Bekijk volle/desktop versie : Kenmerken niet zwanger worden



16-08-2012, 09:38
Salam Aleykoum dames, ik heb ene vraagje naar aanleiding van de topic NIET NATUURLIJK ZWANGER KUNNEN WORDENBehalve het niet zwanger worden, zijn er kenmerken (bv rare afscheiding of zo) die erop wijzen dat je bijvoorbeeld PCOS hebt of andere ''afwijkingen''.İk ben nu sinds november 2011 bezig met zwanger worden maar het is nog niet raak....

16-08-2012, 11:23


Salaam alaikoem,

Ik ben zelf al meer dan een jaar bezig( nog niet naar de huisarts geweest)
maar pcos dan moet je echt overbehaarding hebben en vaak overgewicht en ongesteldheid volledig uitblijven dat je maar 6 keer per jaar ongesteld word.
Zelf heb ik in het verleden welleens een echo gehad omdat ik last had van steken, ik kan me iets herinneren dat ik toen ook soorten cysten had.. maar allah oe alem.

Daarbij kan je man een ingreep hebben gehad toen hij jong was etc. en soms blijft sperma 5 dagen leven maar is nou het sperma van je man slechter en het is zo slecht dat het maar 2uur goed blijft. moet je echt ovulatie testen gebruiekn (die van clerblue zijn wel goed) maar ja wel een dure grap als je dat elke maand gaat doen..

Ik ben persoonlijk regelmatig ongestled en bij de geboorte van me man was er iets gedaan, dus ik ben bang dat het aan hem ligt. mijn moeder is ook 2 jaar bezig geweest met de eerste, maar bleek toen gewoon zwanger te zijn.. Bij me man in fam zijn wel een aantal kindloos dus ben zooo bang dat ik dat ook blijf ik inshAllah zal Allah me dua s verhoren..

maar wie weet zit er veel ghair achter dat we nu meer kennis kunnen opdoen etc. als je eenmaal een kind hebt is dat veel moeilyker

hoe oud ben jy nu?

16-08-2012, 14:34

Citaat door LamiaNoor:
Salam Aleykoum dames, ik heb ene vraagje naar aanleiding van de topic NIET NATUURLIJK ZWANGER KUNNEN WORDENBehalve het niet zwanger worden, zijn er kenmerken (bv rare afscheiding of zo) die erop wijzen dat je bijvoorbeeld PCOS hebt of andere ''afwijkingen''.İk ben nu sinds november 2011 bezig met zwanger worden maar het is nog niet raak....
Hey meid,

Ik heb endometriose, mn baarmoederslijmvlies groeit op verschillende plekken terwijl het alleen in mn baarmoeder hoort te groeien. Daardoor heb ik sneller kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschappen, en zo'n 20 procent is ongeveer onvruchtbaar van alle vrouwen. Wat de symptomen hiervoor zijn is erge vermoeidheid, altijd voel je menstruatie achtige pijn zelfs als je niet ongesteld bent of moet worden, wanneer je ongesteld wordt breekt de hel LOS. Daarnaast super prikkelbaar en emotioneel..

Maar je moet niet te gauw van t erge uit gaan. Een familielid van mij kon 10 jaar geen kinderen krijgen. Nu heeft ze er 3, de laatste heeft ze zelfs met 1 eierstok of eileider gekregen.. 1 van de 2 in iedergeval.

Geduld zal ons lonen inshaAllah. Blijf dua doen en zoek ook gewoon artsen op schat

16-08-2012, 14:43
Met pcos hoef je niet perse overbeharing te hebben of overgewicht.
Ik heb zelf pcos helaas ben ik wel te zwaar en heb overbeharing maar wordt wel elke maand netjes op tijd ongesteld dus .
Mijn buurvrouw heeft ook pcos en die is zo dun en helemaal geen overbeharing dus het kan allebei.

Overigens heb ik na negen jaar mijn dochtertje mofen krijgen hamdoelilah en ben nu 28 weken zwanger dus geef de moed niet op als Allah het wil krijg je kinderen als Allah het niet wil dan niet dus wij hebben niks in de hand hamdoelilah

16-08-2012, 18:20


Oh... die kenmerken zijn wel heftig allemaal! Maar het verschilt natuurlijk per persoon.
Het is inderdaad veel sabr hebben...

16-08-2012, 18:28
Ik zou je aanraden om in plaats van symptomen te zoeken die eventueel kunnen leiden op dat probleem, langs een arts te gaan en je te laten controlen. Als het probleem bij jou ligt, weet je ook waar wat aan gedaan moet worden en des te sneller je zwanger wordt insha'Allah.