Bekijk volle/desktop versie : NBA 2K13 - Hands-on preview



15-08-2012, 22:51
NBA 2K13 was voor mij de aftrap van de Gamescom 2012. Bewust. Aangezien elk nieuw deel mij tientallen uren geboeid houdt, stond NBA 2K13 bovenaan de Gamescom-wenslijst.

Het tofste element aan NBA 2K13 is dat je de mogelijkheid krijgt om met het Dream Team van 1992 aan de slag te gaan. Met dit legendarische team (met spelers als Bird, Pippen, Mallone, Stockton en Jordan) kun je het opnemen tegen het Dream Team van 2012 (met topspelers als Bryant, James en Durant). Door deze speciale match-up kun je in NBA 2K13 voor eens en altijd bepalen welke van de twee legendarische teams uiteindelijk het allerbeste was (Jordan weet daar het antwoord wel op).

Uiteraard kent de game ook tal aan gameplayverbeteringen. De eerste is de uitgebreidere mogelijkheden om jouw basketballer de juiste richting in te sturen. Met de linker analoge stick ren je nog steeds over het speelveld heen, maar de rechter analoge stick wordt in NBA 2K13 gebruikt om tricks uit te voeren. Het idee daarachter is dat spelers in het echt ook een combinatie tussen voetenwerk en schijnbewegingen met hun armen moeten inzetten om zichzelf vrij te spelen en een schot op de basket te lossen. Tegelijkertijd wordt de rechter analoge stick nog gebruikt om precies te schieten. Je moet de linker trigger ingedrukt houden om de schietfunctie te activeren, in plaats van alleen de rechter analoge stick omhoog te houden.

Een andere belangrijke vernieuwing is dat spelers over bepaalde speciale vaardigheden beschikken. Naast de standaardattributen als een rating van 87 voor dunken en 75 voor rennen, kan elke speler over maximaal vijf signature skills beschikken, die een beetje doen denken aan perks uit de moderne shooters. Net zoals Michael Jordan dat vroeger was, kan je speler in het vierde kwartaal met zo’n skill bijvoorbeeld net wat beter worden.

Een Lebron James is bijvoorbeeld heel erg goed in het inhalen en onderscheppen van tegenstanders die op hoge snelheid met de bal op je basket afrennen. Kevin Durant is dan weer een speler die minder moeite heeft met het nemen van het laatste, winnende schot. In totaal zijn er 28 verschillende signature skills in de game te vinden en per speler zijn er dus maximaal vijf toegewezen.

Bovenop deze gameplayaanpassingen doet de ontwikkelaar ook zijn best om nieuwe technieken als Kinect te implementeren. Tijdens de demo bleek dat nog niet zo makkelijk was als je zou verwachten. Een stemcommando die we gaven om een bewuste fout te maken werd niet opgemerkt . En toen we Dwayne Wade – speler van de Miami Heat – wilden laten ‘double teamen’ verstond de game Ray Allen. Kortom, Kinect-ondersteuning werkt momenteel nog niet vlekkeloos.

De rest van de game is al wel fantastisch. Ik heb vijf minuten lang het met de Thunder tegen de Heat opgenomen en dat voelde meteen goed. De rechteranaloge stick doet het goed als ‘trick stick’ en wanneer je iets gaafs uithaalt, wordt dat nog beter in beeld gebracht met de nieuwe herhalingen. Vooral dunks worden op geniale wijze aan de speler getoond en zijn echt om je vingers bij af te likken. Heerlijk!

Tel daar bovenop het beste commentaar dat je in een sportgame kunt vinden, fantastische animaties, slimme tegenstanders en nog veel en veel meer. NBA 2K13 is een topgame die ik nu al uit de demopod wil rukken en mee naar huis wil nemen.

http://www.insidegamer.nl/artikel/99790/nba-2k13-hands-on-preview

15-08-2012, 23:11


ik denk dat ik deze game ga kopen .

15-08-2012, 23:12
Ik ga m zeker halen die game

15-08-2012, 23:26
Ik kan niet wachten!

2k-series ownen nba live zwaaaaar

16-08-2012, 00:14



Citaat door Maximus.:
Ik kan niet wachten!

2k-series ownen nba live zwaaaaar
hahahahahahahahahaha jouw OT man, fuarkkkk

16-08-2012, 00:14

Citaat door 2Pac:
hahahahahahahahahaha jouw OT man, fuarkkkk
! Je blijft erom lachen

16-08-2012, 00:18
ja gast wtf zijn blik

ik ga stuk

16-08-2012, 00:21

Citaat door 2Pac:
ja gast wtf zijn blik

ik ga stuk
Heb ik je die links al gegeven ofniet? !