Bekijk volle/desktop versie : Komst van imam Mahdi



Pagina's : [1] 2 3 4

16-08-2012, 09:26
Salaam alikom,

Bijna elke website waar ik ga staat er dat Imam mahdi binnenkort tevoorschijn zal komen....


http://www.ahlalbait.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1076& Itemid=218

hier een voorbeeld.

Ik begin eerlijk gezegd bang te worden...en wat heeft iran vs israel hiermee te maken??
Wie kan me meer vertellen over Imam Mahdi?

Shokrane

16-08-2012, 09:34



Citaat door Mtiouia020:
Salaam alikom,

Bijna elke website waar ik ga staat er dat Imam mahdi binnenkort tevoorschijn zal komen....


http://www.ahlalbait.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=1076& Itemid=218

hier een voorbeeld.

Ik begin eerlijk gezegd bang te worden...en wat heeft iran vs israel hiermee te maken??
Wie kan me meer vertellen over Imam Mahdi?

Shokrane
als jij een soeniet bent dan zou ik per direct afstand nemen van de bovenstaande site; het is een sjietische site.

imam mahdi
abdallah zei; toen we bij de profeet vrede zijt met hem waren, kwamen er een paar jongemannen van de banoe hashim bij ons. Toen de profeet vrede zijt met hem hen zag, vulden zijn ogen zich met tranen en de kleur van zijn gezicht veranderde. Ik zei; we kunnen aan uw gezicht een verandering zien en dat maakt ons van streek . de profeet VREDE ZIJT MET HEM zei; wij zijn de mensen van het huishouden voor wie allah azwayal eerder het hiernamaals dan deze wereld heeft gekozen. De mensen van mijn huishouding zullen na mijn dood veel lijden en zij zullen gevolgd worden tot er een volk uit het oosten komt dat zwarte vlaggen draagt. Zij zullen de mensen zeggen het goede te doen, maar de mensen zullen weigeren, zij zullen vechten tot zij overwinnen, en de mensen zullen doen wat hen gevraagd wordt, maar zij zullen het niet van hen accepteren tot de macht in handen komt van een man uit mijn huishouding. Dan zal er eerlijkheid gevuld worden . Als één van jullie leeft en dit ziet, dan moet je naar hem toe gaan, zelfs als je over het ijs moest kruipen. ¶ibn majah¶


De mahdi zal aan de einde der tijden komen, hij is 1 van de rechtgeleide khaliefen en imams. Hij is niet de mahdi die door de sjieten wordt verwacht, van wie zij beweren dat hij uit een tunnel in samarra zal verschijnen. Deze bewering van hen is niet op de realiteit of op een betrouwbare bron gebaseerd, Zij beweren dat dat zijn naam mohammed ibn hassan ibn al-askari is en dat hij die tunnel op 5 jarige leeftijd binnenging.



Ali ibn abi talib zei; de profeet VREDE ZIJT MET HEM zei; een man met de naam al harith ibn harith zal uit transoxania komen. Zijn leger zal geleid worden door een man die mansoer heet. Hij zal de weg banen en een regering instellen van de familie van de familie van mohammed vrede zijt met hem, op dezelfde manier waarop qoeraish de regering ingesteld hebben van de boodschapper van allah.Elke gelovige zal verplicht zijn hem te steunen.¶aboe dwaoed¶

Abu Said verhaalt dat de profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'De Mahdi zal mijn afstammeling zijn, hij zal een hoog voorhoofd hebben, en een hakige neus. Hij zal de aarde vullen met rechtvaardigheid, en eerlijkheid, zoals het gevuld was met onrechtvaardigheid en onderdrukking, en hij zal voor zeven jaar regeren'. [Overgeleverd door Abu Dawud]. In andere overleveringen lezen we dat de Mahdi uit Quraish zal zijn en een afstameling van fatimah, moge Allah tevreden over haar zijn, [De dochter van de Profeet] en Imaam Hassan zal zijn. En hij zal geboren worden in de heilige Madinah. Abdullah zei, dat de profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Een afstammeling van mij, wiens naam hetzelfde als de mijne zal zijn, zal de macht overnemen'. [Overgeleverd door Tirmidhi].

Hadhrat Abu Umamah verhaalt dat de profeet, Allah's vrede zij met hem, zei 'Er zullen vier vredes akoorden zijn tussen jullie en de Romeinen. De vierde akoord zal bemiddeld worden door een afstammeling van Hazrat Haroen, en zal regeren voor zeven jaar'. De mensen vroegen, 'O boodschapper van Allah, wie zal de imaam van de mensen zijn in die tijd?'. De profeet, Allah's vrede zij met hem, zei, 'Hij zal mijn afstammeling zijn, en zal veertig jaar oud zijn. Zijn gezicht zal stralen als een ster, en hij zal een zwarte vlek hebben op zijn linker borstkas. Hij zal twee mantels dragen en zal verschijnen precies als iemand uit Bani Israel. [Tabrani]

16-08-2012, 09:47
ooow een sjietische site? ik wist dat niet. ik weet dus nooit of iets sjietisch of soenitisch is, vandaar dat ik dan topic open hier..
Shokrane voor je reactie broerder..

Dus als ik het goed begrijp zal imam mahdi 7 jaar regeren op aarde...

Zijn er verder geen andere hadiths over wanneer hij ongeveer zal komen?

Sorry als ik veel vraag

16-08-2012, 10:25
Aan je titel kon ik al zien dat het shia is en toen ik die link zag had ik er niet eens op gedrukt.

Imam el mahdi zijn komst is niet te voorspellen.

16-08-2012, 10:43



Citaat door Oordop:
Aan je titel kon ik al zien dat het shia is en toen ik die link zag had ik er niet eens op gedrukt.

Imam el mahdi zijn komst is niet te voorspellen.
Hoe weten jullie dat???? hoe kan ik het niet weten


Sorry mensen

16-08-2012, 10:46

Citaat door Mtiouia020:
Hoe weten jullie dat???? hoe kan ik het niet weten


Sorry mensen
Nee, het zijn slangen, kan jij niets aan doen. Heel erg vaak wordt ik uitgenodigd en ze doen het expres door niet te vermelden wat voor stroming ze zijn.

Eerst was ik bijna overtuigd om naar zo'n evenement te gaan van ze..

Echt oppassen met dit soort dingen!

16-08-2012, 10:52

Citaat door Oordop:
Nee, het zijn slangen, kan jij niets aan doen. Heel erg vaak wordt ik uitgenodigd en ze doen het expres door niet te vermelden wat voor stroming ze zijn.

Eerst was ik bijna overtuigd om naar zo'n evenement te gaan van ze..

Echt oppassen met dit soort dingen!
Waarom doen ze dat ? want ik heb best wel veel websites bezocht die dezelfde informatie hadden, en idd er staat niets bij vermeld..

Ik zal voortaan extra voorzichtig doen.. Misschien heb jij een tip voor me? Hoe kan iemand weten dat het om de shi3a's gaat.
Alvast bedankt

16-08-2012, 10:54

Citaat door Mtiouia020:
Waarom doen ze dat ? want ik heb best wel veel websites bezocht die dezelfde informatie hadden, en idd er staat niets bij vermeld..

Ik zal voortaan extra voorzichtig doen.. Misschien heb jij een tip voor me? Hoe kan iemand weten dat het om de shi3a's gaat.
Alvast bedankt
Als je dingen tegenkomt waar je nooit van te horen heb gehoord en zij doen alsof het de bekendste hadeeth is.

Fatwa's overal..

Rare namen van imaams

Ahlul bayt gebruiken ze meestal ook

Dat soort dingetjes..

missionislam.com
bayyinah.com

Dit vind ik persoonlijk goede websites. ^_^

16-08-2012, 13:43
Er is zo een persoon op internet die een website gemaakt heeft en die zegt dat hij Imam mahdi zelf is, la 7awla wala 9owata illa billah

16-08-2012, 13:49

Citaat door Oordop:
Als je dingen tegenkomt waar je nooit van te horen heb gehoord en zij doen alsof het de bekendste hadeeth is.

Fatwa's overal..

Rare namen van imaams

Ahlul bayt gebruiken ze meestal ook

Dat soort dingetjes..

missionislam.com
bayyinah.com

Dit vind ik persoonlijk goede websites. ^_^
Shokrane bezef voor je moeite en ik zal die websites gelijk gaan opslaan!

Citaat door BIster:
Er is zo een persoon op internet die een website gemaakt heeft en die zegt dat hij Imam mahdi zelf is, la 7awla wala 9owata illa billah
Vreselijke mensen op deze wereld,

17-08-2012, 09:49

Citaat door Mtiouia020:
ooow een sjietische site? ik wist dat niet. ik weet dus nooit of iets sjietisch of soenitisch is, vandaar dat ik dan topic open hier..
Shokrane voor je reactie broerder..

Dus als ik het goed begrijp zal imam mahdi 7 jaar regeren op aarde...

Zijn er verder geen andere hadiths over wanneer hij ongeveer zal komen?

Sorry als ik veel vraag
ja meid je moet goed opletten, de shia zijn de afgelopen jaren ook in nl zeer actief . Niemand weet wanneer imam mahdi precies zal komen, maar persoonlijk ik dat het niet lang zal deuren inscha´allah

17-08-2012, 18:16

Citaat door ams:
ja meid je moet goed opletten, de shia zijn de afgelopen jaren ook in nl zeer actief . Niemand weet wanneer imam mahdi precies zal komen, maar persoonlijk ik dat het niet lang zal deuren inscha´allah
Fijn om zoiets te weten, ik wist het eerst echt echt niet..
nogmaals bedankt!

26-10-2012, 12:23


[video=youtube;Wkbp33TjvPI]http://www.youtube.com/watch?v=Wkbp33TjvPI[/video]

26-10-2012, 12:24
[video=youtube;EFUVQPcxDoY]http://www.youtube.com/watch?v=EFUVQPcxDoY[/video]

27-10-2012, 12:36
Shokrane voor het plaatsen broeder!

Pagina's : [1] 2 3 4