bijv. zodanig misvormd is, dat je een miskraam door middel van veel rusten toch niet tegen te houden is.

Wa Allahu a'lam.

19-09-2012, 22:09

Citaat door Repentance:
Ik vraag mij af waar die gynaecologen dat dan op baseren. Natuurlijk is rust belangrijk - en die moet je ook nemen! - maar ik bedoel meer te zeggen dat als het vruchtje bijv. zodanig misvormd is, dat je een miskraam door middel van veel rusten toch niet tegen te houden is.

Wa Allahu a'lam.


maar zuster je hebt verschillende soorten bloeding dat kan duiden op een miskraam
ik had een bloeding van mijn moederkoek op 11 weken en is daarna gestopt maar heb veel gerust

maar algair inscha Allah alles ligt in de handen van Allah de almachtige

wa3alaikoem asalaam


19-09-2012, 22:34
Geyr insha Allah, ik begrijp wel wat je bedoelt. Ben blij dat je miskraam niet heeft doorgezet.

Liefs.

Pagina's : [1] 2