Bekijk volle/desktop versie : VVD: Politie Noordwijk was agressief



13-08-2012, 20:31

Citaat:

NOORDWIJK - De situatie in Noordwijk kon zo uit de hand lopen door het gedrag van de politie.
Dat stelde VVD-raadslid Dennis Salman maandag tegen Omroep West.
Afgelopen weekend zouden uitgaande jongeren het werk van ambulancepersoneel hebben bemoeilijkt na een ongeval met een scooter.

''De politie stelt zich bijna agressief op. Ik wil het woord uitlokking niet gebruiken, maar daar heeft het wel wat van weg. Afgelopen weekend was de politie al ruim voor het incident met de scooter in groten getale aanwezig met hondengeleiders.''

''Het is niet zo dat de politie op kwam draven, omdat er bezoekers de hulpdiensten belemmerden. De politie is medeveroorzaker van de agressie'', aldus Salman, die zich al langer opwindt over het gedrag van de politie.


Te ver

Volgens Dick van Gooswilligen van de politie Hollands-Midden gaat de term uitlokking te ver. ''Er viel iemand met een scooter en het leek erop dat er sprake was van ernstig hoofdletsel. De mensen werd verzocht om ruimte te maken.

Een aantal mensen gaf daar gehoor aan, een aantal niet. Uiteindelijk ontstonden er vechtpartijen en werd de politie bekogeld met flessen.''

Later bevestigde Gooswilligen dat er in eerste instantie geen sprake was van agressie, maar hij herkent evenmin het geluid dat de politie agressief zou hebben gereageerd. ''Als daar verkeerd gehandeld is, moeten mensen vooral een klacht indienen. Wij hebben het liefst gewoon een rustige nacht.''
http://www.nu.nl/binnenland/2883729/politie-noordwijk-was-agressief.html

13-08-2012, 20:43



Citaat door onaangepast:
Die VVD toch..
inderdaad verwacht je toch niet he van zo een keurige partij..dat die politie de schuld gaat geven dat 100 dronken tokkies door het lint gaan.

13-08-2012, 21:09

Citaat door onaangepast:
Nee, ik ben helemaal flabbergasted.
zal wel...dit is hem...de schat.



check het fototje achter hem..is het niet lief?

13-08-2012, 21:15

Citaat door onaangepast:
Ik vind het wel een lekker ding, met die poes van 'm.
hatsikidee...zou het een vriendje van Rutte zijn?

13-08-2012, 21:20



Citaat door onaangepast:
Als z'n moeder het goed vindt..
Pim zag en keek dat het goed was.