Bekijk volle/desktop versie : mijn manier van maizena koekjes



17-08-2012, 16:02
ik heb het zo gedaan

Maizena koekjes

ongeveer 50 tot 70 stuks

Ingrediënten:
x 3 eigelen
x 200 gram boter (zachte boter in blokjes) ik heb margerine gebruikt
x zakje vanillesuiker
x 1 kleine tl bakpoeder
x 100 gram gemalen suiker (bijna tot poeder)
x ongeveer 400 gram maizena bij mij is er uiteindelijk ongeveer 150 gram overgebleven in het pakje

x 2 potten chocopasta
x 3 eetlepels zonnebloemolie
x 1 zak cornflakes
x 1 pakje koffiewafels

wat ik gedaan heb is de eigelen, vanillesuiker,bakpoeder, suiker, boter samen gemengd. daarna heb ik beetje bij beetje het maizena bij toegevoegd. ik heb dit net zolang gedaan totdat de deeg net niet te plakkerig wordt. dus wanneer je er balletjes van gaat maken dan mogen ze niet te veel plakken op je handen. Je moet de balletjes maken ter grote van een knikker. niet plat drukken ze worden vanzelf een beetje plat. Doe ze vervolgens op een bakplaat en zet het in de oven die al voor verwarmd is tussen standje 5 en 6. (180 graden ). laat het ongeveer 10 a 15 minuten bakken.

Aan de randen van de koekjes kun je zien dat het gebakken is. het wordt een beetje bruinig van kleur. bovenkant is wit.

maal de koffiewafels en de cornflakes samen in een keukenmachine. smelt de chocolade samen met de eetlepels olie.

doop de koekjes in de gesmolten chocoladen en doe ze daarna in de cornflakes mix. laat de koekjes erin stollen. daarna op een bord leggen.

Ik heb het vandaag zo gemaakt en het is goed gelukt. vergeet niet om voor het bakken van de koekjes een test te doen. dus laat 2 koekjes bakken en kijk of ze niet te plat worden. wanneer dat het geval is dat ze te plat worden doe er meer maizena bij het beslag.

good luck


17-08-2012, 16:38


slm
shoekran voor jouw recept, heb je een foto daarvan?
alvast bedankt

17-08-2012, 17:37
Mijne zijn net pannekoekjes geworden helemaal uit gelopen heb 1 ei, 125 gr suiker, 1 pakje vanille suiker, 125 boter 225 maizena hoe kan dit uit de hand lopen....x

17-08-2012, 19:44

Citaat door 2010alhoceima:
slm
shoekran voor jouw recept, heb je een foto daarvan?
alvast bedankt




alstublieft ben nog niet klaar ik ga de rest met witte chocolade doen en versieren met pure chocola

17-08-2012, 19:56



Citaat door SzWeEtJeGiRl:
Mijne zijn net pannekoekjes geworden helemaal uit gelopen heb 1 ei, 125 gr suiker, 1 pakje vanille suiker, 125 boter 225 maizena hoe kan dit uit de hand lopen....x
ik denk dat er te weinig mazeina in zit en er moet een beetje bakpoeder in zitten. Vandaar die testjes die ik doe. als ze bij mij plat worden voeg ik er meer mazeina bij het beslag.

ik hoop dat dit helpt inshallah

17-08-2012, 19:58

Citaat door shaymabella:


alstublieft ben nog niet klaar ik ga de rest met witte chocolade doen en versieren met pure chocola
mhh shokran zina

18-08-2012, 00:20

Citaat door shaymabella:
ik denk dat er te weinig mazeina in zit en er moet een beetje bakpoeder in zitten. Vandaar die testjes die ik doe. als ze bij mij plat worden voeg ik er meer mazeina bij het beslag.

ik hoop dat dit helpt inshallah
ja ik heb ze toevallig vandag gemaakt,,, je moet er best veel mazaina bijdoen.. je hebt gelijk