Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse bedrijven beboet voor verhogen prijzen in Ramadan



Pagina's : [1] 2

13-08-2012, 13:56
Prijzen voor voedsel schieten tijdens de Ramadan flink omhoog.





Een commissie die verantwoordelijk is het toezicht houden op de prijzen, het marktaanbod en de controle hiervan tijdens de Ramadan heeft 1651 overtredingen geconstateerd. Daarnaast zijn 158 waarschuwingen gestuurd. Ook maakt de toezichthouder melding van 6000 bezoeken van het ministerie van Landbouw en Visserij. De strenge aanpak van de autoriteiten heeft er volgens het ministerie voor gezorgd dat de prijzen niet extreem stijgen en nagenoeg stabiel zijn gebleven.


Desondanks gaan veel Marokkanen gebukt onder de prijsstijgingen tijdens de Ramadan. De winkelier is zich ervan bewust dat de gemiddelde Marokkaan meer inkopen doet tijdens de Ramadan. Jaarlijks spreekt de media over honderden mensen die zich tijdens de heilige maand in de schulden steken om te eten, familie te bezoeken en kleding te kopen.

13-08-2012, 14:04



Citaat door Redactie:
Prijzen voor voedsel schieten tijdens de Ramadan flink omhoog.





Een commissie die verantwoordelijk is het toezicht houden op de prijzen, het marktaanbod en de controle hiervan tijdens de Ramadan heeft 1651 overtredingen geconstateerd. Daarnaast zijn 158 waarschuwingen gestuurd. Ook maakt de toezichthouder melding van 6000 bezoeken van het ministerie van Landbouw en Visserij. De strenge aanpak van de autoriteiten heeft er volgens het ministerie voor gezorgd dat de prijzen niet extreem stijgen en nagenoeg stabiel zijn gebleven.


Desondanks gaan veel Marokkanen gebukt onder de prijsstijgingen tijdens de Ramadan. De winkelier is zich ervan bewust dat de gemiddelde Marokkaan meer inkopen doet tijdens de Ramadan. Jaarlijks spreekt de media over honderden mensen die zich tijdens de heilige maand in de schulden steken om te eten, familie te bezoeken en kleding te kopen.
Extra eten, meer kleding kopen... het zal wel aan mij liggen, maar dat soort gedrag lijkt me juist niet de bedoeling van de vasten-maand.

13-08-2012, 14:06

Citaat door Seal97:
Extra eten, meer kleding kopen... het zal wel aan mij liggen, maar dat soort gedrag lijkt me juist niet de bedoeling van de vasten-maand.
Voor het eerst met je eens Mensen zijn vergeten waar het met de ramadan echt over gaat.

13-08-2012, 14:08

Citaat door Yas_Mi_Ne:
Voor het eerst met je eens
Wij zijn het wel vaker eens, maar meestal niet zo lang.

13-08-2012, 14:12



Citaat door Seal97:
Wij zijn het wel vaker eens, maar meestal niet zo lang.
Dat maakt het m.nl leven leuk

13-08-2012, 14:21
En de buren s'nachts wakker houden met hele families over de galerij.

13-08-2012, 14:25

Citaat door tamar:
En de buren s'nachts wakker houden met hele families over de galerij.
Serieus? Wat versta je onder wakker houden?

13-08-2012, 14:33

Citaat door tamar:
En de buren s'nachts wakker houden met hele families over de galerij.
Daar doen we het voor.

13-08-2012, 14:36

Citaat door Ristretto:
niet per def. mee eens, normale uitgavenpatroon wordt doorbroken ivm ander eet en leefpatroon.
dat dit hand in hand gaat met meer uitgeven is voor de hand liggend.
zo'n mongool als Seal wil dit weer misbruiken op de islam te hekelen.. doen alsof mensen ineens een fortuin aan eten uitgeven en dus het daarmee teniet zouden doen..

kwestie van vraag en aanbod dus het is logisch dat dit gebeurt, is het eerlijk nee?
een schande, ja dat ook. met name in een land waar mensen het al met weinig moeten doen.
Wat ben je toch een kneus he. Ik heb het met geen woord over de Islam, maar onze Toens probeert weer eens iets te vinden om dom te haten...

13-08-2012, 14:41

Citaat door Ristretto:
jouw hele aanwezigheid is daarop gebasseerd, wetenschappertje..
ik moet voor de 100ste keer lezen dat je het probeert toe doen en gaat janken als ik je bij de 101ste keer voor ben...
je hebt gewoon moeite met eerlijk en ergens voor uit komen, dat maakt je een laf mietje

dag laf mietje
Kom, vertel nog eens iets over "niet gewenst" of "doelgroep" enzo, dan maak je het helemaal af.


13-08-2012, 14:46

Citaat door Ristretto:
niet per def. mee eens, normale uitgavenpatroon wordt doorbroken ivm ander eet en leefpatroon.
dat dit hand in hand gaat met meer uitgeven is voor de hand liggend.
zo'n mongool als Seal wil dit weer misbruiken op de islam te hekelen.. doen alsof mensen ineens een fortuin aan eten uitgeven en dus het daarmee teniet zouden doen..

kwestie van vraag en aanbod dus het is logisch dat dit gebeurt, is het eerlijk nee?
een schande, ja dat ook. met name in een land waar mensen het al met weinig moeten doen.
Dat is het probleem toch tuun? Je zou geen afwijkend eetpatroon moeten hebben. Je zou immers alleen moeten eten wat je doorgaans ook eet, waarom perse uitpakken met de ramadan? Vind dat hypocriet. Mensen eten zich klem, kopen de duurste kleren, en waarvoor? Omdat het 'ramadan' is? Kom nou, het gaat veel verder dan dat.

Hoe je het ook wendt of keert, seal heeft dit keer echt een punt.

13-08-2012, 14:56

Citaat door Ristretto:
weet niet wat jij gewend bent, maar uitpakken kom ik maar weinig tegen.
mensen gaan vaker bij elkaar op bezoek, uitgaven voedsel omhoog.
eetpartoon is anders, na een dag vasten ga je geen schaal couscous eten, maar kleinere dingen en die kosten meer.
dat men een nwe jelaba koopt om er nieuw uit te zien, niks mis mee. afsluiting van een maand.

aub niet doen alsof er overal tafels en tafels vol met eten staan en dat de duurste dingen worden gekocht en zoals de varkens dan vaak roepen.. vreet feest... volproppen en dat soort termen.
zullen er ongetwijfeld zijn, maar hoort niet.
de punten die ik aangeef zijn oorzaken voor evt hogere uitgaven. en dus boetes meer dan terecht.
Ik ben dat uitpakken inderdaad gewend Weet niet hoe jullie Tunesiërs het doen.
Ik zie het nut van het eten van verschillende hapjes niet. Is heel slecht voor je. Het beste kan je éen maaltijd nemen.

Het gaat niet om de duurste dingen, het gaat om de overdaad aan eten. Bij ons in de omgeving dan

13-08-2012, 15:10



Citaat door Ristretto:
Dus sprak ik je aan op je veralgemeening op bais van jouw ervaringen en dus het gelijk geven van die kneus.

13-08-2012, 15:10
Zo, dat is wel weer genoeg gelachen...

13-08-2012, 15:15
schaamteloos , nog wel in de maand ramadan wanneer van je verwacht word dat je je extra gedraagd


Pagina's : [1] 2