Bekijk volle/desktop versie : Op zoek naar 4 behulpzame broeders....



15-08-2012, 17:52
AsalamAllaikom wara7matu Allahi wabarakatou,

Ik ben van plan om een hulpgroep te starten om onze broeders en zusters in Birma te steunen. Ik vind het vreselijk dat de wereld toekijkt wat er met slachtoffers van massamoorden gebeurd. Ook vind ik het vreselijk van mezelf dat ik zulke dingen na een korte tijd weer vergeet en verder ga met ''mijn eige leventje''. We vinden het allemaal zielig en zeggen dat we du3a's voor ze zullen doen..en dit kan best hier twijfel ik niet aan. Maar wanneer gaan wij echt het lef hebben om ons niet weg te keren nadat we gezien hebben wat er met ze gebeurd. Want dat is in feite wat wij doen...wij helpen die mensen in minimale vorm , terwijl wij elhamdoellilah meer kunnen.Zie hoeveel christelijke stichtingen, hulpgroep, ontwikkelingshulpen er zijn. Samen kunnen we nog veel meer, omdat wij in een Heer geloven. En in sha Allah zal Allah ons de kracht geven om daadwerkelijk wat voor de slachtoffers daar te doen!

Ik heb de hulp nodig van 4 broeders die beschikken over lef, doorzettingsvermogen, mentaal -fysiek-lichamelijk sterk in hun schoenen staan en die in staat zijn om naar Birma te reizen.(pm voor meer informatie)

En voor de rest van de broeders en zusters, pm als jullie ook graag een steentje willen bijdrage...

Wa allaikom selaam

15-08-2012, 18:02


Beste zuster, om je even uit je droom te helpen. Je kan daar niet heen reizen, het is levensgevaarlijk. Het enige wat je kan doen naast du'a en donaties is afreizen naar Bangladesh. Naar Birma afreizen kan alleen op de officiële wijze en dan kom je in het kamp van Boeddhisten.

15-08-2012, 18:14
Oke bedankt dat je meedenkt...

Waar er ook heen gereisd moet worden,... Bangladesh of Pakistan...het gaat erom dat slachtoffers bereikt worden. En dan heb ik het nog nieteens over doneren, maar dat de broeders een soort van documentaire kunnen maken. Het is geen kleine plan wat ik in gedachte heb en er hoort nog veel meer informatie bij..

15-08-2012, 18:20

Citaat door Dame22-_-:
Oke bedankt dat je meedenkt...

Waar er ook heen gereisd moet worden,... Bangladesh of Pakistan...het gaat erom dat slachtoffers bereikt worden. En dan heb ik het nog nieteens over doneren, maar dat de broeders een soort van documentaire kunnen maken. Het is geen kleine plan wat ik in gedachte heb en er hoort nog veel meer informatie bij..
En het is een geweldig plan, moge Allah het succesvol maken. Maar kijk of er internationale (islamitische) hulporganisaties zijn, die daarheen reizen. Begin uiteraard hier in NL. Islamic-Relief gaat heel vaak naar het buitenland om reportages te maken. Maar om eerlijk te zijn, zou het zonde zijn als men alleen gaat om een reportage te maken. Als men toch zo ver komt, dan moet dat ook voor ontwikkelingshulp zijn.

Als je een hulporganisatie vindt die daar naartoe zal afreizen, dan kan je op basis daarvan stappen ondernemen. Misschien is het dan niet eens nodig om broeders te verzamelen, omdat de organisatie zelf al vrijwilligers werft. Dan kan jij je als vrijwilliger aanmelden voor steun vanuit thuisland. Je zal dan inshaAllah ook veel ervaring opdoen en je kan dan ook jouw ideeën meegeven. Allah sehel 3lik!

15-08-2012, 18:22


Kijk dit is nu eens een plan. Ik hoop dat het gaat lukken, ondanks de moeilijkheden die zich bevinden in dat land.
Up

15-08-2012, 18:36

Citaat door Fassi:
En het is een geweldig plan, moge Allah het succesvol maken. Maar kijk of er internationale (islamitische) hulporganisaties zijn, die daarheen reizen. Begin uiteraard hier in NL. Islamic-Relief gaat heel vaak naar het buitenland om reportages te maken. Maar om eerlijk te zijn, zou het zonde zijn als men alleen gaat om een reportage te maken. Als men toch zo ver komt, dan moet dat ook voor ontwikkelingshulp zijn.

Als je een hulporganisatie vindt die daar naartoe zal afreizen, dan kan je op basis daarvan stappen ondernemen. Misschien is het dan niet eens nodig om broeders te verzamelen, omdat de organisatie zelf al vrijwilligers werft. Dan kan jij je als vrijwilliger aanmelden voor steun vanuit thuisland. Je zal dan inshaAllah ook veel ervaring opdoen en je kan dan ook jouw ideeën meegeven. Allah sehel 3lik!
Dat is ook een goede tip, ..maar ik wil dat wij zelf direct betrokken zijn met de hulp die we bieden. Helaas is het niet altijd duidelijk wat er precies met het geld gebeurd is als je je aanmeld bij een organisatie. Ik heb dan ook het gevoel dat er een tussenpersoon is en we niet direct zelf betrokken zijn! Ik vind het spijtig dat ik de reis niet zelf kan maken , dit had ik graag gewild omdat je op die manier het meest actief betrokken bent.
De broeders die maken een korte documentaire over de situatie daar en troosten de mensen met de woorden van Allah en laten zien dat wij weten wat er met ze gebeurd en dat wij ze niet vergeten zijn. De documentaire zal getoond worden op een benefiet zodat mensen zien dat wij geen organisatie zijn maar doodnormale vrijwilligers die actief hulp willen bieden.

15-08-2012, 18:37

Citaat door JEWEETED:
Kijk dit is nu eens een plan. Ik hoop dat het gaat lukken, ondanks de moeilijkheden die zich bevinden in dat land.
Up
Kijk jij bent positief ingesteld!

15-08-2012, 19:00

Citaat door Dame22-_-:
Dat is ook een goede tip, ..maar ik wil dat wij zelf direct betrokken zijn met de hulp die we bieden. Helaas is het niet altijd duidelijk wat er precies met het geld gebeurd is als je je aanmeld bij een organisatie. Ik heb dan ook het gevoel dat er een tussenpersoon is en we niet direct zelf betrokken zijn! Ik vind het spijtig dat ik de reis niet zelf kan maken , dit had ik graag gewild omdat je op die manier het meest actief betrokken bent.
De broeders die maken een korte documentaire over de situatie daar en troosten de mensen met de woorden van Allah en laten zien dat wij weten wat er met ze gebeurd en dat wij ze niet vergeten zijn. De documentaire zal getoond worden op een benefiet zodat mensen zien dat wij geen organisatie zijn maar doodnormale vrijwilligers die actief hulp willen bieden.
Mwah dat valt reuze mee. Islamitische hulporganisaties zijn meestal heel secuur en duidelijk in hoe de inkomsten worden verdeeld. Bovendien beste zuster, een vrijwilliger kan nooit dag in dag uit zich compleet geven voor een zaak tenzij hij rijk is of een salaris ontvangt. En dit me ook denken aan de aya mbt wie zakaat kan ontvangen. Een van de categorie mensen die in aanmerking komen voor zakaat, zijn degene die de zakaat beheren en deze verspreiden. Zij zetten zich namelijk in voor een zaak waar je geen geld mee verdient en moeten ook van enige inkomsten zien te leven.

Sommige organisaties verrichten echt uitstekend werk en het is niet meer dan logisch dat de mensen in dienst loon ontvangen. Organisaties krijgen namelijk veel meer voor elkaar dan kleine groepjes vrijwilligers. Bovendien het begint meestal met een kleine groep en ontwikkelt zich dan tot een professionele organisatie. In ieder geval, twee organisaties die ik aanraad om hun professionaliteit en betrouwbaarheid zijn Islamic-Relief & MercyMission (van Sh. Tawfique Chowdhury).

15-08-2012, 19:11
Het laatste wat ik wil is ze als onbetrouwbaar of wat dan ook afbeelden. Ik wil gewoon dat wij ook actief zijn , als je ervoor kiest om geld te geven aan een organisatie ben je afhankelijk van wat zij doen in plaats van zelf inspraak te hebben. Iedereen moet proberen zelf wat actiever zijn in de plaats van hopen dat de andere het opknappen....Dat doen veel hollanders ook, jong en oud.

Gair..een organisatie geld schenken blijft een zeer goede zaak!

15-08-2012, 19:12
Kom op broeders! Ik heb er nog 2 nodig!!!

http://www.youtube.com/watch?v=FDwflC4yJ20

15-08-2012, 19:38

Citaat door Dame22-_-:
Kom op broeders! Ik heb er nog 2 nodig!!!

http://www.youtube.com/watch?v=FDwflC4yJ20
Ik schaam me dood. Ik wist hier helemaal niks van. Ben echt sprakeloos..