Bekijk volle/desktop versie : Kolfen..



14-08-2012, 18:05
Salaam mammies

Heb ff een paar vraagjes,

1. m'n meisje krijgt bv. Wil nu ook af en toe Kolven voor als we naar buiten gaan. Hoeveel ml mag ze hebben? Ze is nu 1 week en 4 dagen oud. Mag ik het weer bewaren in de xxxxxng als ze m niet nodig heeft? Of moet ik het gelijk weggooien?
2. Wat kan je het beste doen tegen krampjes? En hoe voorkom je dit?
3. Ze heeft nu al een paar dagen van die rode pukkels op haar gezicht en hals, hoe krijg ik dit weg?



Inshallah kunnen jullie me helpen..

14-08-2012, 18:17


ten eerste is t kolVen

maar goed,
afgekolfde melk kun je wel meenemen als je naar buiten gaat, en blijft ook wel enkele uurtjes goed!
opgewarmde afgekolfde melk is echter maar 1 uur houdbaar.. daarna moet je het weggooien en zeker niet meer opnieuw verwarmen binnen dat uurtje..
ze mag nu ong 100cc-120cc hebben.. maar bij BV is t meer kijken naar hoeveel je dochtertje op krijgt..

in de koelkast is afgekolfde melk 3 dagen houdbaar.. in de vriezer 6 maanden!

pukkeltjes is waarschijnlijk babyacne.. komt door de hormonen die ze van jou heeft meegekregen!

krampjes is niet echt heel veel tegen te doen.. darmpjes van je kindje zijn nog niet gewend aan voeding.. vandaar de krampjes.. dat kan wel tot 3 maanden duren..
je kunt haar buikje masseren met wat opgewarmde olijfolie.. daarna wel oppassen dat ze geen kou vat..
zorg er voor dat ze zo min mogelijk lucht binnen krijgt tijdens het drinken.. voor afgekolfde melk, gebruik je een flesje waar zo min mogelijk lucht bij de melk kan komen: difrax, avent, dr.brown etc..
verder kun je infacol of sab simplex proberen!

14-08-2012, 18:40

Citaat door MoesCH:
ten eerste is t kolVen

maar goed,
afgekolfde melk kun je wel meenemen als je naar buiten gaat, en blijft ook wel enkele uurtjes goed!
opgewarmde afgekolfde melk is echter maar 1 uur houdbaar.. daarna moet je het weggooien en zeker niet meer opnieuw verwarmen binnen dat uurtje..
ze mag nu ong 100cc-120cc hebben.. maar bij BV is t meer kijken naar hoeveel je dochtertje op krijgt..

in de koelkast is afgekolfde melk 3 dagen houdbaar.. in de vriezer 6 maanden!

pukkeltjes is waarschijnlijk babyacne.. komt door de hormonen die ze van jou heeft meegekregen!

krampjes is niet echt heel veel tegen te doen.. darmpjes van je kindje zijn nog niet gewend aan voeding.. vandaar de krampjes.. dat kan wel tot 3 maanden duren..
je kunt haar buikje masseren met wat opgewarmde olijfolie.. daarna wel oppassen dat ze geen kou vat..
zorg er voor dat ze zo min mogelijk lucht binnen krijgt tijdens het drinken.. voor afgekolfde melk, gebruik je een flesje waar zo min mogelijk lucht bij de melk kan komen: difrax, avent, dr.brown etc..
verder kun je infacol of sab simplex proberen!
ohh god had nog niet eens in de gaten dat ik het verkeerd had geschreven... Wahaha..
Ahh super bedankt voor je uitleg. Kan ik haar die melk geven in de kolf flesje? Deze is van medela.. Of laat dit te veel lucht binnen?

Is er wat te doen tegen die acne?
Kan ik haar venkel thee geven? Zo ja hoeveel ml?
Ik heb die infacol gehaald, hoe gaat dit in zn werk?

Sorry voor alle vragen. Het is nog allemaal zo nieuw voor me.. Jij hebt Hmdl al ervaring masallah

14-08-2012, 19:45
http://www.borstvoeding.com/kolven/

Succes, het komt allemaal goed in shaa allah. Hier nog een bv mama ;-) xx

14-08-2012, 23:22



Citaat door ikkeeeee:
ohh god had nog niet eens in de gaten dat ik het verkeerd had geschreven... Wahaha..
Ahh super bedankt voor je uitleg. Kan ik haar die melk geven in de kolf flesje? Deze is van medela.. Of laat dit te veel lucht binnen?

Is er wat te doen tegen die acne?
Kan ik haar venkel thee geven? Zo ja hoeveel ml?
Ik heb die infacol gehaald, hoe gaat dit in zn werk?

Sorry voor alle vragen. Het is nog allemaal zo nieuw voor me.. Jij hebt Hmdl al ervaring masallah
beetje laat maar miss heb je er nog wat aan

volgens mij hebben de flessen van medela geen ventiel die krampjes tegen gaan..
welke kolf heb je? ik had een medela mini electric en daar paste de s-flessen van difrax wel op.. (niet die met brede hals)
tegen baby acne kun je niets doen.. dat gaat vanzelf weer over meid.. kan n maandje of 2 duren..
infacol kun je voor elke voeding geven.. 1 pipetje en bij extreme krampjes volgens mij zelfs 2 pipetjes.. staat ook in de beschrijving.. venkel thee word afgeraden..
ik zou eerst proberen met warme olijfolie te masseren.. en als dat niet helpt dingen gaan proberen als infacol en sab simplex.. eerste maanden is meestal ff bikkelen.. maar komt goed inshallah
volg je gevoel.. je doet t vast goed!!