Bekijk volle/desktop versie : El Clásico: schoonfamilie



Pagina's : [1] 2 3

16-08-2012, 13:20
Dames, is het jullie ook opgevallen dat meer dan de helft van alle topics over schoonfamilie gaat? Dat het heksen op bezemstelen zijn, stoken, ruzie maken, niks gunnen

Waaaaaaar zijn de dames die een schoonfamilie hebben alsof het ''echte'' familie is? Bestaan die trouwens nog of zijn ze inmiddels uitgestorven?
Door al deze schoonfamilie-topics worden alle single ladies ontmoedigd om nog in het huwelijksbootje te stappen

Is dit de gemiddelde schoonmoeder......??

16-08-2012, 13:23


Net als het weer is het zo'n onderwerp waar je uren en uren over kunt doorgaan.

Elke familie heeft zn kruisje, alleen is het makkelijker praten over die van een ander.

En de waarheid ligt in het midden. Ik heb geen schoonmoeder, allahjer7amha. Mn schoonvader is hertrouwd en bemoeit zich met

16-08-2012, 13:23
Ik heb het tegenovergestelde. Schoonmoeder komt nooit op bezoek, belt alleen als ik doodziek ben en vraagt mij nooit naar mijn privé- leven. Soms wil ik wel eens dat ze meer interesse toont, maar zo is ze nu eenmaal. Liever zo dan te opdringerig. Alhamdoeli'Allah.

16-08-2012, 13:24
weet je wat de zus van mijn man heeft gedaan? Ik had eerste een hele hoge pet van haar op omdat ze nooit iets zei. Ze was altijd erg stil. Ze is voor de man van mijn schoonzus de hand gaan vragen van een hele jonge dame. Hij wil blijkbaar hertrouwen maar wel achter de rug van zijn vrouw. Ik kan het nog steeds niet geloven.

16-08-2012, 13:24


als je je schoonfamilie prijst, wordt dat a) niet geloofd of b) niet gewaardeerd omdat anderen het er moeilijk mee kunnen hebben (omdat zij geen leuke, aardige sf hebben)

16-08-2012, 13:25

Citaat door Volwassenmeid:
weet je wat de zus van mijn man heeft gedaan? Ik had eerste een hele hoge pet van haar op omdat ze nooit iets zei. Ze was altijd erg stil. Ze is voor de man van mijn schoonzus de hand gaan vragen van een hele jonge dame. Hij wil blijkbaar hertrouwen maar wel achter de rug van zijn vrouw. Ik kan het nog steeds niet geloven.

Jij maakt heel wat mee he met je schoonfamilie.

16-08-2012, 13:26
Dat komt omdat er binnen de Marokkaanse cultuur te veel mensen zijn zonder vrees voor Allah en ik denk dat minimaal de helft van de scheidingen te maken heeft gehad met schoonfamilie.

Maar er zijn ook goede schoonfamilies, alleen heel schaars en daarom hoor je er weinig over.

Als je tegenwoordig een scheiding in je kenniskring meemaakt dan scheidt het overgrote gedeelte door bemoeienis van schoonmoeder of schoonzus. Jaloezie daar heeft Allah ons voor gewaarschuwd, maar wat doe je eraan als je erin zit? Ik zeg:
Run for your life!

16-08-2012, 13:27

Citaat door juno:
Jij maakt heel wat mee he met je schoonfamilie.
ik kan er niet over uitgepraat van raken.

16-08-2012, 13:29

Citaat door Volwassenmeid:
ik kan er niet over uitgepraat van raken.
Het tart gewoon elke fantasie.

16-08-2012, 13:31
Potver de potver lieve schoonmoeders zijn er dus echt niet meer.

16-08-2012, 13:33

Citaat door juno:
Het tart gewoon elke fantasie.
wat bedoel je daarmee?

16-08-2012, 13:35

Citaat door Ranya83:
Dat komt omdat er binnen de Marokkaanse cultuur te veel mensen zijn zonder vrees voor Allah en ik denk dat minimaal de helft van de scheidingen te maken heeft gehad met schoonfamilie.

Maar er zijn ook goede schoonfamilies, alleen heel schaars en daarom hoor je er weinig over.

Als je tegenwoordig een scheiding in je kenniskring meemaakt dan scheidt het overgrote gedeelte door bemoeienis van schoonmoeder of schoonzus. Jaloezie daar heeft Allah ons voor gewaarschuwd, maar wat doe je eraan als je erin zit? Ik zeg:
Run for your life!
@ run for your life

16-08-2012, 13:42


Single vrouwen willen niet meer trouwen?? .....we zitten wel hier op mnl met soppende ogen te kijken naar de verhalen en constant hebben over recht en onrecht.....Maar in werkelijkheid ligt het altijd aan de vrouw als er een scheiding komt...de man wordt door vrouwen niet eens door de mannen zelf als slachtoffer weggezet....!

16-08-2012, 13:43

Citaat door Somayra_:
als je je schoonfamilie prijst, wordt dat a) niet geloofd of b) niet gewaardeerd omdat anderen het er moeilijk mee kunnen hebben (omdat zij geen leuke, aardige sf hebben)

ach,jaloezie heb je overal.

Bij mij is misschien het tegenovergestelde geval. Ik heb een superlieve schoonmoeder die altijd bang is voor ruzie in de famillie en daarom haar mond houd,misschien teveel zelfs.

Helaas voor mijn man en mij soms is mijn moeder de voorbeeld van de verschrikkelijke schoonmoeder,gisteren nog was zij met mijn broer aan praten,ze wist niet dat ik haar kon horen,en wat ze zei over mijn man zorgde ervoor dat ik verschrikkelijk kwaad werd op haar,begon zij in mijn gezicht te lachen ook. Ik heb me toen ingehouden,ik dacht ik ga me nu niet opwinden omwille van mijn eigen kind. Mijn moeder qua moederschap is een en al zorg,maar voor mijn man helaas...

16-08-2012, 13:44
Wat een gezeik altijd. Je hebt gewoon teveel tijd om handen als je je kan druk maken om elke scheet van je schoonfamilie.

Pagina's : [1] 2 3